اتاق گیمینگ چه تجهیزاتی لازم دارد؟! آیا شما هم یک گیمیر هستید؟!

آیا شما هم یک گیمیر هستید؟! آیا در منزل گیمیر دارید؟! آیا وسایل و لوازم مخصوص آن را دارید؟ آیا می‌دانید خیلی مهم است که تجهیزات گیم کامل باشد؟!

شناسه خبر: ۳۹۳۷۸۸
اتاق گیمینگ چه تجهیزاتی لازم دارد؟! آیا شما هم یک گیمیر هستید؟!

راهنماتو- «آخه چی می‌خوای از جون این بازی کردن؟! شب و روز، روز و شب؟!»

بحث داغ گیمینگ است! بله! بازی‌های کامپیوتری که یکی از بزرگترین اعتیادهای دنیای ماست! عصر سرهای توی گوشی و دست‎‌های حلقه شده پشت دسته‌ی گیم! آیا شما هم یک گیمیر هستید؟! آیا در منزل گیمیر دارید؟! آیا وسایل و لوازم مخصوص آن را دارید؟ آیا می‌دانید خیلی مهم است که تجهیزات گیم کامل باشد؟!

به گزارش راهنماتو، وقتی تصمیم گرفتید پا به دنیای بازی‌های کامپیوتری بگذارید یا به فرزندتان اجازه این اتفاق را دادید باید تجهیزات آن را هم فراهم کنید! برای اینکه آسیب کمتری ببینید! چه از نظر اندام‌های بدن و استخوان بندی و چه از نظر دید و بیناییتان! البته، این خیلی بهتر است که سعی کنید اعتدال را رعایت کنید تا لطمه‌ای از این بابت متوجه شما نشود، اما همیشه در شروع هر کاری مقدمات را جدی بگیرید آسیب کمتری خواهید دید!

اتاق گیم هم نیاز به وسایل مناسب دارد و هم نورپردازی ایده‌آل! گیمینگ‌ها در چنین فضایی رویاهایشان را دنبال می‌کنند و لذت بیشتری از بازی خواهند برد!

وسایل لازم برای اتاق گیم:

میز و صندلی مناسب

چیزی که بیشتر از همه اهمیت دارد میز و صندلی است! سلامت ستون مهره‌های شما یا هر فردی که گیم بازی می‌کند به اصولی بودن میز و صندلی بستگی دارد. صندلی‌های گیم از پشتی و زیرگردنی مخصوص بهره‌مند هستند و باعث می‌شود عضلات، مفاصل و استخوان‌های شما کمتر در معرض آسیب قرار بگیرند. باید صندلی انتخابی قابلیت تنظیم ارتفاع را داشته باشد.

ارتفاع میز و اندازه‌ی آن هم خیلی مهم است. بهتر است اگر گیمر هستید این موارد را به دقت رعایت کنید. صرفا یک لپتاب گیمینگ داشتن یا پلی استیشن روز را خریدن کفایت نمی‌کند! شما باید سلامت باشید و سلامت بمانید!

2

کیبورد گیم

کیبورهای مخصوص گیم هیجان بازی شما را بالاتر خواهند برد! دکمه‌های بیشتری دارند و کلیدهای میانبر مناسبی که گیمرها به آن نیازمند هستند در آن قرار داده شده است. استحکام کیبورد خیلی بالاست و به خاطر مکانیکی بودنشان از خستگی انگشتان جلوگیری کرده و کاملا برای این کار مناسب است.

ماوس مناسب

یکی از مهمترین وسایل در گیمینگ ماوس است. سنسورهای ماوس مخصوص گیم خیلی حساس‌تر است و سرعت عمل بالاتری دارد. برای اینکه گیمرها در بازی‌ها به دنبال رقابت و هیجان برد هستند این ماوس‌ها اجازه هرگونه خطایی را از آنها می‌گیرد و همراه آنها پیش می‌رود!

بهتر است از ماوس‌های مخصوص و سیم‌دار استفاده کنید چون قابلیت و عملکرد بهتری نسبت به ماوس‌های وایرلسی دارند.

پد ماوس طبی

وقتی مچ دست قرار است مرتب در رفت و آمد باشد باید حتما فضای مناسب برای قرارگیری آن ایجاد شود. پدماوس شما باید فاکتورهای حفظ سلامت مچ را داشته باشد. ضمن اینکه لغزنده نباشد و خوب روی میز محکم قرار بگیرد.

هدفون و هدست

یکی از هیجان آورترین بخش‌های گیم، صدای بازی‌هاست. از آنجا که موجب تمرکز و درعین حال هیجان و لذت بیشتری می‌شود بهتر است از هدفون یا هدست مناسب استفاده کنید که قابلیت پخش صدای 300 درجه داشته باشد! صداهای اطراف را مخفی کند و اجازه ندهد روی کار فرد تاثیر منفی بگذارد! هنگام انتخاب هدفون وزن آن را خیلی موردتوجه قرار بدهید چون ممکن است ساعت‌ها غرق بازی باشید و متوجه گذر زمان نشوید پس باید از گردن و سرتان به خوبی محافظت کنید!

2

کیس مناسب و پرقدرت

از اصلی‌ترین اجزای اتاق گیمینگ همین کیس است! اگر از ابتدا یک کیس خوب و پرقدرت انتخاب کنید تا سال‌ها جوابگوی نیازهای شما خواهد بود. حتما سعی کنید از جنس فلزی باشد و به سراغ پلاستیکی‌ها نروید! فضای داخلی آن را بزرگ انتخاب کنید تا در طول زمان اگر نیاز به اضافه کردن اجزای دیگر بود این امکان را داشته باشد.

اسپیکر و وسایل صوتی

حتی اگر شما از هدفون هم استفاده می‌کنید باز هم نیاز به یک اسپیکر و سیستم صوتی دارید! اسپیکرهایی که هیجان بازی را بالاتر خواهند برد و ساعتی که شما غرق در بازی هستید لذت آن وصف نشدنی است!

نورپردازی ویژه

اتاق گیمینگ نورپردازی خاص خودش را دارد! معمولا فضا روشن نیست تا چشم را اذیت نکند. می‌توانید از چراغ‌های رنگی متعدد استفاده کنید که قابلیت کم و زیاد کردن نور را داشته باشند. اینکه چه اکسسوری‌هایی برای اتاق گیمتان انتخاب می‌کنید کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. نورپردازی قرمز می‌تواند هیجان بازی شما را بالاتر ببرد!

هارد اکسترنال

اکثر گیمیرها نیاز به ذخیره بازی‌های خود دارند و حافظه کامپیوتر برای این موضوع کافی نیست. پس حتما یک هارد اکسترنال مخصوص لازم است. هنگام خرید هارد به سرعت و ظرفیت آن به خوبی دقت کنید.

2

وبکم

برای اینکه بتوانید در بازی‌های استریم نقش داشته باشید نیاز به یک وبکم دارید و این مساله ارتباط با بقیه گیمرها را بهتر فراهم می‌کند. برای این کار هم می‌توانید از وبکم‌های معمولی و ساده استفاده کنید و هم هزینه‌ی بیشتری بپردازید تا کیفیت تصویر شما خیلی بهتر باشد. این قسمت به خودتان و انتظارتان بستگی دارد!

رنگ اتاق

برای این کار بهتر است نمایی از اتاق‌های گیم زیادی را ببینید و الهام و ایده بگیرید! اگر به دنبال پیشنهاد مناسب هستید بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن و ترکیبی بروید. به عنوان مثال سیاه و سفید، سفید و خاکستری، آبی روشن یا صورتی رنگ‌های مناسبی برای اتاق گیم هستند. حتی اگر دوست ندارید رنگ خاصی داشته باشد اشکالی ندارد، رنگ سفید جوابگوی نیاز هر کسی است و برای زیباتر کردن اتاق می‌توانید از اکسسوری و فیگورهای مختلف کمک بگیرید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها