فتح پاییز در طبیعت

جاهای دیدنی رودهن؛ تراپی با خش خش برگ های پاییزی در زیباترین روستاهای رودهن

رودهن در پاییز، نقاشی‌ای از رنگ‌های گرم است. با ما همراه شوید تا زیباترین روستاهای این منطقه را کشف کنیم و در میان جنگل‌های رنگارنگ، آرامشی وصف‌ناپذیر را تجربه کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۸۰۹۶
جاهای دیدنی رودهن؛ تراپی با خش خش برگ های پاییزی در زیباترین روستاهای رودهن

راهنماتو- وقتی ناراحتید فراموش نکنید که شهرهایی پر آرامش در اطراف تهران هست که دلشان نمی‌خواهد شما غصه بخورید. اگر دلتان می‌خواهد با شنیدن صدای خش خش برگ‌ها سر شوق بیایید رودهن جای مناسبی است.

به گزارش راهنماتو، شهر رودهن به عنوان شهری در نزدیکی تهران پر است از روستاها، جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی که گاهی با تاریخ پیوند خورده و گاهی با مدرنیته. هر گوشه از این شهر زیبا و خوش آب و هوا فریاد می‌زند که انسان را دوست دارد، که طبیعت هنوز انسان‌ها را تنها نگذاشته هرچند خودشان، خودشان را تنها گذاشته‌اند. پاییز هم قرار نیست غم‌انگیز باشد آنطور که ادبیات ایران گفت! پاییز هم می‌تواند عاشقانه باشد از آن جنس عاشقانه‌های تا آخر عمر! از آن جاده‌هایی که قرار نیست، بدون هم، به آخر برسد! پس برای تراپی یک روزه هم شده سفری به این جاهای دیدنی رودهن داشته باشید که راهنماتو در این مطلب به شما معرفی می‌کند.

رودهن کجاست؟

رودهن، شهری زیبا و آرام در دامنه جنوبی رشته کوه‌های البرز و در 35 کیلومتری شمال شرقی تهران است بنابراین در فاصله‌ی کوتاهی از تهران قرار دارد. این شهر با طبیعت بکر، باغ‌های سرسبز و هوای پاکش، به یکی از مقاصد محبوب گردشگران و مهاجران تبدیل شده است. وجود دانشگاه‌های معتبر و دسترسی آسان به پایتخت، بر جذابیت‌های رودهن افزوده است. رودهن با جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوان، محیطی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت و فرار از شلوغی شهر را فراهم می‌کند. این شهر در سال‌های اخیر به دلیل رشد جمعیت و توسعه امکانات، به یکی از شهرهای مهم و پررونق استان تهران تبدیل شده است.

1. بام رودهن (تپه محمد داغی)

بام رودهن

هیس! لازم نیست هیچ چیز بگویید. اول نفسی عمیق بکشید و آن را در هوایی سرد، در جایی که شهر رودهن زیر پایتان است بیرون بدهید. اینجا بام رودهن یا تپه محمد داغی است. فرض کنید دم غروب پاییز پایتان را در این آلاچیق زیبا گذاشته‌اید و رفته رفته چراغ‌هایی که در سطح شهر روشن می‌شوند خبر از یک غروب پاییزی داغ در یک هوای سرد می‌دهند.

بام رودهن، بلندترین نقطه شهر، با چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر و شهرهای اطراف، فضایی دلنشین برای تفریح و ورزش فراهم آورده است. امکانات متنوعی مانند فضای سبز، آلاچیق، پیست پیاده‌روی و سرویس بهداشتی در این مکان تعبیه شده است. علاوه بر این، رستوران و قهوه‌خانه سنتی در حال آماده‌سازی است تا اوقات خوش گردشگران را تکمیل کند. با قرار گرفتن بر فراز بام رودهن، می‌توانید از تماشای مناظر زیبای شهر و شهرهای همسایه لذت ببرید.

آدرس بام رودهن

بوستان جنگلی محمد داغی در رودهن و در جاده رودهن،جاده کوه محمد واقع شده است.

2. روستای جَوَرد

جورد

فرض کنید سر صبحی، وقتی هنوز سرمای هوا از فیلتر دودهای شهری رد نشده، در کوچه باغی مه آلود قدم می‌زنید که از هر باغ شاخه‌ای پاییزی بیرون زده. یادتان می‌افتد حتما فصل پیش در چنین روزهایی روی همین شاخه‌ها گیلاسی تکدانه، انگوری سرخ یا زردآلویی شیرین نشسته بود. شاید به این فکر کنیم نوبت میوه دادن ما هم خواهد رسید. در این رویاها هستیم که صدای خش خش برگ‌ها ما را به جایی که هستیم برمی‎گرداند؛ اینجا روستای جورد است در رودهن!

روستای جورد، نگینی در دامنه‌های البرز و در نزدیکی رودهن، با طبیعتی بکر و باغ‌های میوه‌ای سرسبز، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این روستای پلکانی با مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز، به واسطه محصولات باغی مرغوبش همچون گردو، گیلاس و سیب، شهرت دارد. جورد که زیستگاه گونه‌های متنوعی از حیوانات است، با قدمتی تاریخی و فرهنگ غنی طبری، جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در دل خود جای داده است.

آدرس روستای جورد

جورد روستایی از توابع بخش رودهن شهرستان دماوند در استان تهران ایران است.

3. روستای وِسکاره

وسکاره

می‌خواهید پاییز را فتح کنید؟ پس تا دیر نشده، تا درخت‌ها تمام برگ‌هایشان را به دست بادهای پاییزی نسپردند تا زمستان را بیدار کنند به روستای وسکاره بروید. روستایی که وقتی از بلندی به آن نگاه می‌کنید، دره‌ای ژرف از رنگ و رنگ می‌بینید. بعد به خود می‌گویید بهتر است بروم خودم را در آغوش طبیعت بیاندازم و رها کنم هر آنچه پشت سرم می‌گذرد. اینجا روستای وسکاره است؛ جایی که پاییز در آن به منظره‌ای خیره‌کننده از رنگ‌های طبیعی بدل می‌شود.

روستای وسکاره، نگین پنهان در دامنه البرز، با تلفیقی از بافت سنتی و مدرن، بهشتی برای علاقه‌مندان به طبیعت و تاریخ است. این روستای ییلاقی با هوایی پاک و چشم‌اندازی زیبا، پناهگاهی آرام برای فرار از شلوغی شهر است. ساکنان خونگرم وسکاره با گویش شیرین مازندرانی به استقبال گردشگران می‌روند و از آن‌ها با آداب و رسوم کهن خود پذیرایی می‌کنند. قدم زدن در کوچه باغ‌های سرسبز، بازدید از خانه‌های قدیمی با معماری سنتی و لذت بردن از سکوت روستا، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای هر گردشگری رقم می‌زند. وسکاره با طبیعت بکر، تاریخی غنی و مردمانی مهمان‌نواز، مقصدی ایده‌آل برای فرار از روزمرگی و تجربه زندگی روستایی است.

آدرس روستای وسکاره

برای رفتن به روستای وسکاره از جاجرود که از کنار سد زیبای لتیان که پس از عبور از روستاهای ایرا، جورد و آردینه به روستای وسکاره خواهید رسید یا از شهر رودهن - کیلومتر ۵ بلوار شریعتی - به این روستای کوهستانی دسترسی پیدا خواهید کرد.

4. روستای آردینه

آردینه

فرض کنید امروز از آن روزهایی است که اصلا دلتان نمی‌خواست در این دوره از تاریخ به دنیا می‌آمدید! پس به روستای آردینه آمده‌اید تا در بافتی سنتی، در کوچه‌های خاکی قدم بزنید بدون اینکه نگران خاکی شدن کفش‌هایتان باشید. در حال قدم زدن هستید که در نزدیکی امام‌زاده‌ای به درختی 500 ساله می‌رسید. عجب زرد و نارنجی شده است اطراف آن! به آن تکیه که نه، اما نگاهی می‌اندازید. زیباست! اینجا روستای آردینه است.

روستای آردینه، با حفظ بافت تاریخی و سنتی خود، در شمال رودهن واقع شده و دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است. امامزاده پیش(ع) با قدمتی طولانی و درختی ۵۰۰ ساله در کنار آن، از جمله مکان‌های تاریخی این روستا هستند. همچنین، مسجد روستا با دو درخت توت بیش از صد ساله، جلوه‌ای خاص به این منطقه بخشیده است. این روستا با طبیعت بکر و آثار تاریخی، مقصدی مناسب برای علاقه‌مندان به تاریخ و طبیعت‌گردی است.

آدرس روستای آردینه

روستای آردینه، جاده رودهن به لواسانات، ۸کیلومتری شمال شهر رودهن است.

5. روستای کمرد

کمرد

فرض کنید در یکی از سایت‌ها خوانده بودید که در روستای کمرد آبشاری با همین نام وجود دارد که بسیار زیباست. پس به سمت رودهن راه افتادید و الان در دل منطقه‌ای با طبیعت بکر و پاییزی هستید تا به آبشار برسید. اما، هیچ خبری از آن نیست. شاید چون این آبشار در فصل تابستان و بهار پرآب است و حالا ما برای دیدن برگ‌های پاییزی و نفس کشیدن در هوای تازه به هوای این آبشار به روستای کمرد سر زدیم!

روستای کمرد، نگینی در دامنه‌های البرز و در همسایگی رودهن، با طبیعتی بکر و آب و هوایی دلپذیر، گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این روستای تاریخی با خانه‌های قدیمی و ویلاهای مدرن، جاذبه‌هایی همچون آبشار ۲۰ متری، غار چهل‌دختر و امام‌زاده‌های متعدد را در خود جای داده است. مردم خونگرم کمرد به زبان تاتی سخن می‌گویند و با آغوش باز از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. کمرد که در بخش جاجرود قرار دارد، با فاصله‌ای کوتاه از تهران، مکانی ایده‌آل برای فرار از شلوغی شهر و گذراندن اوقاتی آرام و دلنشین است.

آدرس روستای کمرد

روستای کمرد یکی از روستاهای زیبا و خوش آب‌وهوای بخش جاجرود و از روستاهای اطراف تهران است که در ۲۵ کیلومتری شرقی تهران و در مسیر جاده آبعلی، بین بخش جاجرود و رودهن واقع شده است.

اقامت در سفر به رودهن

رودهن با طبیعت بکر و آب و هوای دلنشین، مقصدی عالی برای سفر و اقامت است. برای اقامت در این شهر، گزینه‌های متنوعی از جمله ویلاهای لوکس با امکانات کامل، سوئیت‌های دنج و خانه‌های محلی وجود دارد. اگر به دنبال آرامش و سکوت هستید، می‌توانید ویلاهایی را در مناطق ییلاقی رودهن اجاره کنید و از طبیعت بکر و هوای پاک آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید در هتل‌ها و مهمانخانه‌های داخل شهر اقامت کنید و به راحتی به مراکز خرید و تفریحی دسترسی داشته باشید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها