این کار را ۱بار در ماه انجام دهید و تغییر ۱۰ساله را در خودتان احساس کنید

هنر سیستم‌های فیزیولوژیکی و چندگانه عصبی ما را به صورت همزمان فعال می‌کند .

شناسه خبر: ۴۰۵۶۰۳
این کار را 1بار در ماه انجام دهید و تغییر 10ساله را در خودتان احساس کنید

راهنماتو- اغلب آدم‌ها برای فواید سلامتی به کتاب‌های رنگ‌آمیزی، قلم‌مو، بوم نقاشی، مجموعه شعر یا موزه رفتن فکر نمی‌کنند اما شاید وقتش رسیده که شروع کنند.

به گزارش راهنماتو، تحقیقات نشان می‌دهند که تجربه‌های هنری، چه به عنوان تولیدکننده و چه به عنوان نگهدارنده این هنرها، می‌تواند زیست‌شناسی ما را از طریق تغییر دادن مسیرهای سیم‌پیچی مغزمان و چکاندن ماشه آزاد‌سازی انتقال‌دهنده‌های عصبی، شامل هورمون‌ها و اندورفین، تغییر دهد.

مراقبین سلامتی بیش‌ازپیش، با استناد به شواهد رو به رشد علمی درباره اثرگذاری هنر بر سلامتی فیزیکی و روانی، تأکید می‌کنند که افراد در هنر اشتغال بورزند زیرا طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از قبیل چاقی، بیماری قلبی، درد مزمن، فراموشی، پارکینسون، تنهایی و افسردگی به کمک هنر بهبود پیدا می‌کند.

سوزان ماگسامن، نویسنده کتاب «مغز در هنگام اشتغال به هنر: هنر چطور ما را تغییر می‌دهد»، در کتابش به این مضامین پرداخته و می‌گوید نقش هنر در سلامتی و حتی طول عمر با عوامل دیگری مانند ورزش، تغذیه و خواب قابل مقایسه است.

او می‌گوید:

«خودم همیشه هنر را امری تجملی می‌دیدم. چیزی که نمی‌تواند سیرتان کند، سرپناه باشد یا دشمنان‌تان را نابود کند.»

«اما به مجموعه وسیعی از یافته‌های علمی دسترسی یافتم که نشان دادند هنر نیاز ابتدایی انسان است.»

2

«هنر یکی از قدیمی‌ترین مخلوقات ماست (انسان‌ها قبل از چرخ، رنگ را اختراع کردند)، یکی از ابتدایی‌ترین ابزار ارتباطی ماست (خیلی خیلی پیش از آنکه بنویسیم، نقاشی می‌کردیم) و یکی از فراگیرترین نیازهای ماست.»

«ورودی‌های حسی ما پیوند میان 86میلیارد سلول عصبی مغزمان را برقرار می‌کند. اشتغال در هنر، چه به عنوان تماشاچی، خالق یا کسی که خودش دستی بر آتش دارد، اطلاعاتی را وارد بدن‌مان می‌کند که عمیقا روی مداربندی زیستی ما اثر می‌گذارند.»

«هنر سیستم‌های فیزیولوژیکی و چندگانه عصبی ما را به صورت همزمان فعال می‌کند که یک پدیده فرگشتی منحصربه‌فرد است و شامل کل مغز، بدن و روح‌مان می‌شود. دفعه بعدی که با آهنگ مورد علاقه‌تان به وجد آمدید به انتخاب هنرمند برای تغییر دادن خودتان در سطح سلولی فکر کنید.»

نظرات
پربازدیدترین خبرها