کره‌ای بپوش، کره‌ای بخور، کره‌ای زندگی کن: با این سریال‌ها

از آنجایی که برخی از سنت‌های کره‌ای جذاب است، رفته رفته به دیگر فرهنگ‌ها نیز وارد شده که اساسی‌ترین پایگاه آن برخی از سریال های کره ای است که برخی از جذاب ترین‌هایشان را در این مطلب معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۱۶۰۶
کره‌ای بپوش، کره‌ای بخور، کره‌ای زندگی کن: با این سریال‌ها

راهنماتو- سریال‌های کره‌ای نه تنها داستانی جذاب و بازیگران محبوب دارند، بلکه پنجره‌ای رو به فرهنگ و سنت‌های غنی این کشور نیز باز می‌کنند. از آنجایی که برخی از سنت‌های کره‌ای جذاب است، رفته رفته به دیگر فرهنگ‌ها نیز وارد شده که اساسی‌ترین پایگاه آن همین سریال‌ها است.

به گزارش راهنماتو، بسیاری از سریال‌های کره‌ای با دقت و ظرافت به نمایش آداب و رسوم، لباس‌های سنتی، معماری و غذاهای کره‌ای می‌پردازند و بسیاری از نوجوانان و حتی جوانان را شیفته خود کرده‌اند. راهنماتو در این مطلب سریال‌های کره‌ای را معرفی می‌کند که ابعاد فرهنگ کره‌ای در آن برجسته است.

سریال‌های تاریخی:

هه چی

  • سریال هه چی: داستان هه چی در دوران سلطنت چوسان روایت می‌شود. شخصیت اصلی این سریال که در سال 2019 منتشر شده، شاهزاده‌ای است که مادرش در طبقه پایین جامعه قرار می‌گیرد، پس برای رسیدن به تخت سلطنت فرازونشیب‌های فراوانی را تجربه می‌کند. اما، او با گروهی از افراد باهوش و وفادار از تمام موانع گذشته و حق خود را باز پس می‌گیرد. در این سریال بازیگرانی چون، جونگ ایل وو، گو آرا و کوان یول نقش آفرینی کرده‌اند.

هوارانگ

  • سریال هوارانگ: این سریال داستان جوانانی را روایت می‌کند که در دوران پادشاهی سیلا زندگی می‌کنند. این سریال با نمایش مبارزات، دوستی‌ها و عشق‌های جوانان در این دوره، تصویری جذاب از فرهنگ و سنت‌های سیلا ارائه می‌دهد. بازیگران سریال هوارانگ که در سال 2016 منتشر شده است، پارک سو جون، گو آرار، پارک هیونگ شیک هستند.

کشور من

  • سریال کشور من: عصر جدید: این سریال تاریخی زیبا که در سال 2019 منتشر شده است، داستانی حماسی، فرهنگی و جذاب از تاریخ کره در دوران چوسان روایت می‌کند. البته در ابتدا، در دوره گوریو قرار داریم. «سئو هوی» شخصیت اصلی این سریال، فرمانده‌ای است که معروف که در برابر بی‌عدالتی‌ها سرخم نمی‌کند. جدای از این مساله پرداختن به روابط دو دوست در این سریال و تصمیم گیری برای شرایط پیچیده کشورشان به شیوه‌ای سنتی بسیار الهام بخش است. بازیگران این سریال کره‌ای، یانگ سه_جونگ، وو دو هوان و کیم سول_هیون هستند.

سریال‌های عاشقانه با پس‌زمینه تاریخی:

شورشی

  • سریال شورشی: دزدی که از مردم می‌دزدد: یکی از جذاب‌ترین سریال‌های تاریخی کره‌ای که طبق سنت‌ها و فرهنگ دیرینه کره پیش رفته و مساله عشق در روزگار قدیم را بررسی می‌کند سریال شورشی است. شخصیت اصلی این سریال که در دوران سلسله چوسان زندگی می‌کند به رابین هود تشبیه شده است. این قهرمان که ثروتی ندارد، در برابر ثروتمندان عصیان می‌کند و با دزدی از آن‌ها، شرایط بهتری برای فقیران جامعه ایجاد می‌کند. بازیگران سریال شورشی، یون کیون سانگ، چه سو بین، کیم سانگ جون هستند و این سریال در سال 2017 منتشر شده است.

عشق در مهتاب

  • سریال عشق در مهتاب: یک سریال عاشقانه تاریخی است که به زیبایی فرهنگ و سنت‌های کره‌ای‌ها در دوران گذشته به ما نشان می‌دهد. به عنوان مثال؛ در این سریال به وفور لباس‌های هانبک می‌بینیم که بخشی از سنت کره‌ای‌هاست یا کاخ‌های باشکوه و تعظیم‌ها و احترام‌های پر طمطراق. در این سریال زیبا از موسیقی سنتی کره‌ای مثل آلاتی از جمله گومنگو و سامولنوری نیز استفاده می‌شود. در این سریال بازیگرانی چون پارک بو گوم، کیم یو جونگ و جونگ جین یونگ نقش آفرینی کرده‌اند.

 

سریال‌های مدرن با عناصر سنتی:

سرنوشت

  • سریال سرنوشت: بدون شک یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های کره‌ای که در آن سنت و مدرنیته با یکدیگر در افتاده و فرهنگ کره‌ای‌ها را برجسته می‌کند، سریال سرنوشت یا ایمان است. این سریال روایت‌گر سرنوشت خانم پزشکی است که در عصر مدرن زندگی می‌کند و مداوا کننده‌ی جنگجویی از دوره گوریو است. این سریال نه تنها به زیبایی با عناصر تاریخی بازی کرده است، بلکه تصویری رویایی و خیال انگیز به وجود آورده که به شدت دیدنی است. در این سریال بازیگرانی همچون لی مین هیو، کیم هی سان و آن جائه ووک بازی کرده‌اند. لازم به توضیح است که این سریال در سال 2012 منتشر شده است.

Scholar

چرا تماشای این سریال‌ها جذاب است؟

  • آشنایی با فرهنگ و تاریخ کره: این سریال‌ها به بینندگان کمک می‌کنند تا با فرهنگ، تاریخ و سنت‌های غنی کره آشنا شوند.
  • داستان‌های جذاب: این سریال‌ها اغلب داستان‌های عاشقانه، تاریخی و ماجراجویی جذابی دارند که بینندگان را به خود جذب می‌کنند.
  • بازیگری‌های قوی: بازیگران این سریال‌ها معمولاً بازیگری قوی و جذابی دارند.
  • لباس‌ها، معماری و غذاهای سنتی: این سریال‌ها با دقت به جزئیات لباس‌ها، معماری و غذاهای سنتی کره‌ای پرداخته‌اند که برای بینندگان بسیار جذاب است.
نظرات
پربازدیدترین خبرها