۸نشانه که مرد باکیفیتی هستید

نباید مردان باکیفیت را با مردان آلفا اشتباه گرفت.

شناسه خبر: ۴۰۴۳۸۵
8نشانه که مرد باکیفیتی هستید

راهنماتو- گول نخورید، موقعیت، ثروت یا حتی عضلات شش-تکه شکم از شما مرد باکیفیت نمی‌سازد. در حقیقت، مردانی که خیلی به چشم می‌آیند و اعتمادبه‌نفس بیش‌ازحد نشان می‌دهند، ممکن است ادعا کنند که «خیلی ارزش دارند» اما در واقعیت ممکن است گرفتار تکبر باشند.

به گزارش راهنماتو، ارزش هر مردی به شخصیت او ربط پیدا می‌کند. آیا او تلاش می‌کند بهترین نسخه از خودش باشد؟ آنطور که او خودش و دیگران را دوست می‌دارد، می‌تواند هر چیزی که نیاز دارید درباره او بدانید را در اختیارتان بگذارد.

درنهایت، روان‌شناسی به ما می‌گوید ویژگی‌های فروتنانه است که مردی را باکیفیت می‌کند. ما راهنماتو همراه باشید تا بگوییم به عنوان مردان باکیفیت و ارزش‌بالا چه کارهایی را انجام نمی‌دهید:

1.نمی‌گویید «به درک»

همکاری و هماهنگی برایتان مهم است. به اطرافیان‌تان اهمیت می‌دهید. همدلی، مهربانی، توجه و ایثار نشان می‌دهید. هیچ‌کسی فرشته کاملی نیست. اما تا می‌توانید به احساسات دیگران اهمیت می‌دهید. حاضر نیستید که برای جلو افتادن در زندگی دیگران را لگدمال کنید. اگر برنده شدن به بدجنسی نیاز داشته باشد، می‌بازید. برای همین است که نیازی ندارید کسی پایش‌تان کند. آنقدر بالغ هستید که خودتان شایسته رفتار کنید.

2.پلیس رفتار خودتان هستید

نیازی ندارید کسی شما را در مسیر نگه دارد، با کدهای رفتاری منحصربه‌فرد خودتان رفتار می‌کنید. برخی مردان احساس می‌کنند که می‌توانند از کار بدش‌شان قسر در بروند، اما مردان باکیفیت اصول و اخلاقیاتی دارند که هدایت‌شان می‌کنند. کار درست را انجام می‌دهید نه به این خاطر که می‌ترسید مچ‌تان را بگیرند بلکه چون کار درستی است. کار درست همیشه آسان نیست. انجام کار درست نیازمند قدرت و اراده درونی دارد. همچنین مستلزم آن است که با خودتان روراست باشید و این نکته نیاز به خودآگاهی دارد.

3.نقص‌های‌تان را می‌دانید اما روی‌شان کار می‌کنید

مردان باکیفیت هوش اجتماعی سرشاری دارند. این مهارت هم کمک‌شان می‌کند ارتباطات قوی‌تری با دیگران داشته باشند و هم کمک‌شان می‌کند که پیوندهای سالم‌تری با دیگران برقرار کنند. علتش آن است که خود-آگاهی یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های برخورداری از هوش اجتماعی بالاست. هوش اجتماعی بالا کمک‌تان می‌کند که خودتان را ارزیابی کنید و این خود-ارزیابی برای رشد فردی ضرورت دارد.

روان‌شناسان، شلی دووال و رابرت ویکلوند، « خودآگاهی را توانایی تمرکز روی خویشتن و ارزیابی همخوان یا ناهخوان بودن افکار، اعمال و احساسات با استانداردهای درونی تعریف می کنند.»

اگر از خودآگاهی بالایی برخوردار باشید، می‌توانید بی‌طرفانه خودتان را ارزیابی کنید، احساسات‌تان را مدیریت کنید، رفتارتان را متناسب با ارزش‌های‌تان منظم کنید و آن‌وقت درکی که دیگران از شما دارند را درست‌تر متوجه می‌شوید.

توسعه فردی کمک‌مان می‌کند که خودمان را واضح‌تر ببینیم. این امر شامل پذیرش هویت‌مان، از جمله ضعف و نقص‌ها و باور به این نکته است که می‌توان به صورت مداوم تغییر کرد. این امر از خیلی جهات به معنی ذهنیت رشد است که یادگیری و بهتر شدن را به کمال‌طلبی ترجیح می‌دهد.

2

4.مسئولیت‌پذیر هستید

به جای بهانه‌تراشی به دنبال اموری هستید که می‌توانید کنترل‌اش کنید. این شیوه رفتاری بسیار قدرت‌بخش است. وقتی همیشه به دنبال مقصر جلوه دادن دیگری یا چیزهای دیگر هستیم، به سرعت در دام قربانی‌شدن میفتیم. به جای آنکه به دنبال راه‌حلی برای مشکل باشیم، در بهانه‌های‌مان غرق می‌شویم و این بهانه‌ها ما را گیر میندازند. مردانی که مسئولیت خودشان را برعهده می‌گیرند به منابعی عمیق‌تری از انگیزه دسترسی پیدا می‌کنند.

