عطر پاییز در تابستان

پاییز زودرس در لرستان: جاهایی که شهریور ماه رنگ عوض می‌کنند

پاییز فصل رنگ‌ها است، حالا آن را در ماه شهریور وقتی از گرما سیر شده‌اید تصور کنید. لرستان جایی است که باید برای زودتر دیدن پاییز به آن سفر کنید پس با بکرترین جاهای این استان در ماه شهریور در این مطلب آشنا شوید.

شناسه خبر: ۴۱۲۷۰۰
پاییز زودرس در لرستان: جاهایی که شهریور ماه رنگ عوض می‌کنند

راهنماتو- طبیعت در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد اما در پاییز بیشترین رنگ‌ها را به ما نشان می‌دهد. برای کسانی که ار عاشقان پاییز هستند دیدن این فصل در شهریور ماه به آن‌ها جانی دوباره می‌بخشد. لرستان همان جایی است که پاییز زودتر از شهرهای دیگر به آنجا می‌رسد.

به گزارش راهنماتو، لرستان، استان رقص طبیعت است. وقتی جایی را  زاگرس در آغوش می‌گیرد بدون شک به پاییز برای زودتر رسیدن کمک خواهد کرد؛ استان لرستان هم از این قاعده خارج نیست. اگر از عاشقان پاییز هستید با ما برای معرفی جاهایی در لرستان با رنگ‌های زرد و نارنجی در شهریور ماه بمانیید.

قلعه فلک‌الافلاک

در هر ماهی که به لرستان سفر می‌کنید حتما از قلعه فلک‌الافلاک دیدن کنید. جایی که از باقی مانده‌های دوران ساسانی است. حالا این مکان تاریخی را با طبیعت رنگارنگ پاییزی تصور کنید. برای دیدن پاییز قلعه نیازی نیست بیشتر از این صبر کنید در همین شهریور ماه می‌توانید دور تا دور قلعه را با طبیعتی بی‌نظیر وقتی که پاییز از شاخه‌های درخت‌ها آویزان است ببینید و از پله‌های قلعه بالا بروید. فلک‌الافلاک بخش‌های مختلفی مانند حمام، چاه آب و البته برج نگهبانی دارد. از این دژ در دوران‌های متفاوت با اهداف متفاوت استفاده می‌شده؛ گاهی خزانه حکومت بوده گاهی در سفرهای پادشاهان از آنجا استفاده می‌شده. موزه‌ای دیدنی از آثار باستانی و تارخی در این قلعه وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید و حال و هوای خود را تاریخی کنید.

برای رفتن به قلعه فلک‌الافلاک باید به لرستان، خرم آباد، خیابان امام خمینی (۱۲ برجی)، قلعه فلک الافلاک بروید.

resized_1420141_296

آبشار بیشه

درخت‌هایی با رنگ‌های نارجی و زرد، فضای مه آلود و آبی که از ارتفاع 48 متری به سمت زمین سقوط می‌کند. به بالا سر خود نگاه می‌کنید و آبشاری قوی هیکل با عرض 20 متر می‌بینید که از میان پوشش گیاهی اطرافش که با رنگ نارجی فرش شده به زمین راه پیدا می‌کند و تا ده‌ها متر به سمت رودخانه روان می‌شود. شاید این توصیف آنقدری که باید قوی نباشد زیبایی پاییز زودرس اطراف آبشار بیشه را در شهریور ماه خودتان باید با چشم‌های خودتان ببینید و ثبت کنید. برای شنا کردن در آب زلال این آبشار دیگر کمی دیر شده است و سرما این اجازه را به شما نمی‌دهد. به جای آن می‌توانید از اغذیه‌فروشی‌های اطراف آبشار خود را به یک غذای محلی دعوت کنید و انرژی که با دیدن آبشار بیشه از دست دادید را تمدید کنید و لذت ببرید. نگران هیچ چیز هم نباشید اطراف آبشار سرویس بهداشتی هم وجود دارد. فقط پاییز را بو بکشید و غرق در لذت شوید.

برای رفتن به آبشار بیشه باید به لرستان، شهرستان خرم آباد، بخش پاپی، دهستان سپیددشت، روستای بیشه بروید.

2578583_272

دریاچه گهر

در حوالی جنوب شهرستان درود جایی وجود دارد که محلی‌ها به آن گین اشترانکوه می‌گویند که واقعا نگینی است که روی زمین پخش شده است و اطراف آن را کوه‌ها و درختان احاطه کرده‌اند. در شهریور ماه دریاچه گهر روی سطح آبش تصویر درختان گردو و بادام با برگ‌های نارجی افتاده است. پاییز زودتر به آنجا قد گذاشته است و هوا سرد است پس با خودتان لباس گرم و تجهیزات ببرید. در اطراف این دریاچه زیبا می‌توانید کمپ کنید و صبح وقتی که زیپ چادر را پایین می‌کشید با تصویر آبی رنگ آب، مه‌ای که چشمانتان را تار کرده است و گیاهانی که لباس نارنجی پوشیده‌اند و اطراف را پوشانده‌اند رو به رو شوید. کوهستان تاپله و گردنه پنبه کال این دریاچه را در دستان خود گرفته‌‎‌اند. می‌توانید خودتان را با ماهیگیری سرگرم کنید و اگر شانس داشته باشسد برای نهار قزل‌آلای خال قرمز نوش جان کنید.

برای رفتن به دریاچه گهر باید به  لرستان، منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه، در مرز الیگودرز، دورود و ازنا بروید.

iranasia2_11zon

تنگه شیرز

دیوارهای روسوبی بزرگ که قدمتی چند هزار ساله دارند با پوشش گیاهانی که با آمدن سرما رنگ عوض کرده‌اند. صخره‌هایی با ارتفاع 150 تا 200 متر که شما را به وجد می‌آورد. طبیعتی بکر که عظمتش شما را کوچک می‌شمارد. درختان چنار و بلوط اطراف با رنگ‌های جذاب، رودخانه‌ای که در امتداد تنگه جریان دارد و آشیانه‌های پرندگان فقط بخش کوچکی از طبیعت تنگه شیرز است. در اطراف این تنگه وقتی که به بالای کوهستان رسیدید و از سرما به خود لرزیدید می‌توانید کمپ کنید البته که هوای تنگه در این فصل بسیار مناسب است و بهترین زمان سفر به این تنگه بهار و تابستان است اما در ماه شهریور می‌توانید تنگه را با لباس پاییزی ببینید. در هر حال با خودتان حتما تجهیزات ببرید و لباس گرم را فراموش نکنید.

برای رفتن به تنگه شیرز باید به لرستان، ۵۰ کیلومتری شمال کوهدشت، بخش زردلان، منطقه اولاد قبا، تنگه شیرز بروید.

Tange-ye-Shirz

پارک جنگلی مخمل‌کوه

کوه‌های با صلابت و استوار و پوشیده شده از گلسنگ‌هایی که با آمدن سرما نارنجی و قهوه‌ای شده‌اند، 1900متر ارتفاع عظمت این طبیعت زیبا را به شما ثابت می‌کند. زاگرس زیبا به قلب شما پا می‌گذارد. درختان بزرگ و تنومند بلوط که برگ‌هایشان لق شده شما را از قدمت این زیبایی مطمئن می‌کند. جدا از دیدن این زیبایی رنگارنگ بهترین غذاها در انتظار شماست. مخمل کوه جایی است که باید دلی از عزا در بیاورید و تا جایی که می‌توانید در رستوران‌های اطراف که از بهترین‌های لرستان هستند کباب بخورید. پارک جنگلی جدا از رستوران دارای آلاچیق، سرویس بهداشتی، باریکیو، پارک بازی کودکان، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و قلیان‌سرا است.

برای رفتن به پارک جنگلی مخمل‌کوه باید به  لرستان، شمال خرم آباد، کیلومتر ۱۵ جاده خرم آباد به الشتر بروید.

jahay_dydny_atraf_mkhml_kwh_khrm_abad_40d0b794cf

نظرات
پربازدیدترین خبرها