هر چیزی که در مورد پتوس باید بدانید اینجاست!

پتوس گیاهی مقاوم است که تمام فاکتورهای لازم برای زندگی آپارتمانی را دارد! اما بنابه ذات خودش که گیاه است نیاز به رسیدگی دارد. با آن خوب رفتار کنید!

شناسه خبر: ۳۹۴۰۷۹
هر چیزی که در مورد پتوس باید بدانید اینجاست!

راهنماتو- «همین گیاهی که همه جا هست! پتوسه؟!»

شما چشم بچرخانید از هر قسمت یک شاخه از پتوس آویزان است! گیاه نجیب و وفاداری که با حداقل‌ها هم سازگاری دارد و به زیبایی فضای منزل شما بسیار کمک می‌کند. اگر به تازگی پتوس خریده‌اید یا مدتی است که شاهد توقف رشد آن هستید بهتر است این موارد را بخوانید تا اگر چیزی را در ذهنتان از قلم انداخته‌اید و در مورد این گیاه مقاوم رعایت نکرده‌اید زودتر به آن واقف شوید!

به گزارش راهنماتو ، پتوس گیاهی مقاوم است که تمام فاکتورهای لازم برای زندگی آپارتمانی را دارد! اما بنابه ذات خودش که گیاه است نیاز به رسیدگی دارد و اگر شما هم با او خوب رفتار کنید شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیشش خواهید بود و از سرسبزی‌اش لذت خواهید برد.

نور

پتوس مانند هر گیاه دیگری عاشق نور است! اما دو شرط را باید رعایت کنید. نوری که به آن تابیده می‌شود باید غیرمستقیم باشد. اگر در معرض نور مستقیم آفتاب قرارش بدهید برگ‌هایش خواهند سوخت! در مقابل یادتان باشد که نور دریافتی آن باید کامل باشد. یعنی در محیط پرنوری آن را قرار بدهید ولی غیرمستقیم به آن بتابد! اگر آن را کنار پنجره گذاشته‌اید یک پرده نازک هم برای اینکه تابش غیرمستقیم بگیرد کافی است. اگر منزل شما نور کافی ندارد هم غصه نخورید! می‌توانید از لامپ مخصوص رشد گیاه استفاده کنید. همان کار نور خورشید را برایتان خواهد کرد. نور کامل برای پهن‌تر شدن برگ گیاهان خیلی مناسب است.

دما

پتوس یک گیاه گرمسیری است و دمایی که لازم دارد بین 18 تا 28 درجه سانتیگراد است. اگر در محیط سردتری قرار بگیرد رشد آن متوقف می‌شود. پس اگر خیلی وقت است پتوس شما رشد نکرده و این باعث تعجب شما شده است، حواستان به دمای محیط باشد.

آبیاری

هر وقت 1/3 بالای خاک گلدان شما خشک شد زمان مناسب آبیاری پتوس رسیده است.

پتوس یک گیاه رطوبت دوست است. پس حتما غبارپاشی و حمام درمانی را در برنامه‌تان قرار بدهید.

اگر دوست دارید پتوس شما زیر و رو شود و حسابی رشد کند یک ترفند را به خاطر بسپارید. حتما به صورت یک بار در میان آن را از بالا و پایین آبیاری کنید. از بالا که آب را داخل گلدان می‌ریزید و خیلی عادی است. اما آبیاری از طریق کف گلدان به این صورت است که یک تشت را پر از آب کنید و گلدان پتوس را داخل آن قرار بدهید و بگذارید گیاه هرچقدر تمایل دارد آب میل کند! تا وقتی که سطح خاک گلدان مرطوب شد آن را داخل تشت آب قرار بدهید و بعد از داخل آن بردارید. این روش خیلی برای رشد گیاه مناسب است.

اگر پتوس خوب آبیاری بشود برگ‌هایش پهن می‌شود و رشد سریع‌تری خواهد داشت. استفاده از بخور سرد هم بسیار برای آن مناسب است.

0

خاک

خاکی که پتوس نیاز دارد باید سبک و زهکشی بالایی داشته باشد. بهتر است از مواد مغذی کافی در آن موجود باشد. خاک هلندی خیلی گزینه مناسبی برای پتوس است.

اگر 5-6 ماه گذشته و خاک گلدان را عوض نکردید یا سطح خاک پایین رفته است حتما مقداری ورمی کمپوست روی سطح خاک بریزید.

کود

تغذیه کردن با کود برای رشد پتوس ضروری است.

کود 10-52-10: این کود را هر 20 روز یک بار استفاده کنید. ریشه‌های پتوس پر و قوی‌تر خواهد شد.

کود 36-12-12: این کود را هم هر 20 روز به پتوس بدهید. در نظر داشته باشید یک بار از این کود استفاده کنید و 20 روز بعدی از کود 10-52-10 تا از هر دو به خوبی تغذیه کند.

هیومیک اسید: اول هر فصل حتما از هیومیک اسید استفاده کنید.

معجون: مقداری آمینو اسید را با جلبک دریایی و صابون کشاورزی در آب بریزید و به تمام برگ‌های پتوس به صورت زیر و رو و ساقه‌هایش را اسپری کنید. این معجون فوق‌العاده تاثیر مثبت روی رشد گیاه شما خواهد گذاشت.

کود 20-20-20: اگر برگ‌های پتوس شما سبز کامل است استفاده از این کود را هم در برنامه بگنجانید.

قلمه

اگر می‌خواهید گیاه شما خیلی سریع‌تر رشد کند حتما قلمه زدن را انجام بدهید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها