آیا مردها هم پریود می‌شوند؟!

پریود مردانه در اصطلاح به IMS معروف است. حتی ممکن است خود مردان هم نسبت به این رخداد در وجودشان آگاه نباشند و همه بدخلقی‌ها را به حساب دغدغه‌ها بگذارند!

شناسه خبر: ۳۹۳۶۵۴
آیا مردها هم پریود می‌شوند؟!

راهنماتو- «مگه مردا هم پریود می‌شن؟! چطوری ممکنه؟!»

حتما از اینکه مردها هم پریود می‌شوند متعجب شدید! حتی در صورت شگفت‌آور بودن این خبر هم، باید بگوییم بله این اتفاق می‌افتد. مردها هم دوره‌های ماهانه یا یک ماه در میان دارند ولی با تفاوت‌های مشخصی نسبت به زنان!

به گزارش راهنماتو، هر خانمی از دوران ابتدای نوجوانی منتظر پریود شدن است و این اتفاق هرماهه تا 55 سالگی هم ممکن است طول بکشد و طی چند روز شاهد خونریزی جسمی و حتی روحی باشد! شاید عبارت خونریزی روحی جدید به نظر برسد، اما واقعیت این است که زنان از نظر روحی و روانی در دوران قاعدگی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اما خوب است بدانید در مقابل این عادت طبیعی و ماهانه‌ی زنانه با عادت ماهانه مردانه هم باید آشنا بشویم. مساله‌ای که ممکن است از نظر جسمی مشاهده نشود و اتفاق خاصی در بدن مردان نیفتد اما یک تغییر چرخه‌ی هورمونی در وجود آنها اتفاق می‌افتد که لازم است هم توسط خودشان و هم اطرافیان جدی گرفته بشود!

پریود مردانه در اصطلاح به IMS معروف است. حتی ممکن است خود مردان هم نسبت به این رخداد در وجودشان آگاه نباشند و همه بدخلقی‌ها و تنش‌ها را به حساب دغدغه‌ها و زندگی روزمره و خستگی‌ها بگذارند!

بالا و پایین شدن هورمون تستوسترون در وجود آقایان باعث می‌شود نوسان خلق و خو را در خود ببینند و برای دیگران هم واضح باشد! تستوسترون هم که معرف حضورتان است هورمونی که هر روز صبح در بدن مردان بالا می‌رود و تا غروب میزان این هورمون کمتر می‌شود. همه چیز به این هورمون زیرک و بازیگوش بستگی دارد! حتی این هورمون در روزهای مختلف می‌تواند تغییرات متفاوت دیگری را هم داشته باشد.

پریود مردانه چه علائمی دارد؟

شاید خیلی با آن روبه رو شده باشید اما هیچوقت با دید طبیعت مردانه به آن نگاه نکرده باشید.

عدم تمرکز، افسردگی، خستگی، اضطراب، کاهش میل جنسی، نگرانی، حساسیت بیش از حد می‌تواند از علائم پریود مردانه یا سندروم مردانه تحریک پذیر به شمار بیاید. مردان در این دوران به شدت پرخاشگر می‌شوند! عصبانیتشان را به راحتی نمی‌توانند کنترل کنند.

شاید همسر، پدر یا برادرتان را در این حالات زیاد مشاهده کرده باشید اما به نظرتان نرسیده باشد که این هم بخشی از تقویم ماهانه‌ی مردانه است! حالا از امروز با دقت بیشتری آنها را زیرنظر بگیرید و در این بازه‌ای که متوجه تغییر خلق و خوی بدون دلیل آنها می‌شوید هوای آنها را داشته باشید! روحیه حساس آنها نیاز به حمایت دارد، همانطور که خانم‌ها در دوران پریود با تغییر روحیه آن هم به طور شدید دست و پنجه نرم می‌کنند پس بهتر متوجه این حالات خواهید شد!

پریود مردانه

آیا پریود مردانه ماهانه است؟

در جواب این سوال باید گفت انتظاری که از پریود مردانه دارید نباید مشابه با پریود زنانه باشد. پریود زنانه به صورت منظم و ماهانه در یک بازه‌ی زمانی کاملا مشخص اتفاق می‌افتد چون ارتباط مستقیمی با سیستم باروری زنانه دارد، اما پریود مردانه از هیچ نظمی پیروی نمی‌کند و نمی‌توانید دقیقا در زمان‌های مشخص منتظر آن باشید! این اتفاق زمانی می‌افتد که تستوسترون بخواهد! پس ارتباط مستقیم آن با میزان این هورمون است که تعیین کننده زمان پریود مردانه خواهد بود!

پریود مردانه

چه مواردی بر تستوسترون تاثیر می‌گذارند؟

حالا که متوجه شدید پریود مردانه رابطه مستقیم با این هورمون دارد پس بهتر است بدانید چه چیزهایی باعث نوسان تستوسترون می‌شود؟

  • سن

هرچه سن در مردان بالاتر برود میزان تستوسترون در بدنشان کمتر خواهد شد. از 30 سالگی این هورمون رو به کمتر شدن پیش خواهد رفت.

  • کاهش یا افزایش وزن

اگر آقایی رژیم غذایی خاصی دنبال کند ممکن است شاهد تغییر در میزان تسوسترون باشد. افزایش یا کاهش وزن تاثیر بسیار مستقیمی روی این هورمون خواهد گذاشت.

  • استرس و اضطراب

لازم است بدانید که هرچه مردی مضطرب بشود و استرسش بالا برود میزان تستوسترون در بدنش کمتر خواهد شد!

  • اختلال خواب

نکته خیلی مهمی است! هرچه میزان خواب مردان کمتر شود به همان نسبت هم تستوسترون پایین‌تر خواهد آمد! پس نتیجه می‌گیریم مردانی که کمتر می‌خوابند پریود مردانه را بیشتر و شدیدتر تجربه می‌کنند!

بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا با انجام آزمایشات مربوطه، راهکارهای مناسب برای بهبود این حالات در اختیار شما قرار بدهد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها