(تصاویر) ربات هوشمندی که درد کودکان بیمار را کم می کند

مدتی است که یک ربات هوشمند برای کاهش درد کودکان در ببمارستانی در آلبرتا مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج حضور آن نیز بسیار مثبت ارزیابی شده است.

شناسه خبر: ۳۴۵۸۶۴
(تصاویر) ربات هوشمندی که درد کودکان بیمار را کم می کند

راهنماتو- پژوهشگران کانادایی و اسکاتلندی با همکاری یکدیگر، نوعی ربات هوشمند را طراحی کرده است که می تواند با حضور در بیمارستان ها، درد کودکان بیمار را کاهش دهد.

به گزارش راهنماتو، رباتی به نام MEDI در تلاش است با روشهای خاص خود به کودکان بیمار کمک کند درد خود را کاهش دهند. این ربات هم اکنون در اورژانس بیمارستان آلبرتا مشغول به کار شده است.

کودکان و ربات ها

وقتی ربات ها به جنگ درد می روند

ایده توسعه این ربات به زمانی برمی گردد، که بیمارستان کودکان Stollery پس از مشاهده موفقیت هایی در کاهش درد کودکان با استفاده از یک ربات در طول عمل، تصمیم گرفتند روی این ایده متمرکزتر شوند. مسئولان بیمارستان تصمیم گرفتند برای مدیریت درد در کودکان خردسال، روی نسخه ای پیشرفته و مبتنی بر تکنولوژی کار کنند که مبتنی بر ارتباط بین کودک و ربات ها بود.

ربات کاهنده درد

ربات اصلی یا نسخه اولیه ربات پیشرفته فعلی، در سال 2017 معرفی شد، این ربات قادر بود برخی عملکردهای خاص مانند آواز خواندن، راهنمایی مدیتیشن، رقصیدن و جوک گفتن را به طور پیشفرض انجام دهد.با توسعه قابلیت های ربات، اکنون، تعامل ربات ها با کودکان کمک می کند، کودکان نه تنها سرگرم شوند، بلگه بتوانند درد خود را مدیریت کنند.

کاهش استرس کودکان

پژوهشگران از مدت زمان 7 دقیقه آزمایشی، برای بررسی کاهش سطوح درد و استرس کودکان استفاده کردند. درواقع کودک و ربات را 7 دقیقه در کنار یکدیگر قرار دادند تا بازخوردها را مشاهده کنند. پژوهشگران این پروژه می گویند:" ربات MEDI با تشخیص صدا و چهره، به سرعت با کودکان ارتباط می گیرد و سعی می کند به کودکان واکنش نشان دهد."

بیماری و کاهش درد

برنامه نویسی ربات جدید از سال 2020 آغاز شده و با همکاری چهار دانشگاه در کانادا توسعه یافته است: دانشگاه آلبرتا، دانشگاه متروپولیتن تورنتو، دانشگاه مک مستر و دانشگاه تورنتو. دو دانشگاه در اسکاتلند نیز درگیر این پروژه هستند: دانشگاه گلاسکو و دانشگاه هریوت وات . پژوهشگران با هم روی هوش مصنوعی، اصول اخلاقی و استفاده از ربات ها در بخش مراقبت های بهداشتی و برای کمک به کودکان بستری شده در بیمارستان ها کار می کنند .

درمان رباتیک

مدیریت درد در کودکان

تحقیقات در مورد مدیریت درد برای کودکان بستری در بیمارستان ها در سال 2010 آغاز شد. پژوهشگران در چهار سال اول، نظرسنجی ها و بررسی هایی را انجام دادند تا بفهمند درد در بین کودکان بستری شده در بیمارستان آلبرتا چگونه درمان می شوند . این بیمارستان در گذشته نیز، آی‌پدها و فناوری واقعیت مجازی را برای کاهش درد کودکان آزمایش کرد، اما یافته ها نشان می دهد ربات ها در تسکین درد کودکان موفق تر هستند.

درمان با ربات

پیش از این هم برخی پژوهش ها نشان داده بود، کودکان اسرار، ترس ها و نگرانی های خود را با ربات ها در میان می گذارند و حتی ترجیح می دهند با یک ربات صحبت کنند تا یک مشاور و روانشناس.

نظرات
پربازدیدترین خبرها