در مورد سندروم دختر خوب چه می‌دانید؟ آیا شما هم به آن دچار هستید؟!

سندروم دختر خوب بسیار آسیب زاست، شاید به نظر نیاید ولی به راحتی می‌تواند تمام عناصر وجودی یک خانم را درهم بپیچد و او را از زندگی بیندازد!

شناسه خبر: ۳۹۳۵۳۵
در مورد سندروم دختر خوب چه می‌دانید؟ آیا شما هم به آن دچار هستید؟!

راهنماتو- «دختر خوبی باش! بذار مامان و بابات بهت افتخار کنن!»

همه‌ی سندروم‌ها که فراجنسیتی عمل نمی‌کنند بلکه بعضی از آنها هستند که دقیقا بستگی به جنسیت خاصی دارند، سندروم دختر خوب هم از همانهاست! اگر خانم هستید چقدر در کودکی شنیده‌اید که باید دختر خوبی باشید؟ که یک خانم باید متواضع و فروتن باشد؟! برایتان آشناست؟ خب پس ادامه را بخوانید!

به گزارش راهنماتو، سندروم دختر خوب بسیار آسیب زاست، شاید به نظر نیاید ولی به راحتی می‌تواند تمام عناصر وجودی یک خانم را درهم بپیچد و او را از زندگی بیندازد! به راحتی می‌تواند زندگی مشترک، اجتماعی و فردی او را مختل کند.

این سندروم از کودکی اتفاق می‌افتد، با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین خودش را بروز می‌دهد و باعث می‌شود کودک تا بزرگسالی درصدد این باشد که همیشه دیگران را از خود راضی نگه دارد. «نه» گفتن را کنار بگذارد تا همه او را دوست داشته باشند و به عنوان یک دختر خوب از او یاد کنند. بهتر است با هم مرور کنیم!

ویژگی‌های فردی که به سندروم دختر خوب دچار است را بشناسید:

  • همیشه برای کمک کردن به دیگران حاضر است و بخشندگی زیادی دارد. حتی اگر برایش سخت باشد و در تنگنا و فشار قرار بگیرد تلاش می‌کند برای راضی نگه داشتن بقیه هر کاری بکند!
  • «نه» گفتن برایش خیلی سخت است و اگر کسی خواسته‌ای از او داشته باشد حتما سعی می‌کند آن را برآورده کند چون با نه گفتن ممکن است نادیده گرفته شود و برایش خیلی ترسناک و دردناک است که کسی به او توجه نکند. این مساله خیلی هم خطرناک است چون همه خواسته‌ها نمی‌توانند بدون ضرر و آسیب و منطقی باشند. مخصوصا اگر این درخواست‌ها از سمت افراد غریبه صورت بگیرد!

سندروم دختر خوب

  • برای خوشحال کردن همه هرکاری از دستش بربیاید انجام می‌دهد. در این میان اهمیتی ندارد که آیا خودش هم خوشحال خواهد بود یا خیر! معمولا از این افراد به عنوان فردی فداکار و مهربان یاد می‌شود ولی این اصلا خوشایند نیست چون برای همین که همیشه از او به خوبی و نیکی نام برده شود به راحتی خودش را کنار می‌گذارد!
  • برای اینکه مورد تایید دیگران باشد باید همیشه بی نقص و عالی عمل کند. کمال گرایی اینجا هم خودی نشان می‌دهد و اجازه اشتباه کردن را از او می‌گیرد. در تمام مراحل همه‌ی همّ و غمش را می‌گذارد تا بهترین باشد مبادا کسی بتواند از او ایرادی بگیرد و دیگر خوب به نظر نرسد و مرکز توجه بودن را از دست بدهد!
  • احساسات خود را پنهان می‌کند! ممکن است از خیلی افراد ناراحت شود، برنجد و حتی عصبانی باشد اما تمام این احساسات را در وجودش خفه می‌کند و بروز نمی‌دهد تا دیگران ناراحت نشوند و او را کنار نگذارند! حاضر است خودش ناراحت بشود و همیشه غمی بر دل داشته باشد ولی از بیان احساساتی که ممکن است زمینه‌ساز جدایی او از دیگران یا طرد شدنش باشد می‌ترسد!
  • از خودش هیچوقت دفاع نمی‌کند و از همه موارد به راحتی می‌گذرد! بخشندگی سطح وسیعی از وجود او را دربرگرفته است! اگر موردی پیش بیاید و بخواهد بحث کند و از خود دفاع کند همیشه ترس از آن دارد که از دید دیگران بد به نظر برسد و دیگر دوستش نداشته باشند!
  • همیشه در دسترس است! اگر پیام بدهید خیلی سریع آن را می‌خواند و جواب می‌دهد. برای تماس‌های تلفنی هم همواره پاسخگو است حتی اگر در وضعیت مناسبی نباشد. اگر بخواهید او را ببینید تمام کارهایش را کنار می‌گذارد تا خواسته شما برآورده شود. هیچوقت او را غایب نخواهید دید!

کنار آمدن با این سندروم و درواقع ترمیم و تصحیح آن کار آسانی نیست اما خیلی واجب است! ممکن است شما 30 سال یا حتی بیشتر با این وضعیت زندگی کرده باشید و به آن خو گرفته‌اید، دیگران هم شما را با این خصوصیات می‌شناسند و حتی ممکن است با تغییر شما آنها هم دورتان را خلوت کنند! اما مساله مهم و قابل توجه این است که روح شما نیاز به ترمیم دارد و اگر به اصلاح این عادت نپردازید فرسودگی به سراغ شما خواهد آمد. تا دیر نشده است خودتان را جدی بگیرید و به نیازهایتان پاسخ بدهید. حتما با مشاوره درمانی به راحتی می‌توانید به خود کمک کنید و زندگی نو و در آرامشی را تجربه کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها