آخرین هفته شهریور کجا بریم سفر؟

به روزهای آخر تعطیلات تابستانی نزدیک می شویم و تنها یک هفته به آغاز فصل پاییز و شروع مدارس باقی مانده است. اگر جزو کسانی هستید که در این روزهای پایانی قصد سفر کرده اید حتما این مطلب را بخوانید زیرا برای شما پیشنهادهای ویژه ای داریم.

شناسه خبر: ۴۱۵۰۵۸
آخرین هفته شهریور کجا بریم سفر؟

راهنماتو- شهریور ماه هم رو به اتمام است و تعطیلات تابستانی آخرین روزهای خود را تجربه می کند. در این فرصت باقیمانده بسیاری به فکر تدارک یک سفر به یادماندنی برای مهیا شدن برای فصل کار و مدرسه هستند. اما این روزهای آخر تعطیلات یک ویژگی خاص دیگر هم دارد؛ هوا کم کم رو به خنک شدن می رود و مقاصد گردشگری محبوب و خوش آب و هوا در گرمای تابستان اکنون سرد هستند.

در واقع سفر به این مراکز گردشگری ممکن است برای شما عواقب ناخوشایندی همچون سرماخوردگی به دنبال داشته باشد زیرا اگرچه ممکن است در طول روز هوای خوبی را تجربه کنید اما احتمالا در طول شب سرمای هوا شما را آزار خواهد داد.

به همین رو امروز قصد داریم تا خوش آب و هواترین مراکز گردشگری در هفته آخر شهریور را به شما معرفی کنیم تا تجربه سفر دلپذیر و مطبوعی را داشته باشید.

1. ماسال گیلان

اولین پیشنهاد ما به شما در کوهستان های زیبای البرز شمالی و در استان گیلان است. در همین ابتدا بگوییم که در هفته اخر شهریور دمای هوای ماسال در پایین ترین حد خود به طور میانگین به 18 درجه سانتیگراد می رسد و در بالاترین حد خود در طول روز نیز به 26 درجه سانتیگراد خواهد رسید. این یعنی اینکه شما در هفته آخر شهریور دمایی کاملا بهاری و معطبوع را تجربه خواهید کرد. به ویژه اینکه در هفته آخر شهریور به طور معمول ماسال بارندگی ها پراکنده نیز دارد و حس طبیعت بهاری را بیش از پیش به شما منتقل خواهد کرد.

11

ماسال در ۷۵ کیلومتری (یک ساعت و ۳۵ دقیقه با خودرو) شهر تالش و ۵۰ کیلومتری رشت (یک ساعت و ۱۰ دقیقه با خودرو) قرار دارد. فاصله ماسال تا تهران، به حدود ۳۶۵ کیلومتر (چهار ساعت و ۳۰ دقیقه با خودرو) می‌رسد.

اگر به دنبال تجربه یک محیط کاملا بهاری هستید به شما پیشنهاد میکنیم از شهر ماسال خارج شده و به ییلاقات این شهر بروید تا از چشم انداز شهریوری و رویایی آن لذت ببرید. امکانات اقامتی و رفاهی در این منطقه برای مسافران مهیا است و می تواند اقامتی رویایی در ماسال را تجربه کنید.

2. اورامانات کردستان

اگر از سفر به شمال خسته شده اید یا رفتن به شمال را بخاطر ترافیک زیاد و شلوغی نمی پسندید ما یک پیشنهاد عالی و کاملا متفاوت در غرب کشور برای شما در نظر گرفته ایم. اورامانات تخت در استان کردستان. دما هوای این منطقه در هفته اخر شهریور بین حداقل 16 تا حداکثر 30 درجه در نوسان است. این منطقه به واسطه قرار گرفتن در یک منطقه کوهستانی و در دل دره های مرتفع کاملا هوایی مطبوع دارد. دوری از آلودگی هوا، آسمان صاف و آبی، دره های مرتفع و طولانی و طلوع و غروب های دل انگیز خورشید از پشت کوه ها، حسی فوق العاده قبل از شروع فصل سرما به شما خواهد داد.

22

اورامانات نام منطقه‌ای در بخش اورامان شهرستان سروآباد در غرب استان کردستان است و از غرب به عراق و از جنوب به استان کرمانشاه محدود می‌شود و جاده‌ای به طول ۷۵ کیلومتر آن را به مریوان وصل می‌کند. برای رفتن به اورامان از تهران و با خودروی شخصی می‌توان با طی کردن مسیر ۶۶۰ کیلومتری و عبور از شهرهای ساوه، همدان و سنندج به سروآباد و سپس به اورامان رسید.

این سرزمین زیبا علاوه بر کوهستانی بودنش، جنگل‌های بزرگ، چشمه های متعدد، رودخانه های خروشان و آبشارهای زیبایی دارد. در روستای اورامانات به سادگی می توان اقامتگاه های روستایی و یا مدرن اجاره کرد و چند روزی را به دور از هیاهوی شهری از طبیعت بکر لذت برد.

3. روستای ابیانه کاشان

یکی دیگر از پیشنهادات جذاب برای سفر در هفته آخر شهریور ماه، روستای ابیانه در استان اصفهان است. این روستای تاریخی و بسیار زیبا در آخرین هفته شهریور دمایی بین 12 درجه در پایین ترین حالت خود تا 25 درجه در بالاترین حالت خود را دارد. هوا در این زمان در روستای ابیانه بسیار مطبوع و بهاری است و این هوای مطبوع با گشت و گذار در کوچه های زیبا و تاریخی دوصد چندان می شود. اگرچه ابیانه در منطقه ای بیابانی واقع شده اما علت این هوای مطبوع ان ارتفاع جالب توجه این روستا از سطح دریاست. ابیانه بیش از 2000 متر از سطح دریا ارتفاع دارد که ان را به یکی از مرتفع ترین مناطق مسکونی ایران بدل کرده است.

33

روستای ابیانه در دامنه کوه کرکس قرار گرفته است و در ۴۰ کیلومتری شمال غرب نطنز و ۷۰ کیلومتری جنوب کاشان در استان اصفهان است. استفاده از اتوبان خلیج فارس که قم را به اصفهان وصل می‌کند، یکی از بهترین راه‌های دسترسی به ابیانه است. پس از کاشان وارد خروجی ابیانه شوید که با عبور از روستاهای هنجن، یارند، کمجان، برزه و طره، در نهایت به ابیانه می‌رسد.

گشت و گذار در کوچه های تاریخی و سرخ رنگ ابیانه، تماشای بافت کاملا تاریخی با بناهای زیبا، همنشینی با مردمان بسیار مهمان نواز با پوشش کاملا سنتی در کنار آب و هوای بسیار مطبوع می تواند تجربه بسیار دلنشینی قبل از شروع فصلی کاری باشد. دسترسی به اقامتگاه های سنتی در این روستا به سادگی صورت می گیرد و شما می تواند تجربه اقامت در این روستای تاریخی و زیبا را نیز به برنامه سفر خود اضافه کنید.

4. روستای سیرچ کرمان

روستای سیرچ در استان کرمان دیگر نگین سبز پیشنهادی ما در دل کویر است. دمای هوای این روستای زیبا در هفته آخر شهریور بین حداقل 20 تا حداکثر 30 درجه سانتیگراد است. روستای سیرچ نقطه تناقض استان کویری کرمان است و با ارتفاع 1550 متری خود از سطح دریا، یکی از زیباترین ییلاق های این استان محسوب می شود. شاید باورش برای شما سخت باشد که این روستای خوش آب و هوا تنها 40 کیلومتر با یکی از گرمترین نقاط جهان یعنی کویر شهداد فاصل داشته باشد. پوشش گیاهی گسترده و متراکم سیرچ هوایی مطبوع و بهاری را در هفته آخر شهریور برای شما به ارمغان می آورد. در واقع آب‌و‌هوای خنک و مرطوب این روستا سبب شده به مناطق شمالی ایران شباهت پیدا کند. علاوه بر این، قرارگیری روستای سیرچ در ارتفاعات و سرسبزی بی‌نظیر آن موجب شده است تا از آن به‌عنوان سوئیس ایران نیز یاد کنند.

44

از جمله مهمترین جاذبه های روستای سیرچ می توانیم به رودخانه ی زیبای که در این منطقه وجود دارد و همچنین سرو کهن سالی که در آن وجود و بیش از ۱۰۰۰ سال قدمت دارد نیز اشاره کنیم. همچنین قرار گیری سیرچ در مجاورت شهداد و منطقه کلوت ها و هم جواری دو نوع آب هوای متضاد، این روستا را به یک نمونه جذاب تفریحی وگردشگری در مسیر کویر تبدیل کرده است. علاوه بر این ها در این روستا چشمه ی آبگرمی هم وجود دارد که می توان از آن نیز استفاده کرد.

سیرچ در ۸۰ کیلومتری شهر کرمان و ۲۵ کیلومتری مرکز شهرستان شهداد واقع است.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها