عطر پاییز در تابستان

پاییز زودرس در بهشت بناب؛ جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم شهریور

از عجیب‌ترین روستاهای ایران تا سد و تالاب زیبا؛ پاییز زودرس در ایران را می‌توان در شهر بناب تجربه کنیم آن هم در این جاهای دیدنی که در این مطلب معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۳۸۲۰
 پاییز زودرس در بهشت بناب؛ جذاب‌ترین جاهای دیدنی در نیمه دوم شهریور

راهنماتو- ممکن است تا کنون به آذربایجان شرقی یا شهر بناب نرفته باشید، اما بدون شک تا کنون بارها نام کباب بناب را شنیده‌اید. بله این یکی از غذاهای خوشمزه در آذربایجان شرقی و شهر بناب است؛ اما اگر به این شهر زیبا برویم، قطعا مجذوب آب و هوای خوبش در ماه شهریور می‌شویم.

به گزارش راهنماتو، آب و هوای شهر بناب تاثیر گرفته از کوهستان سهند است، بنابراین در روزهای شهریور، در هوایی خنک نفس می‌کشیم. هوایی که باعث شده، درخت‌ها زودتر رنگ پاییز را به خود بگیرند. اما این پاییز رنگارنگ را در کدام جاذبه بناب باید ببینیم؟ راهنماتو در این مطلب زیباترین روستاها، تالاب و منطقه گردشگری بناب را به شما معرفی می‌کند تا سفری متفاوت را تجربه کنید.

روستای صور

روستای صور

یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی در بناب به وقت نیمه دوم شهریور، روستای 3 هزار ساله صور است. یکی از ویژگی‌های بارز روستای صور، طبیعت بکر و سرسبز آن است. در فصل شهریور، با بارش باران‌های موسمی، طبیعت روستا ترکیبی از رنگ سبز، زرد و نارنجی می‌شود و چشم‌اندازی زیبا و دل‌نواز را خلق می‌کند.  علاوه بر آب و هوای معرکه روستای صور باید به چشمه‌های گوارای آن اشاره کنیم که یکی از آن‌ها آب شرب روستا را تامین می‌کند. نکته جالب در مورد روستای صور که آن را از سایر روستاها متمایز می‌کند، زیرزمینی بودن آن است. حالا اما، اهالی روستای روی آن خانه‌های زیرزمینی خانه‌هایی صخره‌ای ساخته‌اند. این روستای جاهای دیدنی و تاریخی متفاوت و زیبایی مثل پل پنج چشمه دارد که نباید دیدنش را از دست داد. در نهایت جلوه‌ای عجیب و زیبا در این روستا به وجود آمده است. حال در این روستا می‌توان پاییز زودرس را با چشم دید، خواه در یک اتاق روستایی اقامت کرده باشید خواه کمپ زده باشید.

برای رفتن به روستای صور باید به  استان آذربایجان شرقی، ۲۴ کیلومتری شمال شرق بناب بروید.

تالاب قره قشلاق

تالاب قره قشلاق

تالاب قره قشلاق یکی از زیباترین تالاب‌های آذربایجان شرقی است که آن را به عروس تالاب‌های شمال غرب ایران زمین می‌شناسند. این تالاب که حدفاصل بین آذربایجان شرقی و غربی بوده و دسترسی به آن آسان است، همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. در ماه شهریور، تالاب قره قشلاق با پوشش گیاهی متنوع و رنگارنگ، جلوه‌ای زیبا به خود می‌گیرد. نیزارهای انبوه، گیاهان آبزی و درختان اطراف تالاب، فضایی دل‌انگیز برای پیاده‌روی و عکاسی فراهم می‌کنند. درواقع می‌توانیم در کنار این تالاب پیک نیکی خاطره‌انگیز را تجربه کنیم.

برای رفتن به تالاب قره قشلاق باید به  استان آذربایجان شرقی، ۱۳ کیلومتری بناب بروید.

منطقه گردشگری قره قشون

قره قشون

در مقایسه با دو جای دیدنی قبلی که با بناب بیش از 10 کیلومتر فاصله داشتند، حالا باید به منطقه گردشگری قره قشون اشاره کنیم که تنها 5 کیلومتر با بناب فاصله دارد. این منطقه که در دامنه کوه ایجاد شده است با آب و هوای خنک و دل‌انگیزش پاییز را در ماه شهریور به ما هدیه می‌کند. این منطقه گردشگری با آلاچیق‌ها، فضای مناسب برای پارک کردن ماشین، سرویس بهداشتی و دیگر امکانات رفاهی فضای مناسبی را برای تفریح، کمپ و حتی اقامت چند روزه برای ما فراهم می‌کند. نکته این است که در نزدیکی قره قشون، روستاهای جذابی مثل خلیلوند و تازه کند زوارق وجود دارند که سفر را برای علاقمندان به طبیعت چندین برابر جذاب‌تر می‌کند.

برای رفتن به منطقه گردشگری قره قشون باید به شهرستان بناب، بخش مرکزی، روستای خلیلوند، در نزدیکی روستای تازه کند زوارق بروید.

روستای توتاخانه

توتاخانه

اگر بخواهیم در هوای دل‌انگیز بناب در ماه شهریور، روستایی متفاوت را تجربه کنیم، بهتر است به سراغ روستای توتاخانه برویم، روستایی پلکانی که با بافت قدیمی و جذابش در ما احساساتی نوستالژیک ایجاد می‌کند. طبیعت این روستای جذاب که تنها 15 کیلومتر با شهر بناب فاصله دارد، در ماه آخر تابستان، به رنگ زرد و نارنجی درمی‌آید و چنان منظره‌ای رویایی را به ما پیشکش می‌کند که تمام غم‌های زندگی را فراموش می‌کنیم. با دیدن رنگ خانه‌هایی سرخ رنگ در طبیعت پاییزی این روستا شاید تعجب کنید! چرا این خانه‌ها سرخند؟ به خاطر خاک میکا که بر خانه‌ها پاشیده‌اند.

برای رفتن به روستای توتاخانه باید به استان آذربایجان شرقی، ۱۵ کیلومتری بناب بروید.

سد دوش

سد دوش

سد دوش بناب، یکی از زیباترین سدهای ایران است که در فصل شهریور با طبیعت بکر و آب و هوای معتدل، مقصد مناسبی برای گردشگران است. در اطراف این سد، جاذبه‌های گردشگری متنوعی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود جذاب هستند. این سد که بر روی رودخانه  چوان چای ساخته شده، حالا محلی است برای زندگانی پرندگان مهاجری همچون خوتکا و مرغ ماهی خوار. بعلاوه، حضور این سد باعث شده که باغ‌های میوه زیبایی اطراف آن به وجود آمده و جذابیتی خاص به آن بخشد.

برای رفتن به سد دوش باید به استان آذربایجان شرقی، شمال شرقی شهرستان بناب بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها