این موارد باعث می‌شود در محل کار خوشحال نباشید!

احساس خوب برای اینکه راندمان کار شما بالا برود مهم است. اینکه از محیط کارتان، همکاران، حقوق دریافتی‌ ناراضی باشید ممکن است تمام زندگی شما را به خود معطوف کند.

شناسه خبر: ۳۹۳۹۶۳
این موارد باعث می‌شود در محل کار خوشحال نباشید!

راهنماتو- «لحظه شماری می‌کنم ساعت کاری تموم بشه!»

آیا شما در محیط کار احساس بدی دارید؟ آیا صبح با سختی و غم زیاد از خواب بیدار می‌شوید و آماده رفتن به محل کار می‌شوید؟ آیا ساعات کاری برایتان خیلی طولانی می‌گذرد؟ آیا تمام امیدتان این است که زودتر به ساعت پایانی کار برسید و عزم خانه رفتن کنید؟! آیا هر روز و هر روز این سختی‌ها را با خود حمل می‌کنید تا به آخر هفته برسید و دوباره شنبه که می‌شود روز از نو و روزی از نو؟

به گزارش راهنماتو، احساس خوب برای اینکه راندمان کار شما بالا برود خیلی مهم است. اینکه از محیط کارتان، نوع کارتان، همکارانتان، حقوق دریافتی‌تان ناراضی باشید ممکن است تمام زندگی شما را معطوف به خود کرده باشد! کم کم به جایی می‌رسید که دوست دارید بیکار باشید اما هر روز سرکار نروید! اما معیشت را چه کنید؟! واقعیت این است که خیلی از افراد صرفا به واسطه جبر زندگی کار می‌کنند و هیچ حال خوبی را طی روز ندارند! آیا شما هم خیلی وقت است رنگ خوشحالی را ندیده‌اید و بارها به فکر این افتاده‌اید که کارتان را عوض کنید؟ خب علت آن را پیدا کنید. شاید با رفع کردن دلایلی که مانع خوشحالی شما می‌شوند هم بتوانید بهتر کار کنید و هم حس و حال بهتری داشته باشید.

این موارد را بخوانید شاید برای شما هم صادق بود:

  • دریافتی کمی داری

همه ما کار می‌کنیم برای اینکه بتوانیم درآمدی داشته باشیم و زندگی خود را بهتر بگذرانیم. با تمام وقت بودن مشاغل و اینکه بیشترین زمان کارمندان در محیط کار می‌گذرد اگر میزان پاداش و حقوقی که می‌گیرید راضی کننده باشد و به شما برای تحمل سختی‌ها انگیزه بدهد خیلی اهمیت دارد. اگر شما سخت کار کنید و مسئولیت پذیر باشید ولی حس کنید این ویژگی شما درنظر گرفته نمی‌شود و بهایی که شایسته باشد برای آن دریافت نمی‌کنید ممکن است شما را دلزده کند.

آیا تابه حال با رییس و مدیرتان در مورد افزایش حقوق حرف زده‌اید؟ از اینکه کارمندان مشابه شما چه میزانی حقوق می‌گیرند خبر دارید؟! اگر تفاوت خیلی قابل تامل و توجه باشد باید حتما این موضوع را که نقش کلیدی در کار کردن شما و مهمتر از آن بازدهی کارتان دارد جدی بگیرید.

  • فشار کاری زیادی داری

کار کردن جوهر آدمی است و بیکاری روان آدمیزاد را نابود می‌کند! این یک واقعیت است اما کار داریم تا کار! ممکن است شما فشار کاری زیادی داشته باشید به حدی که اجازه استراحت کردن را از شما بگیرد، فرصت نفس کشیدن نداشته باشید و انگیزه‌ای برای روزهای تعطیل شما نماند! حتما یادتان باشد کار کردن برای خوب زندگی کردن ماست! پس مسئولیت‌ها را به اندازه توانایی‌هایتان برعهده بگیرید. همه چیز در پول خلاصه نمی‌شود. بیش از حد به خودتان فشار نیاورید، سلامت روح و جسم شما اهمیت بیشتری دارد. سعی کنید بعضی از مسئولیت‌هایتان را واگذار کنید تا هم شما استراحت کرده باشید و هم کارها بهتر انجام بشوند. یک روان و جسم خسته بازدهی کمتری خواهد داشت.

