ترازوی دیجیتال بهتر است یا ترازوی عقربه ای؟

اگر مایلید یک ترازوی دیجیتال بخرید، راهنماتو برای شما چند گزینه خرید عالی دارد.

شناسه خبر: ۳۴۸۷۴۷
ترازوی دیجیتال بهتر است یا ترازوی عقربه ای؟

راهنماتو -بسیاری از افرادی که در مسیر کاهش وزن هستند یا به دلایلی وزن اضافه می کنند، مدام وزن خود را با ترازو بررسی نی کنند. اما خرید ترازوی مناسب، آن قدر که به نظر می رسد ساده نیست. ترازو ها در دو نوع دیجیتال و عقربه ای طراحی می شوند و اکنون ترازوهای دیجیتال محبوب تر شده اند.

به گزارش راهنماتو ،ترازوی دیجیتال، ساختاری بسیار پیچیده ای نسبت به ترازوی عقربه ای دارد. این نوع ترازو از یک صفحه ی دیجیتال جهت نمایش وزن اندازه گیری شده، تشکیل شده است.

برتری های ترازوی دیجیتال نسبت به ترازوی عقربه ای

ترازوی دیجیتال دارای دقت بسیار بالایی است. علاوه بر آن، درصد خطای آن بسیار کم است. این نوع ترازو خوانایی بالاتری دارد. در مدل های جدید این نوع ترازو در صفحه نمایش، یک لامپ تعبیه شده است. این لامپ برای آن است که، امکان خواندن وزن در هنگام شب وجود داشته باشد. استفاده از ترازوی دیجیتال راحت است. در زمان استفاده از آن، صفحه نمایش آن به طور خودکار روشن می شود.

ترازوی دیجیتال به گونه ای طراحی شده اند که، به راحتی آسیب نمی بیند. ترازوی دیجیتال، دارای وزنی سبک است و همه جا می توان آن را حمل کرد.

برخی ایرادات ترازوی دیجیتال

ترازوی دیجیتال نیاز به باتری دارد، باید قبل از استفاده حتما باتری آن را چک کنید. زیرا ممکن است باتری آن تمام شده باشد. این نوع ترازوها نسبت به دیگر ترازوهای موجود در بازار، قیمت بالایی برخوردار هستند. ترازوهای دیجیتال به صورت دستی تنظیم نمی شود.

مزایا و معایب ترازوی عقربه ای

ترازوی عقربه ای نسبت به دیگر ترازوهای موجود در بازار، قیمت پایین تری دارد. استفاده از این نوع ترازو، ساده است و تولید کنندگان این نوع ترازو، بدنه ی آن را با جنس فلز می سازند چون باعث مقاوم بودن ترازو می شود.

معمولا ترازوی عقربه ای دارای ابعاد بیشتری است و این باعث می شود که وزن آن زیاد باشد. ترازوهای عقربه ای به نسبت ترازوی دیجیتالی، طرح و شکل یکسانی دارند و تنوع ندارند. ترازوی عقربه ای به نسبت ترازوی دیجیتالی، دقت پایینی دارد و به دلیل آن که ابعاد زیادی دارد، حمل آن سخت و دشوار است. این نوع ترازوها، قابلیت تعمیر ندارند. اگر قطعه ای از آن خراب شد باید آن را تعویض کرد.

نکات مهم خرید ترازوی دیجیتال

اولین پارامتری که برای خرید ترازو باید در نظر بگیرید، میزان دقت ترازو است. همچنین مهم است که مقدار وزن قابل تحمل ترازو را در نظر بگیرید. حتما در موقع خرید ترازو، به مواد اولیه ی ساخت و کیفیت ترازو دقت کنید. معمولا در ساخت ترازوها، مواد مختلفی به کار برده می شود. از مهم ترین آن آلومینیوم، پلاستیک، شیشه ی نشکن و ... است.

به سیستم خاموشی اتوماتیک ترازو توجه کنید. زیرا ترازو باید به گونه ای باشد که با لمس پا، به طور خودکار روشن شود. حتما صدای ترازو را بشنوید. زیرا در برخی مدل ها در هنگام وزن کردن، صدایی الکترونیکی وزن فرد را اعلام می کند.

جدیدترین ترازوهای دیجیتال

یکی از محصولات پر فروش در بازار امروز نوعی جدید از ترازوهای دیجیتالی است که قادر به اندازه گیری ترکیبات بدن شما است. همان‌طور که می دانید رسانا قادر به عبور برق و حرارت از خود است. این در حالی است که عایق این توانایی را ندارد.مثلاً از فلز و آب راحتی عبور می‌کنند. به عنوان مثال عضله‌ها دارای آب بیشتری هستند و در مقابل چربی‌های بدن رسانای بهتری هستند.این بدین معنی است کسی که عضله بیشتری دارد در مقابل الکتریسیته رساناتر است در مقابل کسی که سال‌های زیادی چربی در بدن او انباشته شده است.طرز کار این ترازوها این‌گونه است که موج کوچکی رو به سمت بدن از طریق کف پا می‌فرستند و سپس مقاومت گوشت بدن رو در مقابل این امواج بررسی می‌کنند.

البته کم آبی و پرآبی بدن شما می‌تواند تأثیر در نتیجه داشته باشد.

مشکل دیگر این است که این ترازوها شاخص‌های سن و جنسیت را در نظر نمی‌گیرد.همچنین شاید درصد چربی متعادل به نظر بیاید اما ما در کل در بدن تجمع چربی داشته باشیم. و این برای سلامت بدن ما بسیار مضرتر است از به نظر رسیدن چربی متعادل.و جالب است که بدانیم حتی این درصد چربی اندازه گیری شده در شب و روز فرق خواهد کرد. زیرا بدن ما در شب و روز درصد آب متفاوتی دارد.

یک گزینه دیگر در ترازوهای دبجیتال جدید، اپلیکیشن است. این گزینه برای ترازوهای دیجیتال واقعا جذاب است. برای مثال شما صبح‌ها با این نوع ترازوی دیجیتال خودتان را وزن می‌کنید و سپس اطلاعات مربوط به اندازه‌گیری‌های وزن و دیگر شاخص‌های بدن‌تان، به اپلیکیشن نصب شده روی تلفن همراه یا کامپیوترتان فرستاده می‌شود و اپلیکیشن در مورد مقدار کالری مصرفی روزتان پیشنهادهایی به شما می‌دهد. البته این نوع ترازوها معمولا گران قیمت تر هستند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها