مردی که پدرش متوفایش را تبدیل به چت‌بات کرد

این کاربرد از هوش مصنوعی که ناظر بر برگداندن مردگان به زندگی است از دیرباز در داستان‌های علمی-تخیلی کاوش شده است.

شناسه خبر: ۴۰۳۸۹۴
مردی که پدرش متوفایش را تبدیل به چت‌بات کرد

راهنماتو- در سال 2016، جیمز ولاهوس خبر بدی شنید؛ اینکه پدرش دچار مراحل آخر سرطانی کشنده شده است.

به گزارش راهنماتو، او که اهل اوکلند در کالیفرنیا در آمریکاست، می‌گوید: «عاشق پدرم بودم و داشتم از دستش می‌دادم.» او تصمیم گرفت از وقت کمی که برایش مانده بود،بیش‌ترین استفاده را بکند. «یک پروژه تاریخ شفاهی انجام دادم و ساعت‌ها زندگی پدرم را ضبط کردم.»

این اتفاق مصادف شد با پیوستن جیمز به پروژه هوش مصنوعی. او می‌گوید: «با خودم گفتم، خدایا، چی میشه اگر چیزی تعاملی بسازم؟ برای آنکه بتوانم خاطرات او [پدر] را غنی‌تر حفظ کنم و شخصیت او هم حس شود.»

پدر جیمز در سال 2017 فوت کرد اما جیمز توانسته بود قبل از مرگ پدرش تمام تاریخچه‌ای که از پدرش ثبت کرده بود را تبدیل به هوش مصنوعی کند و با صدای پدرش می‌توانست پاسخ‌های پرسش‌هایش درباره زندگی او را بشنود.

2

این کاربرد از هوش مصنوعی که ناظر بر برگداندن مردگان به زندگی است از دیرباز در داستان‌های علمی-تخیلی کاوش شده است اما توسعه تکنولوژی هوش مصنوعی اکنون این کار را در زندگی واقعی محقق کرده است.

جیمز در سال 2019، چت بات خودش را تبدیل به یک برنامه کاربردی و تجاری به نام HeartfatherAI کرد که به کاربران امکان می‌دهد چنین کاری را در مورد عزیزان‌شان انجام دهند.

او می‌گوید با اینکه چت‌بات غم مرگ پدرش را از بین نبرده است، به او «چیزی بیش‌تر از آنچه می‌توانستم داشته باشم» بخشیده است. او در حافظه من محو نمی‌شود. می‌توانم به این ارتباط تعاملی شگفت‌انگیز مراجعه کنم.»

کاربران HeartAI می‌توانند تصاویر عزیزان‌شان را بارگذاری کنند تا روی صفحه‌های تلفن هوشمند یا کامپیوترهای‌شان ظاهر شود. اما یک شرکت دیگر پا را از این هم فراتر گذاشته است.

3

شرکت کره‌ای DeepBrain AI از طریق ساعت‌ها تصویر ویدیویی و صدا از صورت، صدا و رفتار فرد، یک آواتار ویدیو-محور از شخص درست می‌کند.

مایکل یونگ، مدیر ارشد مالی این شرکت می‌گوید: «ما توانسته‌ام یک شبیه‌ساز با 96.5درصد شباهت به نمونه اصلی تولید کنیم. بنابراین با اینکه آواتار هوش مصنوعی است، خانواده از صحبت کردن با فرد متوفا احساس بدی پیدا نمی‌کنند.»

این شرکت باور دارد چنین تکنولوژی‌ای می‌تواند بخش مهمی از توسعه فرهنگ «خوب مردن» باشد که در آن افراد برای مرگ عزیزان‌شان آمده می‌شوند و تاریخچه‌ها، داستان‌ها و خاطرات خانوادگی را به عنوان شکلی از «میراث زنده» به جای می‌گذارند.

این فرایند ارزان نیست و کاربران نمی‌توانند خودشان آواتار خلق کنند. آن‌ها باید در حدود 50000دلار به شرکت بپردازند تا از این فرایند فیلمبرداری کند و آواتار را خلق کند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها