دکوراسیون داخلی با هوش مصنوعی؛

۳ پیشنهاد هوش ‌مصنوعی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی ایرانی

از طاقچه‌ها تا معرق‌کاری‌های بی‌نظیر؛ آسان‌ترین و جذاب‌ترین راه ها برای تبدیل کردن سرویس بهداشتیمان به فضایی اصیل با کمک هوش مصنوعی در این مطلب بررسی شد است.

شناسه خبر: ۴۱۲۶۲۲
3 پیشنهاد هوش ‌مصنوعی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی ایرانی

راهنماتو- شاید به دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی اهمیت چندانی ندهید یا ندانید چطور باید یک سرویس بهداشتی خاص داشته باشید. چرا به هنر معماری ایرانی فکر نمی‌کنید؟

به گزارش راهنماتو، چیدمان یک بخش از خانه مثل سرویس بهداشتی کار ساده‌ای نیست، به خصوص اگر هنر، سبک یا ویژگی خاصی مورد نظرمان باشد؛ آن هم هنر اصیل ایرانی! پس به این فکر می‌‌افتیم که از طراحان معمار کمک بگیریم. این فکر بدی نیست اما ممکن است هزینه‌های زیادی برای شما داشته باشد. کمک گرفتن از هوش مصنوعی چطور؟ بنظرتان این دستیار جدید برای انسان‌ها نمی‌تواند کمک حالمان باشد؟ شاید پیدا کردن یک هوش مصنوعی جالب با ایده‌های ناب برای دکوراسیون سرویس بهداشتی با الهام از هنر ایرانی کاری زمان بر باشد، اما راهنماتو در این مطلب 3 پیشنهاد جذاب هوش مصنوعی را در همین مورد با شما در میان می‌گذارد.

1. کاشی‌کاری سنتی و معرق‌کاری:

bathroom--and-wc-decoration-inspired-by-authentic-iranian-art-and-architecture (1)

بهره گرفتن از هنر کاشی کاری ایرانی برای سرویس بهداشتی یکی از هوشمندانه‌ترین کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم. نکته این است که هوش مصنوعی نیز استفاده از این کاشی‌های ایرانی را برای یک سرویس بهداشتی ایرانی توصیه کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

  • کاشی‌های هفت‌رنگ: استفاده از کاشی‌های هفت‌رنگ با طرح‌های اسلیمی و گیاهی در دیوارها و کف سرویس بهداشتی، فضایی بسیار زیبا و اصیل ایجاد می‌کند.
  • معرق‌کاری: می‌توان از معرق‌کاری برای ایجاد تابلوهایی با طرح‌های اسلیمی، گل و بوته و یا حتی کتیبه‌هایی با اشعار فارسی استفاده کرد. این تابلوها می‌توانند در بالای روشویی یا در دیوارهای کناری نصب شوند.
  • کاشی‌های سنتی با طرح‌های هندسی: طرح‌های هندسی مانند کاشی‌های کاشی‌کاری اصفهان، به سرویس بهداشتی شما ظاهری مدرن و در عین حال سنتی می‌دهد.

​2. استفاده از رنگ‌های گرم و خاکی:

bathroom--and-wc-decoration-inspired-by-authentic-iranian-art-and-architecture

هنر معماری ایرانی طوفانی از رنگ و طرح‌ها است. در این میان، استفاده از رنگ‌های گرم و خاکی، مثل رنگ قهوه‌ای، اخرایی و نارنجی توصیه می‌شود در حالی که می‌توانیم از رنگ‌های سرد، مثل آبی فیروزه‌ای و سبز جنگلی نیز استفاده کنیم.

  • رنگ‌های طبیعی: رنگ‌های گرم و خاکی مانند زرد، نارنجی، قرمز و قهوه‌ای، حس آرامش و گرما را به فضا منتقل می‌کنند.
  • ترکیب رنگ‌ها: می‌توانید از ترکیب رنگ‌های مکمل مانند آبی و نارنجی یا سبز و بنفش برای ایجاد کنتراست استفاده کنید.
  • رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری، به عنوان پس‌زمینه برای طرح‌های رنگی و شلوغ‌تر مناسب هستند.

 3. استفاده از طاقچه به جای شلف:

6

برخی از عناصر معماری ایرانی هستند که این روزها به شدت ترند شده‌اند؛ به عنوان مثال استفاده از طاقچه به جای شلف که هم به نظم دهی سرویس بهداشتی کمک می‌کند و هم زیبایی آن را دو چندان. هوش مصنوعی در پیشنهادهای خود از طاقچه در سرویس بهداشتی ایرانی استفاده فراوانی کرده است.

  • طاقچه با قوس: وقتی که در دل دیوار طاقچه‌ها را ایجاد کردیم، برای بخش بالایی آن بهتر است از قوس و نیم قوس‌های دایره‌ای، بیضی یا نوک تیز استفاده کنیم.
  • طاقچه و آینه: برای بعد بخشیدن به فضای سرویس بهداشتی می‌توانیم در هر طاقچه، آینه‌ای تعبیه کنیم.
  • طاقچه در دار: برای دور نگه داشتن لوازم شخصی از چشم دیگران می‌توانیم برای طاقچه‌ها در قرار دهیم تا وسایل داخل آن مشخص نباشند. از طرفی دیگر می‌توانیم بخشی از طاقچه را در دار و بخشی دیگر را بدون در طراحی کنیم.

ریزه‌کاری‌های دکوراسیون سرویس بهداشتی به سبک معماری ایرانی

اضافه کردن عناصر طبیعی:

bathroom--and-wc-decoration-inspired-by-authentic-iranian-art-and-architecture (3)

اگر بخواهیم سرویس بهداشتی‌مان را کاملا متناسب با هنر معماری ایرانی طراحی کنیم بهتر است به ریزه‌کاری‌های آن دقت فراوانی داشته باشیم. به عنوان مثال می‌توانیم از گیاه‌های طبیعی مثل سرخس استفاده کنیم، یا از سنگ و چوب طبیعی بهره بگیریم تا حسی از لوکس بودن و ایرانی بودن به محیط سرویس بهداشتی القا شود.

بازی با نور طبیعی:

bathroom--and-wc-decoration-inspired-by-authentic-iranian-art-and-architecture (4)

به پیشنهاد هوش مصنوعی، در یک سرویس بهداشتی به سبک ایرانی و با الهام از هنر ایرانی بهتر است با نور طبیعی بازی کنیم. به‌عنوان مثال از پنجره‌های مشبک استفاده کنیم یا شیشه‌های رنگی که در سرویس بهداشتی فضایی گرم و آرامش بخش داشته باشیم.

نقاشی دیواری:

7

اگر بخواهیم یک سرویس بهداشتی لوکس و خاص داشته باشیم می‌توانیم بر روی بخشی از دیوارهای سرویس بهداشتی از نقاشی‌های دیواری با طرح‌های اصیل ایرانی استفاده کنیم. فراموش نکنید که اگر بر روی یکی از دیوارها یک طرح پیچیده ایرانی بزنید، بدون شک آن دیوار تبدیل به نقطه کانونی سرویس بهداشتی شما می‌شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها