این سیاره سرنوشت نهایی زمین را به ما نشان می دهد!

نتایج بررسی های پژوهشگران نشان می دهد که می توان آینده زمین را با بررسی شرایط سیاره مارپیچی که اخیرا یافته شده برای ما روشن کند.

شناسه خبر: ۳۴۶۱۲۸
این سیاره سرنوشت نهایی زمین را به ما نشان می دهد!

راهنماتو -برای اولین بار، ستاره شناسان سیاره ای را شناسایی کردند که به سمت یک برخورد فاجعه آمیز با خورشید کهنسال مدار خود در حال حرکت است و به طور بالقوه نگاهی اجمالی به چگونگی پایان زمین در عرض یک روز ارائه می دهد .

به گزارش راهنماتو، در مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، تیمی متشکل از پژوهشگران عمدتا آمریکایی گفتند که امیدوارند سیاره فراخورشیدی محکوم به نابودی Kepler-1658b بتواند به روشن کردن چگونگی مرگ جهان ها با پیرتر شدن ستاره ها کمک کند .

کپلر-1658 b که در فاصله 2600 سال نوری از زمین قرار دارد، به عنوان یک سیاره "مشتری داغ" شناخته می شود . اگرچه این سیاره از نظر اندازه شبیه مشتری است، اما این سیاره به دور ستاره میزبان خود به اندازه یک هشتم فاصله بین خورشید و عطارد می چرخد و آن را بسیار داغتر از غول گازی منظومه شمسی خودمان می کند .

طبق مطالعه منتشر شده در The Astrophysical Journal Letters ، مدار Kepler-1658b به دور ستاره میزبانش کمتر از سه روز طول می کشد و سالیانه حدود 131 میلی ثانیه کوتاهتر می شود . ستاره شناسان می گویند این اولین باری است که ما شواهد مستقیمی از یک سیاره مارپیچ به سمت ستاره تکامل یافته خود مشاهده می کنیم .

کره زمین

آیا این سرنوشت برای زمین هم تکرار می شود؟

مرکز اخترفیزیک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مرگ ستاره سرنوشتی است که تصور می‌شود در انتظار بسیاری از جهان‌ها است و می‌تواند میلیاردها سال بعد با بزرگ‌تر شدن خورشید ما، آخرین آدیوس زمین باشد» Kepler-1658b اولین سیاره فراخورشیدی بود که توسط تلسکوپ فضایی کپلر مشاهده و در سال 2009 به فضا پرتاب شد. به گفته مرکز اخترفیزیک، با این حال تقریباً یک دهه کار طول کشید تا وجود این سیاره در سال 2019 تأیید شود .

پژوهشگران معتقدند نتایج بررسی سرنوشت این ستاره می تواند در نهایت به بررسی های دیکر درحوزه سرنوشت زمین نیز کمک کند و حتی با پیش بینی شرایط آتی، راهی برای نجات زمین پیش روی ما بگذارد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها