بهترین گیاهان آپارتمانی اکسیژن‌ساز در فصل پاییز؛ هوای همیشه پاک پاییزی در خانه

با فرارسیدن پاییز و سرد شدن هوا معضل همیشگی آلودگی هوا در شهرهای بزرگ سربرمی آورد. یکی از جذاب ترین راه های مقابله با این معضل در خانه استفاده از گیاهانی است که سریعتر و بهتر از بقیه گیاهان می توانند هوای درون خانه را تصفیه کنند. در این نوشته ما قصد داریم تا شما را چند نمونه از این گیاهان آپارتمانی اکسیژن ساز آشنا کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۶۸۰۷
بهترین گیاهان آپارتمانی اکسیژن‌ساز در فصل پاییز؛ هوای همیشه پاک پاییزی در خانه

راهنماتو- آلودگی هوا یکی از عوامل اصلی تهدید کننده سلامت بشر است که در چند سال اخیر به دلایل مختلفی از جمله استفاده از سوخت های فسیلی، فعالیت های صنعتی، آلاینده های خانگی، حمل و نقل، سوزاندن زباله و تخریب محیط زیست افزایش یافته است. همانطور که می دانید، میزان تراکم آلاینده‌ها در ماه‌های سرد سال بیشتر از ماه‌های گرم است و دلیل اصلی این پدیده نیز وارونگی دما است.

به گزارش راهنماتو، بسیاری از افراد تصور می کنند که با بسته نگه داشتن درب و پنجره هوای داخل منزل پاک و تمیز باقی می ماند. در حالی که اینطور نیست. برای تصفیه هوای خانه، محل کار و محیط های بسته می توان از دستگاه های تصفیه هوا و یا گیاهان تصفیه کننده هوا استفاده کرد. حضور این گیاهان در محیط میتواند با از بین بردن آلودگی های محیط، نقش یک ناجی را در سلامت ما ایفا کند. در ادامه با معرفی بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا در پاییز و زمستان با راهنماتو همراه باشید.

1- ژربرا دیزی

ژربرا دیزی گیاهی زیبا با گل های رنگارنگ به رنگ های سفید، کرم، صورت و قرمز است که به دلیل تنوع رنگ و ظاهر جذابی که دارد، در دسته گل عروس و گل آرایی مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه علاوه بر زیبایی یک گیاه تصفیه کننده هوا است و قادر است سمومی مانند فرمالدئید، تری کلرواتیلن و بنزن را از بین ببرد و در شب نیز با تولید اکسیژن هوایی پاک را در محیط منزل شما به ارمغان می آورد.

 

ژربرا دیزی

2- پاپیتال

گیاه آپارتمانی پاپیتال که با نام انگلیسی English Ivy نیز شناخته می شود، یک گیاه رونده با برگ های چرمی و اغلب دو رنگ است که مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف محیطی دارد و ساقه های آن به صورت افقی رشد می کنند. این گیاه توانایی فوق العاده ای در از بین بردن مانند فرمالدئید، تری کلرواتیلن، بنزن و ترکیبات آلی فرار و تمیز نگه داشتن هوای داخلی منزل دارد، از این رو به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به نگهداری از گیاهان آپارتمانی تبدیل شده است.

 پاپیتال

 

3- سانسوریا

گیاه سانسوریا با تولید اکسیژن در شب و حذف بنزن، فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلین و تولوئن به تصفیه هوا کمک می کند. سانسوریا یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی است. اگر به دنبال یک گیاه آپارتمانی مقاوم با ظاهر زیبا می گردید، نگهداری از سانسوریا را به شما پیشنهاد می کنیم. سانسوریا به نور شدید و آبیاری مکرر نیاز ندارد و می تواند چندین هفته بدون آسیب دیدن تنها بماند. این گیاه به ندرت با آفات و تجمع حشرات گلدانی روبرو می شود.

 سانسوریا

4- گل داوودی

گل داوودی دومین گل محبوب جهان بعد از گل رز است که به دلیل ظاهر زیبا، ماندگاری بالا و قیمت اقتصادی در میان علاقمندان به نگهداری از گل و گیاه طرفداران زیادی دارد. این گل رنگ ها و گونه های متنوعی دارد و به دلیل توانایی بالا در جذب آلاینده هایی از جمله آمونیاک، فرمالدئید، زایلن، آمونیاک، بنزن، تولوئن و تری کلرواتیلن به عنوان یکی از موثرترین گیاهان تصفیه کننده هوا شناخته می شود. با نگهداری این گیاه آپارتمانی علاوه بر ظاهر زیبا و رنگارنگ از فواید سلامتی آن نیز بهره مند خواهید شد.

گل داوودی

 

5- گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی از مقاوم ترین و ارزان ترین گیاهان آپارتمانی است که به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای افراد تازه کار محسوب می شود. این گیاه سریع الرشد با برگ های آویزانی که دارد، ظاهر زیبایی در دکوراسیون منزل شما ایجاد می کند. مزایای این گیاه تنها به این موارد محدود نمی شود؛ گیاه گندمی قادر است بسیاری از عناصر ناهنجار محیط مانند زایلن، فرمالدئید، بنزن و مونوکسید کربن را از بین ببرد و در زمره بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا قرار می گیرد.

 گیاه گندمی

6- لیدی پالم

لیدی پالم یا نخل راپیس یکی از خاص ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی است که نقش به سزایی در تزئین خانه ها، شرکت ها، ادارات، کافه ها و رستوران ها ایفا می کند. این گیاه می تواند حدود 3 الی 4 متر رشد کند و به مراقبت چندانی نیاز ندارد. گیاه لیدی پالم یکی از معدود گیاهانی است که می تواند به کاهش سطوح آمونیاک که در طیف وسیعی از محصولات پاک کننده یافت می شود، کمک کند. این گیاه رطوبت دوست، گزینه مناسبی برای نگهداری در حمام و سرویس بهداشتی است.

 لیدی پالم

7- فیکوس بنجامین

فیکوس بنجامین گیاهی با ظاهر زیبا و سبک های متنوع با برگ های بیضی شکل و نوک تیز است که برگ های آن در زمان جوانی به رنگ سبز روشن هستند و به مرور زمان به رنگ سبز تیره در می‌آیند. این گیاه زیبا نماد صلح، آرامش و فراوانی است و نگهداری از آن ساده است. طبق مطالعات ناسا گیاه فیکوس بنجامین قدرت بالایی در تصفیه هوا و از بین بردن سمومی مانند فرمالدئید و زایلن دارد.

فیکوس بنجامین

8- نخل کنتیا

نخل کنتیا یکی از گیاهان زیبا و دکوراتیو است که به دلیل داشتن شرایط نگهداری آسان و مقاومت در برابر سایه به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی پرطرفدار شناخته می شود. این گیاه نخلی همیشه سبز، مقاوم و بلند قامت با برگ هایی منحصربه فرد است و ارتفاع آن در گلدان به حدود 3 متر می رسد. نخل کنتیا نیز قادر است سموم معمول هوا مانند بنزن، فرمالدئید و زایلین را از بین برده و به عنوان یکی از بهترین گیاهان تصفیه کننده هوا شناخته می شود.

 نخل کنتیا

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها