داروی جدیدی که همزمان با کرونا و سرطان می جنگد

گروهی از پژوهشگران نوعی داروی جدید و ویژه را توسعه داده اند که می تواند با کرونا و سرطان به شکل همزمان مبارزه کند. این دارو در نوع خود منحصر به فرد است.

شناسه خبر: ۳۴۶۱۴۹
داروی جدیدی که همزمان با کرونا و سرطان می جنگد

راهنماتو- به اعتقاد پژوهشگران، ممکن است مصرف یک داروی جدید، نوع متفاوتی از محافظت در برابر کرونا را ارائه کند، محافظتی که حتی در هنگام ظهور سویه های جدید نیز موثر خواهد بود .

به گزارش راهنماتو، پژوهشگران مرکز تحقیقات و نوآوری دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و کلینیک کلیولند فلوریدا، پژوهش های جدیدی را در مورد GRP78 منتشر کرده‌اند، پروتئینی که هم در کرونا و هم در اشکال متعدد سرطان نقش دارد و همچنین داروی جدیدی که با اثرات آن تداخل دارد .

در حالی که واکسیناسیون می تواند محافظت بالقوه نجات دهنده ای از زندگی در برابر کرونا، ایجاد کند، پژوهشگران، هنوز به دنبال راه های موثری برای درمان ابتلای شدید به کرونا هستند، از جمله در افرادی که نمی توانند واکسن را دریافت کنند یا در شرایطی که ظهور گونه های خطرناک ویروس جدید، می تواند محافظت از واکسن را دور بزند .

دارو

یک مطالعه جدید در دانشکده پزشکی Keck در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، نشان می‌دهد که GRP78 ، یک پروتئین است که در انتشار سایر ویروس‌ها، نقش مهمی دارد. این پژوهش، همچنین نشان می دهد که تکثیر SARS-CoV-2 با جلوگیری از تولید GRP78 یا با مهار آن از طریق استفاده از یک داروی جدید هدفمند به طور قابل توجهی کاهش یافته است .

طبق این مطالعه که اخیراً در مجله Nature Communications منتشر شده است، این دارو ممکن است به طور بالقوه نوع جدیدی از محافظت در برابر کرونا را ارائه دهد، محافظتی که ممکن است حتی با توسعه سویه‌های جدید مؤثر باقی بماند .

برای بررسی بیشتر این که آیا هدف قرار دادن GRP78 می‌تواند برای درمان کرونا کار کند، پژوهشگران، یک داروی مولکولی کوچک به‌تازگی شناسایی شده به نام HA15 را روی سلول‌های ریه آلوده آزمایش کردند. این دارو که برای استفاده علیه سلول های سرطانی ساخته شده است، به طور خاص به GRP78 متصل شده و فعالیت آن را مهار می کند .

نظرات
پربازدیدترین خبرها