5.به دنبال ساختن دیگران هستید

نباید مردان باکیفیت را با مردان آلفا اشتباه گرفت. مردان با کیفیت به دنبال سلطه بر دیگران نیستند. دقیقا برعکس است. مردان با کیفیت به دنبال بلند کردن و بالا بردن دیگران هستند. این مردان می‌خواهند اطرافیان‌شان موفق شوند. آن‌ها بازیکنان تیمی هستند. دلیلش آن است که حس ناامنی در وجودشان احساس نمی‌کنند، برای همین موفقیت دیگران حسادت‌شان را تحریک نمی‌کند. کسانی که عزت‌نفس پایینی دارند به دنبال پایین کشیدن دیگران هستند. مردانی هستند که فقط برچسب با ارزش بودن را روی خودشان نصب کرده‌اند و درباره این ویژگی اغراق می‌کنند اما درحقیقت از این برچسب خود-شناخته برای اعمال حس برتری‌شان روی دیگران استفاده می‌کنند.

آن‌ها از حس برتری‌شان برای تحقیر اطرافیان، انداختن مسئولیت همه خطاها روی دیگران و اثبات بی‌گناهی‌شان به دیگران استفاده می‌کنند. آن‌ها نمی‌پذیرند ممکن است خودشان اشتباه کرده باشند، چون حس می‌کنند موجودات کاملی هستند. فردی که ارزش زیادی دارد هرگز فکر نمی‌کند که از دیگران بهتر و سرتر است و باید دیگران را تحقیر کند.

6.هدف برای‌تان ارزش دارد

هدف، همان موفقیت به زبان جدید است. تحصیلات عالی، کسب درآمد عالی، بالا رفتن از نربان ترقی، راه‌اندازی کسب‌وکار، همگی می‌توانند در افراد احساس خارق‌العاده ایجاد کنند. اما اگر معنایی در پس آن باشد، احساس تهی بودن و عدم رضایت به شما دست می‌دهد. علاوه بر آن، فقدان ثروت مادی یا موفقیت‌های ملموس در زندگی نشانه‌ای از ناموفق بودن نیست.

معنی و هدف آنجاهایی هستند که ما ارزش را در آن‌ها پیدا می‌کنیم و این از همه چیز مهم‌تر است. هر مردی مبتنی بر شخصیت، باورها و ترجیحاتش در جای متفاوتی معنا و هدف را پیدا می‌کند. مردان باکیفیت در زندگی به دنبال معنایابی هستند.

7.به لحاظ عاطفی قوی هستید

می‌دانید که یک نقطه طلایی برای ابراز احساسات، گشودگی عاطفی و نمایش آسیب‌پذیری در زمان بحران‌های شدید عاطفی وجود دارد که نیازمند آن است که بتوانید در عینِ بروز احساسات‌، آن‌ها را مدیریت و تنظیم کنید تا نتوانند بهترین نسخه شما را مخدوش کنند.

برای همین است که مردان باکیفیت می‌توانند به شیوه‌ای سالم احساسات‌شان را بیان و با دیگران ارتباط برقرار کنند. آن‌ها به جای آنکه احساسات‌شان را به دیگران پرتاب کنند و باعث شوند که اوضاع از کنترل‌شان خارج شود، سعی می‌کنند راه‌هایی برای کنار آمدن با احساسات و بیان هوشمندانه آن‌ها استفاده کنند.

این خودتنظیمی عاطفی در طی زمان به ما کمک می‌کند تا تاب‌آوری‌مان را بهبود بدهیم. به این شیوه ما بهتر می‌توانیم برای کنار آمدن با اوج و حضیض‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی تجهیز شویم.

خلاصه‌اش کنیم، مردان قوی که به بلوغ احساسی رسیده‌اند:

*می‌دانند تنظیم عواطف اهمیت دارد

*حاضرند که آسیب‌پذیری‌شان را نشان دهند

*می‌توانند احساس‌شان را به درستی ابراز کنند

*به جای انکار احساسات‌شان، آن‌ها را می‌پذیرند و به این نحو تاب‌آوری عاطفی می‌سازند

8.قدری کار سخت آن‌ها را نمی‌ترساند

مردان با کیفیت متولد نمی‌شوند بلکه در جریان زندگی ساخته می‌شوند. هر پیشرفتی نیازمند تلاش است. همه ما این را می‌دانیم اما آستین بالا زدن و رسیدن به این نقطه کار ساده‌ای نیست. اما مردان باکیفیت در نهایت می‌خواهند از خودشان به لحاظ جسمی، ذهنی، عاطفی و معنوی محافظت کنند.

بنابراین برای کار سخت آماده‌اند که معنایش موارد زیر است:

*هدف‌گذاری می‌کنند و به سمت هدف حرکت می‌کنند

*مهارت‌های تازه یاد می‌گیرند، دانش‌شان را گسترش می‌دهند و در مقابل فرصت‌ها آغوش‌شان گشوده است.

*آماده‌اند که از ناحیه امن‌شان خارج شوند.

*شکست را به عنوان بخشی از یادگیری می‌پذیرند

*روی اعتمادبه‌نفس‌شان و ساختن خودشان کار می‌کنند

مهم نیست امروز چه کسی هستید، مهم است که می‌خواهید فردا که باشید. همه ما می‌توانیم تغییر و پیشرفت کنیم. آیا شما کیستی امروزتان را دوست دارید یا می‌خواهید شخصیت تازه‌ای از خودتان بسازید؟

نظرات
پربازدیدترین خبرها