دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی

۳ پیشنهاد هوش ‌مصنوعی برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

برای همراه ساختن زیبایی و کارایی می‌توانید از هوش مصنوعی برای داشتن یک آشپزخانه ایرانی کمک بگیرید. تلفیق سنت و مدرنیته.

شناسه خبر: ۴۱۲۰۱۳
3 پیشنهاد هوش ‌مصنوعی برای دکوراسیون آشپزخانه ایرانی

راهنماتو- دکوراسیون آشپزخانه ایرانی می‌تواند ترکیب سنت و مدرنیته باشد. برای داشتن یک آشپزخانه ایرانی باید به رنگ‌ها، طرح‌ها و همچنین بافت‌ها توجه کرد. اما هوش مصنوعی با توجه به فرهنگ ایرانی‌ها در هنر، پیشنهادهای جالبی داشته!

به گزارش راهنماتو، به پیشنهاد هوش مصنوعی برای داشتن یک آشپزخانه به سبک ایرانی می‌توان از رنگ‌هایی مثل آبی ایرانی، اخرایی و صورتی ایرانی، طرح‌هایی مانند هندسی و اسلیمی، بافتی به جنس مس و طراحی پارچه‌هایی با نقوش سنتی استفاده کرد. راهنماتو در این مطلب 3 پیشنهاد طلایی هوش مصنوعی را با شما در میان می‌گذارد تا آشپزخانه‌ای مدرن به سبک ایرانی داشته باشید.

1.کابینت‌های هوشمند با طرح سنتی:

5922235812550918611

ترکیب سنت و مدرنیته اینجا به کارمان می‌آید که با استفاده از طرح‌های سنتی مثل اسلیمی و ترنج در طراحی درب‌ها و نمای بیرونی کابینت  فضای آشپزخانه خود را ایرانی کنیم. همچنین می‌توانیم از رنگ‌هایی مثل: آبی فیروزه‌ای، قرمز لاکی، لاجوردی و ... برای رنگ کابینت‌های خود باتوجه به دکوراسیون آشپزخانه بهره بگیریم. حالا لحظه تلفیق هنر ایرانی با کابینت هوشمند و مدرن فرا می‌رسد. در واقع در حالی که از طرح‌ها و رنگ‌های ایرانی استفاده کرده‌ایم و آشپزخانه‌ای با بافت سنتی داریم از امکانات یک کابینت مدرن بهره می‌بریم. در این میان باید با امکانات این کابینت‌ها آشنا شویم؛ این کابینت‌ها مجهز به سیستم‌های هوشمندی هستند که محتویات داخل کابینت را تشخیص می‌دهند و با استفاده از اپلیکیشنی که به موبایل یا تبلت شما متصل است، شما را در مدیریت ذخیره‌سازی و استفاده بهینه از مواد غذایی یاری می‌کنند. همچنین این سیستم‌ها می‌توانند لیست خرید خودکار بر اساس موجودی مواد اضافه کنند، دارای سنسورهای هوشمند باشند و با لمس انگشت باز یا بسته شوند.

2. نورپردازی هوشمند با الگوهای سنتی:

فانوس‌های ایرانی که معمولاً از شیشه‌های رنگی و فلزات ساخته شده‌اند، می‌توانند در نورپردازی فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرند. این فانوس‌ها با قرار گرفتن در گوشه‌های اتاق یا روی میزها، نور ملایم و گرمی ایجاد می‌کنند و به دکوراسیون حال و هوای سنتی می‌بخشند. شیشه‌های رنگی با طرح‌های معرق که در معماری سنتی ایرانی استفاده می‌شوند، می‌توانند در پنجره‌ها یا به عنوان چراغ‌های سقفی و دیواری به کار روند. این شیشه‌ها نور را به رنگ‌های مختلف تقسیم کرده و جلوه‌ای خاص به فضا می‌بخشند. برای هوشمندسازی این نورپردازی می‌توانید به آن این امکان را بدهید که قادر به تغییر رنگ و شدت نور بر اساس زمان روز یا فعالیت‌های شما است.  این آپشن باعث می‌شود که به صورت اتوماتیک براساس زمان روز یا حضور افراد در آشپزخانه نور را تنظیم کنیم.

3. دستیار هوشمند برای تنظیم و یادآوری رسپی‌های ایرانی:

5922235812550918614

یک دستیار هوشمند می‌تواند در آشپزخانه نصب شود که علاوه بر جستجو و نمایش رسپی‌های سنتی ایرانی، شما را در زمان‌بندی پخت غذاها، تنظیم درجه حرارت اجاق گاز و حتی پیشنهاد ترکیب‌های جدید برای طعم‌های اصیل ایرانی یاری دهد. این دستیار می‌تواند به کمک سنسورهای نصب شده در آشپزخانه، فرآیند پخت را بهینه‌سازی کند و حتی در صورت لزوم به شما یادآوری کند که چه زمانی باید مراحل مختلف پخت را انجام دهید. بعلاوه این دستیار تمام عیار قابلیت تشخیص صدا داشته تا به دستورات صوتی شما پاسخ دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از او بپرسید: "چگونه قرمه سبزی درست کنم؟" و او به طور دقیق شما را مرحله به مرحله راهنمایی می‌کند. این یکی از جذاب‌ترین امکانات هوش مصنوعی برای یک آشپزخانه مدرن با بافت سنتی ایرانی است.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها