(تصاویر) «خدای سرگرمی» مصر باستان!

پژوهشگران موفق شدند در یک گور باستانی، بقایای جواهراتی را کشف کنند که در نوع خود منحصر به فردند، بین این جواهرات، انگشتر خدای سرگرمی نیز وجود داشت.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۷۱
(تصاویر) «خدای سرگرمی» مصر باستان!

راهنماتو- بقایای یافته شده از یک گور مرموز در مصر باستان حاوی جواهرات طلا، از جمله سه حلقه است که یکی از آنها حاوی تصویر خدای سرگرمی در مصر باستان به همراه یک گردنبند است.

به گزارش راهنماتو، این انگشتر طلا و حکاکی شده، تصویری از خدای سرگرمی مصر باستان را نشان می دهد که به صورت یک کوتوله به تصویر کشیده شده است .

کشف اشیاء باستانی

این انگشتر طلا و حکاکی شده مربوط به خدایی است که گفته می شود به اعتقاد مردم دوران خود، از زنان، هنگام زایمان، محافظت می کرد. وزارت گردشگری و میراث باستانی مصر اعلام کرد، باستان شناسان در مصر جواهرات طلایی خیره کننده ای یافته اند که بیش از 3300 سال قدمت دارد، کشف کرده اند .

این دفینه در بخش شمالی شهر باستانی آختاتن در حدود 186 مایلی (300 کیلومتری) جنوب قاهره واقع شده است. این شهر توسط فرعون آخناتون (حکومت حدوداً 1353 قبل از میلاد تا 1336 قبل از میلاد) ساخته شده است که سعی در تغییر مذهب شرک آمیز مصر با تمرکز آن بر پرستش آتن، قرص خورشید دارد.

خدای مصر باستان

او پایتخت مصر را از تبس در اقصر امروزی به شهر صحرایی تازه ساخته آختاتن منتقل کرد. در نهایت اصلاحات مذهبی آخناتون توسط پسرش توت عنخ آمون لغو شد و شهر جدید نیز مدتی پس از مرگ آخناتون متروک شد .

نظرات
پربازدیدترین خبرها