سفر تابستانی؛ از کوهرنگ تا چلگرد در دل چهار محال و بختیاری

استان چهار محال و بختیاری با طبیعت بکر، منظره‌های خواستنی و جاذبه‌های تاریخی زیبا پذیرای ما در فصل تابستان است. از کوهرنگ گرفته تا چلگردی که در دل آن است، زیبایی خاص خود را دارد که در این مطلب معرفی می‌کنی

شناسه خبر: ۴۱۱۱۱۶
سفر تابستانی؛ از کوهرنگ تا چلگرد در دل چهار محال و بختیاری

راهنماتو- در گرمترین روزهای سال، چهار محال و بختیاری و به خصوص شهرکرد، خنک‌ترین آب و هوا را دارد. پس بی دلیل نیست که تا می‌پرسیم کدام مقصد تابستانی در ایران خنک‌تر است، نام شهرکرد می‌درخشد. اما، هوای خنک تنها دلیلی نیست که ما را رهسپار چهار محال و بختیاری می‌‌کند.

به گزارش راهنماتو، این استان با طبیعت بکر، منظره‌های خواستنی و جاذبه‌های تاریخی زیبا پذیرای ما در فصل تابستان است. از کوهرنگ گرفته تا چلگردی که در دل آن است، زیبایی خاص خود را دارد. بنابراین راهنماتو در این مطلب جذاب‌ترین و خنک‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان چهار محال و بختیاری را برای سفر تابستانی شما معرفی می‌کند.

دره عشق

5edb41505c4a8_11zon

دره عشق، یکی از زیباترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این دره با طبیعت بکر، آبشارهای خروشان و رودخانه پرآب کارون، هر ساله در تابستان گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند چراکه هوایی خنک دارد. حالا شاید بپرسید چرا نام این دره را عشق گذاشته‌اند؟ نام این دره از زیبایی خیره‌کننده و طبیعت بکر آن گرفته شده است. دره عشق با صخره‌های بلند، جنگل‌های انبوه و رودخانه خروشان کارون، چشم‌اندازی بی‌نظیر را خلق کرده است. آبشارهای متعدد، رودخانه خروشان کارون، جنگل‌های بلوط، غارهای مرموز و روستاهای بومی و ییلاقی همگی از زیبایی‌های دره عشق هستند.

برای رفتن به دره عشق باید به شهرستان اردل، بخش ناغان، دهستان مشایخ، روستای دره عشق بروید.

تالاب بین‌المللی چغاخور

TBlIW053P0UwgRKBzSZUw2WtIRYoVVHiYhBGnPLa_11zon

یکی از خنک‌ترین مقاصد در استان چهارمحال و بختیاری که برای سفر در تابستان می‌توانیم رویش حساب باز کنیم، تالاب بین‌المللی چغاخور است. دلیل خنک بودن هوای این منطقه زیبا قرار گرفتن آن در ارتفاع 2100 متری از سطح دریاست. درواقع، تالاب بین‌المللی چغاخور، یکی از زیباترین و ارزشمندترین اکوسیستم‌های آبی ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این تالاب با وسعتی حدود 2300 هکتار، در دل رشته‌کوه‌های زاگرس و در ارتفاعات فلات ایران قرار گرفته و به دلیل زیبایی منحصربه‌فردش، لقب "فیروزه زاگرس" را به خود گرفته است. وقتی در کنار این تالاب باشید، می‌توانید نظاره‌گر پرواز انواع پرنده‌ها باشید، به ماهیگیری مشغول شوید، در طبیعت قدم بزنید یا حتی دوچرخه سواری کنید. تنوع زیستی این منطقه آن قدری زیاد هست که مدت زمانی طولانی در حال کشف باشید.

برای رفتن به تالاب بین‌المللی چغاخور باید به شهرستان بروجن، مسیر جاده شهرکرد-خوزستان، ۶۵ کیلومتری شهرکرد بروید.

روستای سرآقاسید

19159_760px_11zon

روستای سرآقاسید، نگینی در دل زاگرس است که با معماری پلکانی و طبیعت بکرش، در تابستان گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این روستا که به ماسوله زاگرس شهرت دارد، با خانه‌های پلکانی قدیمی، کوچه‌های پیچ در پیچ و بافت سنتی‌اش، تجربه‌ای متفاوت از سفر را برای شما رقم خواهد زد. اما چرا باید به روستای سرآقاسید را از نزدیک ببینیم؟ معماری پلکانی، صنایع دستی و آداب رسوم عشایر این روستا به شدت زیبا و الهام‌بخش است تا حدی که ممکن است به خود بگویید بهتر است همه چیز را در شهر رها کرده و به این روستا کوچ کنیم.

برای رفتن به روستای سرآقاسید باید به شهرستان کوهرنگ، شهر چلگرد، روستای سر آقا سید بروید.

تالاب گندمان

گندمان

اجازه بدهید به ارتفاع 2215 متری از سطح دریا سفر کنیم تا در دل تابستان آب و هوای خنک ما را در آغوش بگیرد. بیایید به تالاب گندمان برویم! تالاب بین‌المللی گندمان، یکی از زیباترین و ارزشمندترین اکوسیستم‌های آبی ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است. این تالاب با وسعتی حدود ۹۸۰ هکتار، در مجاورت شهر گندمان و در ارتفاع ۲۲۱۹ متری از سطح دریا قرار دارد. گندمان به دلیل تنوع زیستی بالا، زیبایی منحصربه‌فرد و اهمیت زیست‌محیطی، به عنوان یکی از ۱۰ تالاب برتر پرنده‌نگری ایران و همچنین یکی از تالاب‌های مهم دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی لندن شناخته شده است. پس چه جایی بهتر از این تالاب برای سفر در تابستان؟

برای رفتن به تالاب گندمان باید به شهرستان بروجن، مجاورت گندمان بروید.

چشمه دیمه کوهرنگ

چشمه-دیمه.jpg3_

همانطور که در عنوان اشاره کردیم، از کوهرنگ تا چلگرد از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطق در استان چهارمحال و بختیاری هستند که هر یک جاذبه‌های طبیعی منحصربه فردی مثب چشمه دیمه را دارند. این چشمه خروشان و پرآب، سرچشمه اصلی رودخانه زاینده‌رود است و به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. درواقع، چشمه دیمه، مبدأ اصلی رودخانه زاینده‌رود است که حیات و تمدن در بسیاری از مناطق مرکزی ایران را مدیون آن هستند. طبیعت اطراف چشمه دیمه بسیار زیبا و بکر است. کوه‌ها، جنگل‌ها و مراتع سرسبز، چشم‌اندازی بی‌نظیر را خلق کرده‌اند که در فصل تابستان دیدنی‌تر می‌شوند. در اطراف چشمه دیمه، جاذبه‌های گردشگری دیگری مانند تونل کوهرنگ، پیست اسکی چلگرد و دشت لاله‌های واژگون وجود دارد که نباید دیدنشان را از دست داد.

برای رفتن به چشمه دیمه باید به ۱۰ کیلومتری چلگرد، روستای دیمه بروید.

آبشار آتشگاه لردگان

طبیعت-زیبای-آبشار-آتشگاه

آبشار آتشگاه، یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای ایران است که در استان چهارمحال و بختیاری و در مجاورت روستای آتشگاه از توابع شهرستان لردگان واقع شده است. این آبشار با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر ساله در فصل تابستان گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این آبشار با طول 80 متر یکی از بلندترین آبشارهای ایران به حساب می‌آید و با هوای خنک و طبیعت بکر اطرافش نگاه ما را به سوی زیبایی‌های خود می‌کشاند. از همه مهم‌تر دسترسی به این آبشار بسیار ساده است، به همین دلیل افراد مختلف از سراسر ایران و با هر شرایطی به آن سفر می‌کنند تا جذب این منظره بهشتی شوند فقط ممکن است کمی پیچ‌های جاده شما را بترساند. رودخانه خرسان، جنگل بلوط و روستای زیبای آتشگاه از جاذبه‌های اطراف آبشار لردگان هستند.

برای رفتن به آبشار آتشگاه لردگان باید به جنوب استان چهار محال و بختیاری و روستای آتشگاه بروید.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها