به مناسبت روز تهران

زیباترین کافه‌های تهران در فصل پاییز

پاییز در تهران، شهری که رنگ‌هایش را عوض می‌کند، قصه‌های دیگری برای گفتن دارد. در دل این فصل رؤیایی، کافه‌ها به پناهگاه‌هایی دلنشین تبدیل می‌شوند؛ جایی که با یک فنجان چای داغ، می‌توان به تماشای برگ‌های زرد و نارنجی نشست و در خیال قدم زد.

شناسه خبر: ۴۱۷۷۰۳
زیباترین کافه‌های تهران در فصل پاییز

راهنماتو- هیچ چیز به اندازه انتخاب یک کافه زیبا در یک عصر پاییزی نیست. کمی بنشینیم، از رنگ دل‌انگیز درخت‌ها، فضای خاص کافه‌ها و عطر چای‌ها و دمنوش‌ها لذت ببریم و هیاهوهای ذهنی را آرام کنیم. اما کدام یک از کافه‌های تهران بیشتر رنگ پاییز را تقدیممان می‌کنند؟

به گزارش راهنماتو، شنبه ۱۳ مهرماه روز تهران است. روز شهری که گاهی با آن قهر می‌کنیم، گاهی از شلوغی‌هایش می‌رنجیم و گاهی، وقتی از آن دوریم دلمان برایش تنگ می‌شود. برای برج میلاد که از پشت بام خانه‌های غرب تهران لابه لای ابرهای پاییزی پنهان می‌شود. برای خیابان ولیعصر که به وقت پاییز رنگارنگ می‌شود. برای شمال تهران با آن بافت قدیمی و مدرنش که زیباترین دیالکتیک شهری را نشان می‌دهد و برای حضور خاطراتمان که لای خطوط جدول‌ها پنهان شده. اما، کافه‌ها! امان از کافه‌های تهران که قرار است مکانی برای خاطره‌بازی باشد. کدام یک از این کافه‌ها برای ساختن عاشقانه‌هایمان امن‌تر هستند؟ کدام یک از آن‌ها قابی از پاییز هستند که حزن جدایی برگ‌ها از شاخه و بوسه‌های آخری‌شان را به تصویر می‌کشد؟ و کدام یک آنقدر گرم هستند که هر لحظه‌مان را رویایی می‌کنند؟ در این مطلب از راهنماتو زیباترین کافه‌های پاییزی تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

کافه باغ موزه مقدم

باغ موزه مقدم

شاید شما هم این طور باشید که به وقت پاییز وقتی در مکانی قدیمی قرار می‌گیرید ته دلتان قنج می‌رود. انگار کسانی که قبلا جای ما ایستاده بودند چیزی به یادگار گذاشته‌اند و ما مدام از خود می‌پرسیم؛ آیا من هم چیزی از خود به یادگار برای بعدی‌ها گذاشته‌ام؟ کافه باغ موزه مقدم و بسیاری دیگر از خانه‌های قدیمی که امروزه تبدیل به کافه در تهران شده‌اند چنین حس و حالی دارند. این کافه که در خیابان حسن آباد است پناهگاه امنی برای خاطره‌سازی است. وقتی به حیاط نم زده از پاییز با درخت‌های زرد و نارنجی‌اش نگاه می‌کنید، وقتی به پنجره قدیمی آن نگاه می‌کنید حس و حال ویژه‌ای بهتان دست می‌دهد. پرسنل این کافه نیز آدم‌هایی خونگرم و مهربان هستند که بیش از پیش احساس صمیمیت را به شما منتقل می‌کنند.

آدرس کافه باغ موزه مقدم

کافه باغ موزه مقدم در خیابان امام خمینی، بعد از خیابان شیخ هادی، جنب بانک ملت، پلاک ۲۵۱ قرار دارد.

کافه ویش

ویش

کافه ویش، با آن فضای آرام و دلنشینش، در دل پاییز تهران به پناهگاهی امن برای کتاب‌خوان‌ها و قهوه‌دوستان تبدیل می‌شود. تصور کنید در یک عصر پاییزی بارانی، با یک فنجان قهوه داغ در دست، در گوشه‌ای دنج از کافه ویش نشسته‌اید و مشغول ورق زدن صفحات کتاب مورد علاقه‌تان هستید. صدای باران که به شیشه می‌خورد و موسیقی ملایمی که در فضا پخش می‌شود، آرامش خاصی را به شما هدیه می‌دهند. حضور شهر کتاب در همین مجموعه، این تجربه را دوچندان می‌کند. می‌توانید پس از نوشیدن قهوه و صرف یک میان‌وعده دلچسب، سری به کتابفروشی بزنید و کتاب مورد علاقه‌تان را پیدا کنید. کافه ویش با ترکیب دلنشین کتاب، قهوه و فضای آرام، یک مقصد ایده‌آل برای فرار از شلوغی شهر و لذت بردن از فصل پاییز است.

آدرس کافه ویش

کافه ویش در محله دانشگاه تهران و در انقلاب خیابان قدس، نبش بزرگمهر داخل حیاط شهرکتاب واقع شده است.

کافه بام

تراس-کافه-بام

اگر تجربه‌ای مدرن و متفاوت در روزهای پاییزی را ترجیح می‌دهید کافه بام تهران یک انتخاب مناسب برای شماست. کافه بام تهران، در دل پنت هاوس نواب، با چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر، پناهگاهی رویایی برای فرار از شلوغی روزمره است. در شب‌های خنک پاییزی، نشستن در این کافه و تماشای شهر در زیر پای خود، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. چراغ‌های شهر در تاریکی شب، مانند الماس‌هایی می‌درخشند و فضایی رویایی را خلق می‌کنند. نسیم خنک پاییزی و موسیقی آرام‌بخش، آرامش خاصی را به شما هدیه می‌دهند. کافه بام تهران، با منوی متنوعی از نوشیدنی‌ها و غذاهای خوشمزه، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقاتی خوش با دوستان و خانواده است.

آدرس کافه بام

کافه بام تهران جنب مترو نواب در پنت هاوس برج گردون قرار دارد.

کافه و خانه‌ی فرهنگ و غذای هور

هور

کافه هور، با حیاطی سرسبز و حوضی دل‌انگیز، در دل پاییز تهران به پناهگاهی آرام و دلنشین تبدیل می‌شود. این خانه‌ی قدیمی دو طبقه با دکوراسیون زیبا و چشم‌نواز، فضایی صمیمی را برای دورهمی‌های دوستانه و لحظاتی از آرامش فراهم کرده است. در هوای خنک پاییزی، نشستن در حیاط کافه و نوشیدن یک فنجان چای داغ، در کنار هیترهای روشن، لذت وصف‌ناپذیری دارد. منوی متنوع کافه، از صبحانه‌های دلچسب تا غذاهای ایرانی و فرنگی، برای هر سلیقه‌ای گزینه‌ای دارد. کیفیت غذاها و نوشیدنی‌ها در کنار قیمت مناسب، از دیگر دلایل محبوبیت این کافه است. با این حال، بهتر است قبل از سفارش، از موجود بودن تمام آیتم‌های منو مطمئن شوید. در مجموع، کافه هور با فضایی دلنشین و خدماتی مناسب، انتخابی عالی برای گذراندن یک عصر پاییزی به یاد ماندنی است.

آدرس کافه فرهنگ و غذای هور

برای رفتن به کافه فرهنگ و غذای هور باید به تهران، هفت تیر، بالاتر از مترو، کوچه مانی، پلاک ۷۵ بروید.

کافه خانه فاموری

فاموری

خانه فاموری، گویی تکه‌ای از تهران قدیم را در دل کوچه پس کوچه‌های جمهوری جای داده است. این عمارت تاریخی با معماری بی‌نظیر و صندلی‌های چوبی قدیمی که با گلدان‌های شمعدانی آراسته شده‌اند، شما را به سفری در زمان قاجار می‌برد. حیاط دل‌انگیز خانه فاموری با میز و صندلی‌هایی که برای استعمال دخانیات در نظر گرفته شده، مکانی دنج برای لذت بردن از هوای پاییزی است. داخل خانه نیز فضایی گرم و صمیمی برای صرف غذا یا نوشیدنی فراهم کرده است. منوی غذاهای ایرانی سنتی و انواع نوشیدنی‌های گرم، مکمل زیبایی این خانه قدیمی هستند. اگر به دنبال مکانی آرام و دنج برای فرار از شلوغی شهر در روزهای پاییزی هستید، خانه فاموری با تمام زیبایی‌هایش به روی شما باز است. به یاد داشته باشید که این خانه تاریخی تنها در روزهای شنبه تعطیل است.

آدرس کافه خانه فاموری

برای رفتن به کافه خانه فاموری باید به تهران، خیابان جمهوری، بین خیابان حافظ و ولیعصر، پس از خیابان روم، کوچه گشتاسب، درب انتهای کوچه بروید.

کافه موزه سینما

معرفی-باغ-فردوس-و-موزه-سینما

کافه موزه سینما، با معماری تاریخی و فضایی دلنشین، در دل باغ فردوس به پناهگاهی برای سینما دوستان و علاقه‌مندان به هنر تبدیل شده است. در روزهای پاییزی، با نفوذ نسیم خنک و رنگارنگ شدن برگ‌های درختان باغ، این کافه به فضایی رویایی برای خاطره‌بازی و لذت بردن از یک فنجان قهوه تبدیل می‌شود. با نشستن در این کافه و تماشای باغ فردوس، می‌توانید به گذشته سینما ایران سفر کنید و از تماشای پوسترهای قدیمی و وسایل سینمایی لذت ببرید. کافه موزه سینما، با تلفیق هنر و معماری، فضایی آرام و دلنشین را برای گذراندن اوقاتی خوش فراهم کرده است.

آدرس کافه موزه سینما

برای رفتن به کافه موزه سینما باید به  تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از زعفرانیه، باغ فردوس، موزه سینمای ایران بروید.

کافه برگ

برگ

کافه برگ، در فضایی آرام و دلنشین، با موسسه تئاتری برگ هم‌جواری زیبایی دارد. این کافه که در برخی روزها میزبان اجراهای تئاتری در حیاط دل‌انگیزش است، در فصل پاییز جلوه‌ای خاص می‌یابد. تصور کنید در یک عصر پاییزی، با نسیم خنکی که از میان برگ‌های رنگارنگ درختان می‌وزد، در حیاط کافه نشسته‌اید و به تماشای یک نمایش جذاب می‌پردازید. فضای دلنشین کافه برگ، همراه با اجرای تئاتر و طبیعت زیبای پاییز، لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. پس از پایان نمایش، می‌توانید به کافه رفته و با نوشیدن یک فنجان قهوه گرم، به تماشای بازیگران مشغول شوید و از اجرای آن‌ها لذت ببرید. کافه برگ، با ترکیب هنر تئاتر و فضای دلنشین یک کافه، مقصدی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به هنر و آرامش‌طلبان است.

آدرس کافه برگ

برای رفتن به کافه برگ باید به میدان فردوسی به سمت میدان انقلاب؛ بعد از ویلا کوچه سمنان پلاک ۴ بروید.

کیفیت منو این کافه‌ها در تهران

۷ کافه‌ای که در این مطلب معرفی کردیم تقریبا منوهایی مشابه با کیفیت غذای مناسب رو به بالا دارند. قیمت آیتم‌های موجود در منوها نیز قیمت‌های مصوب بوده و مشابه یکدیگر است. یعنی منو نوشیدنی‌ها از ۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان و منوی غذاها از ۱۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان خواهد بود. فراموش نکنید که اکثر این کافه‌ها پارکینگ اختصاصی نداشته و بهتر است بدون خودرو شخصی به آن سفر کنید.

 

فراموش نکنید که تهران تعداد بی‌شماری کافه دارد که در فصل پاییز هر یک زیبایی‌های خاص خود را خواهند داشت و این تنها ۷ مورد از زیباترین کافه‌های تهران بود؛ شما نیز تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها