علل خاص چروک صورت؛ پوست چه افرادی زودتر پیر و چروک می‌شود؟

چروک و پیری صورت علاوه بر ژنتیک به عواملی دیگری هم بستگی دارد که شناخت آنها برای جلوگیری از پیری پوست به شما کمک خواهد کرد.

شناسه خبر: ۳۹۵۷۷۱
علل خاص چروک صورت؛ پوست چه افرادی زودتر پیر و چروک می‌شود؟

نمناک نوشت: چروک صورت و پیر شدن پوست یک فرآیند طبیعی است و به عوامل مختلفی بستگی دارد که بار‌ها و بار‌ها در مطالب مختلف بخش پوست و مو نمناک به آن‌ها اشاره کرده ایم، ولی اینکه چه عواملی میتواند سریعتر جوانی و زیبایی صورت را به سمت پیری هدایت کند، در غالب علل مهم در ادامه لیست شده اند.

افرادی که ژنتیک پیری زودرس دارند

ویژگی‌های ژنتیک ما به عنوان یک عامل اساسی در پیر شدن نقش دارند. اگر والدین یا نسل‌های قبلی در خانواده شما زودتر یا دیرتر پیر شده باشند، احتمالاً ژنتیک نقش زیادی در این موضوع دارد.

همیشه دچار استرس و اضطرابند

باور کنید یکی از مهمترین عوامل پیری پوست شما، استرس است که می‌تواند تاثیرات منفی بر سلامت عمومی و زیبایی پوست داشته باشد. استرس ممکن است به تولید هورمون‌های استرسی منجر شده و علائم پیری پوست را تسریع کند.

در معرض نور آفتاب شدید هستند

برخی از نور‌های مضر از اشعه‌های UV در نور آفتاب می‌توانند باعث پیری زودرس پوست شوند. مراقبت نادرست از پوست در برابر این اشعه‌ها ممکن است تاثیرات منفی روی زیبایی پوست داشته باشد.

دخانیات مصرف میکنند

سیگار کشیدن یکی از عوامل مهم در ایجاد چین و چروک صورت است. مواد مخدر موجود در دخانیات باعث تخریب کلاژن و الاستین پوست شده و سبب افزایش خطوط و علائم پیری روی پوست بخصوص پوست صورت می‌شوند.

در معرض هوای آلوده هستند

جالب است بدانید ذرات آلوده هوا و ترکیبات شیمیایی ممکن است به پوست آسیب برسانند و علائم پیری را تسریع کنند.

شغل نامناسب و شب کاری دارند

شغل‌هایی که نیاز به شب کاری دارند، بدلیل ایجاد اختلال در روال خواب و تولید هورمون‌های با اهمیت برای سلامت پوست، عاملی در پیری آن می‌شوند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها