بهترین گوشی ۹ میلیونی بازار؛ گلکسی A۱۵ سامسونگ یا ردمی نوت ۱۳

با بودجه ۹ میلیون تومانی شما دو گزینه مناسب در پیش رو خواهید داشت که یکی گلکسی A۱۵ سامسونگ و دیگری ردمی نوت ۱۳ شیائومی است که هرکدام از آنها بنا به نوع استفاده می توانند انتخاب هوشمندانه ای تلقی شود.

شناسه خبر: ۴۱۶۰۸۵
بهترین گوشی 9 میلیونی بازار؛ گلکسی A15 سامسونگ یا ردمی نوت 13

راهنماتو- اگر 9 میلیون تومان بودجه در اختیار دارید و به دنبال یک گوشی مناسب هستید باید بگوئیم گزینه های شما متعدد نیست اما خوشبختانه در بین همین گزینه های معدود شما می توانید یک گوشی قابل اعتنا خریداری کنید.

به گزارش راهنماتو، ما در همین ابتدا تکلیف شما را مشخص می کنیم و میگوئیم با این بودجه شما دو گزینه قابل اعتنا در پیش رو دارید؛ یکی گلکسی A15 سامسونگ و دومی ردمی نوت 13 شیائومی. این دو گوشی هر دو در محدوده قیمتی 9 میلیون تومان (مهر 1403) قرار دارند و با توجه به این قیمت می توان گفت بهترین انتخاب در این بازه قیمتی هستند اما کدامیک بهتر است.

گلکسی A15 سامسونگ یا ردمی نوت 13؛ مشخصات

طبیعتا برای انتخاب میان این دو در ابتدا بهتر است مشخصات عمومی آنها را بررسی کنیم:

گلکسی A15 سامسونگ در سال 2023 و با اندروید 14 معرفی شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی سوپرامولد با نرخ به روز رسانی 90 هرتز است. گلکسی A15 در پشت از سه دوربین 50 و 5 و 2 مگاپیکسلی بهره می برد که با یک لنز 13 مگاپیکسلی سلفی پشتیبانی می شود. این گوشی از تراشه هلیو G99 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-G57 بهره می برد که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی همراه می شود. در نهایت گلکسی A15 یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که با شارژر سریع 25 واتی پشتیبانی می شود.

ردمی نوت 13 شیائومی اما در سال 2024 و با اندروید 13 عرضه شد. ردمی نوت 13 یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد دارد که نرخ به روز رسانی 120 هرتز را به کاربر ارائه می دهد. سه دوربین پشتی این گوشی شامل یک لنز اصلی 108 مگاپیکسلی به همراه دو لنز 8 و 2 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی هم یک لنز واید 16 مگاپیکسلی است. قلب تپنده ردمی نوت 13 چیپست اسنپدراگون 685 است که با پردازنده گرافیکی Adreno 610 همراه شده است. در نهایت این گوشی یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر سریع 33 واتی دارد.

samsung-a15-vs-redmi-note-13-conclusion

گلکسی A15 سامسونگ یا ردمی نوت 13؛ کدام ارزش خریدن دارد؟

همانطور که اشاره شد ترجیح یکی از این دو به نوع استفاده کاربر مربوط می شود و ما در اینجا به مقایسه برخی مشخصات مهم این دو گوشی خواهیم پرداخت تا شرایط انتخاب ساده تری را برای شما فراهم کنیم.

صفحه نمایش: با صفحه نمایش این دو گوشی شروع میکنیم. ردمی نوت 13 شیائومی با 6.67 اینچ، نمایشگر بزرگتری نسبت به گوشی سامسونگ داره و این مزیت با نرخ تازه سازی (120 هرتز در مقابل 90 هرتز) و همچنین روشنایی (1800 نیت در برابر 800 نیت) بالاتر، تکمیل می شود. در واقع صفحه نمایش ردمی نوت 13 برای کاربرانی که به کیفیت نمایش تصاویر در گوشی اهمیت میدهند یا کسانی که زیاد در روشنایی روز از گوشی استفاده می کنند بهتر است. گوشی گلکسی A15 سامسونگ البته از نمایشگر سوپرامولد بهره می گیرد که تکنولوژی بهتری نسبت به رقیب چینی است اما کاربر چندان متوجه این تفاوت نخواهد شد.