0

  • حس خوبی به همکارانت نداری

ممکن است در محیط کاری شما افرادی باشند که زمین تا آسمان با شما متفاوت باشند. ممکن است حتی خیال کنید آنها در فکر خالی کردن زیرپای شما هستند و موقعیت شغلیتان را متزلزل خواهند کرد! ممکن است رفتار مناسبی با شما نداشته باشند! ممکن است تمام این احساسات شما هم غلط باشد! این مساله را در خاطر داشته باشید که قرار نیست ما همه‌ی آدم‌ها را دوست داشته باشیم و قرار هم نیست همه‌ی آدم‌ها از ما خوششان بیاید! این یک واقعیت است که با پذیرفتن آن راحت‌تر می‌توانیم به معاشرت با افراد بپردازیم! پذیرفتن اینکه تمام ما نقاط ضعف و قدرت داریم کلید مهمی در روابط است. کمتر به نکات منفی رفتاری آنها که شما را آزار می‌دهد فکر کنید. سعی کنید سرتان به کار خودتان گرم باشد. حتی اگر کسی هم قصدش آسیب زدن به شما باشد با این برخورد شما به مرور کنار خواهد کشید. حتی اگر لازم می‌دانید به صورت مستقیم و دوستانه با آنها صحبت کنید!

  • فکر می‌کنی جای پیشرفت نداری

ممکن است بعد از مدتی کار کردن در یک محیط، شما به این نتیجه برسید که در حال درجا زدن هستید. اگر امکان تغییر شغل برای شما وجود ندارد بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که برای خودتان انگیزه‌های بهتر ایجاد کنید، سعی کنید هدف‌های بزرگتر تعیین کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. کم کم این تلاش‌های شما از سمت مجموعه‌ای که در آن مشغول هستید هم درک خواهد شد و در روند کاری شما موثر است.

  • حس خوبی به رییست نداری

این مساله خیلی مهم است که رییس شما برخورد خوبی داشته باشد. کاملا پذیرفتنی است که انگیزه و انرژی شما با این حرکت بالا خواهد رفت و مشتاق‌تر و خوشحال‌تر به کارتان می‌پردازید. اما اگر شما به رییستان حس خوبی ندارید دست شماست! حتما به این مساله فکر کنید که درست است در سطح بالاتری از شما قرار دارد اما این به معنای کامل بودن او نیست! ممکن است در خیلی زمینه‌ها ضعف داشته باشد و این نکته برای هر انسانی وجود دارد.

هرچقدر شما با دید منفی به او نگاه کنید کار کردن برایتان سخت‌تر خواهد شد. شما مسئول رفتار، فکرها، برخوردها و عیوب او نیستید، شما تنها مسئولیتی که دارید در قبال کاری است که باید ارائه بدهید. پس تمرکزتان را روی کارتان بگذارید. شما خوب برخورد کنید حتما بازدهی خوبی خواهد داشت!

  • قدر توانایی‌هایت را نمی‌دانند

ممکن است این مساله واقعیت داشته باشد! سیستم‌های کاری جوری هستند که صرفا طلب کار صورت می‌گیرد و اگر اشتباهی رخ دهد ممکن است با توبیخ هم روبه رو شوید اما اگر خوب کارتان را انجام بدهید کسی قدردان شما نخواهد بود، بلکه وظیفه‌ی شما خوب عمل کردن است!

ما که نمی‌توانیم تمام آدم‌ها را کنترل کنیم و به آنها یاد بدهیم که چگونه برخورد کنند! اما می‌توانیم با رفتارمان خیلی چیزها را به اطرافیانمان آموزش بدهیم. شما با کلام و عملتان از بقیه قدردانی کنید کم کم این فرهنگ جا می‌افتد. اگر یک اتفاق خوب و مثبت از سمت شما آغاز بشود ارزش آن زیاد است و اگر همه گیر شود خوشحالی شما هم بیشتر خواهد شد.

همیشه یادتان باشد بهترین راه حل برای تمام مشکلات حرف زدن است! در محیطی کاملا دوستانه و بدون پرخاش و حق به جانبی، تمام مسائل و کمبودها را مطرح کنید. تا وقتی شما از خواسته‌هایتان صحبت نکنید کسی درصدد حل آنها برنخواهد آمد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها