پیش بینی دیابت نوع ۲ با هوش مصنوعی ممکن شد!

بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که می توان دیابت نوع ۲ را با کمک هوش مصنوعی، پیشگیری کرد. این پژوهش می تواند برای بسیاری از افراد حائز اهمیت باشد.

شناسه خبر: ۳۴۵۹۱۲
پیش بینی دیابت نوع 2 با هوش مصنوعی ممکن شد!

راهنماتو -گروهی از پژوهشگران، یک مدل هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند که می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع2 را پیش بینی کند. این سیستم هوشمند، شروع دیابت را با داده‌های 12 ساعته جمع آوری شده از گلوکز خون و از طریق یک گجت پوشیدنی پیش بینی می کند.

به گزارش راهنماتو، پژوهشگران، می گویند مدل آنها می تواند به تشخیص دیابت در مراحل اولیه و پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند . دیابت یک بیماری مزمن است که با سطوح بالای گلوکز خون به دلیل مقاومت به انسولین یا تولید ناکافی انسولین، شناخته می شود.

حدود 463 میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند و سهم عمده ای از این افراد را مبتلایان دیابت نوع 2 تشکیل می دهند. دیابت، در صورت عدم درمان، می تواند به قلب، چشم، کلیه ها و اعصاب آسیب برساند . تشخیص دیابت و پیش دیابت معمولاً شامل آزمایش خون، از جمله آزمایش A1C ، اندازه گیری میانگین قند خون فرد در 3 ماه گذشته، آزمایش قند خون ناشتا، آزمایش تحمل گلوکز یا آزمایش قند تصادفی است .

درمان دیابت

دکترجوهیون کلر جئون، دکترا، پژوهشگر اصلی این مطالعه مبتنی بر هوش مصنوعی می گوید : "من معتقدم روش ما پتانسیل زیادی برای استفاده به عنوان ابزاری جدید در حوزه سنجش دیابت را دارد. درواقع این روش می تواند مانند یک غربال عمل کرده و از روند توسعه ابتلا به دیابت در اقشار مختلف پیشگیری کند. "

این یافته ها اخیرا در سی و ششمین کنفرانس سیستم های پردازش اطلاعات عصبی (NeurIPS) در نیواورلئان، لس آنجلس ارائه شده است . برای این مطالعه، پژوهشگران، از داده های 436 شرکت کننده از هند استفاده کردند . محققان مدل های پیش بینی هوش مصنوعی را بر اساس مدت زمان های مختلف سطح گلوکز خون ایجاد کردند و به نتایج فوق العاده ای رسیدند.

پژوهشگران، پس از بهینه سازی مدل 12 ساعته، 87، 84 درصد و 86 درصد از افراد مبتلا به دیابت یا پیش دیابت و افراد سالم را شناسایی کردند . محققان خاطرنشان کردند که از بین افرادی که در پیش بینی 12 ساعته بودند، 23 نفر به دلیل قرائت های 12 ساعته غیرمعمول که در آن سطوح گلوکز خون یکسان را در طول زمان گزارش می کردند، به اشتباه طبقه بندی شدند . محققان به این نتیجه رسیدند که سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی، می تواند غربالگری سریع و دقیق پیامدهای دیابت را امکان پذیر کند .

نظرات
پربازدیدترین خبرها