باتری و سرعت شارژ: هر دو گوشی از باتری 5000 میلی آمپرساعتی بهره می گیرند با این تفاوت که باتری ردی نوت 13 با شارژر 33 واتی شارژ پشتیبانی می شود ولی A15 سامسونگ با شارژر 25 واتی. این شارژرها سرعت و زمان شارژ شدن دو گوشی رو متفاوت کردن. به عنوان مثال گوشی A15 سامسونگ در 81 دقیقه 100٪ باتری گوشی خالی را شارژ میکند ولی شارژر 33 واتی ردمی نوت 13، برای این کار تنها 70 دقیقه زمان نیاز دارد. با این همه مصرف باتری A15 کمتر از رقیب چینی خود است و مدت زمان بیشتری دوام می اورد. در کل از نظر باتری هر دو رقیب را می توان در یک سطح تلقی کرد مگر اینکه یکی از دو فاکتور مدت زمان شارژ شدن گوشی و یا دوام باتری برای شما مهم باشد.

دوربین ها: خوب اگر بخش مشخصات دو گوشی را مطالعه کرده باشید متوجه خواهید شد که اعداد از برتری ردمی نوت 13 بر گلکسی A15 سخن می گویند اما واقعیت در عمل چیز دیگری است. دوربین 108 مگاپیکسلی ردمی نوت 13 فاقد لرزشگر است و همین سبب شده تا میزان تاری عکس های آن از رقیب سامسونگ بیشتر باشد. در واقع این موضوع مهمترین عاملی است که باعث می شود گلکسی A15 سامسونگ به واسطه داشتن لرزشگیر برنده این مسابقه باشد. در زمینه دوربین های سلفی نیز هردو گوشی تقریبا یک کیفیت را در اختیار شما قرار می دهند. پس اگر دوربین گوشی برای شما مهم است گلکسی A15 سامسونگ انتخاب منطقی تری خواهد بود.

عملکرد: گوشی A15 سامسونگ به چیپست مدیاتک Helio G99  و ردمی نوت 13 به چیپست کوالکام Snapdragon 685 مجهز شده اند. اگرچه هر دو چیپست از نوع میان رده هستند اما امتیازات نشان می دهد چیپست گوشی سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به رقیب چینی خود دارد در نتیجه، پردازنده گوشی A15 سامسونگ در اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین عملکرد بهتری ارائه میدهد. اما در مقابل شما با خرید ردمی نوت 13 حافظه ذخیره سازی 256 گیگاباتی و رم 8 گیگاباتی خواهید داشت ولی با گلکسی A15 نهایت 128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 6 گیگ رم خواهید داشت. اگر اهل گیم هستید گوشی سامسونگ گزینه مناسب تری است ولی اگر اهل نگهداری تصاویر و فیلم در گوشی هستید ردمی نوت 13 برای شما مناسب تر است.

جمع بندی

دوربین گلکسی A15 سامسونگ تصاویر بهتری را در اختیار شما قرار می دهد، چیپست و پردازنده گرافیکی آن تجربه بازی بهتری به شما خواهد داد و دوام باتری آن هم بیشتر است. این موضوعات در کنار دارا بودن اندروید 14 و در نتیجه دریافت به روز رسانی های بیشتر می تواند خیال شما را برای مدت زمان بیشتری از به روز بودن موبایلتان راحت کند. اما درنظر داشته باشید که ردمی نوت 13 هم صفحه نمایش بزرگتر و بهتری دارد، شارژر سریعتری دارد و حافظه و رم بیشتری هم در اختیار شما قرار می دهد. 

با توجه به اینکه برای اغلب افراد کیفیت دوربین، عملکرد بدون لگ و دوام باتری اولویت های مهمتری هستند پس برنده این رقابت گلکسی A15 سامسونگ خواهد بود و شما با خیال راحت می تواند با بودجه 9 میلیون تومانی خود این گوشی را خریداری کنید. 

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها