این مربا با بقیه مرباها فرق داره! جشنواره‌ای از طعم و عطر!

صبحانه خوردن آن هم دور یک میز یا سفره، کنار عزیزان یا حتی به تنهایی، بهترین و جذاب‌ترین قسمت از وعده‌های غذایی روزانه است!

شناسه خبر: ۳۹۱۳۸۹
این مربا با بقیه مرباها فرق داره! جشنواره‌ای از طعم و عطر!

راهنماتو- «صبحانه بهترین بخش روزه! قبول نداری؟!»

صبحانه خوردن آن هم دور یک میز یا سفره، کنار عزیزان یا حتی به تنهایی، بهترین و جذاب‌ترین قسمت از وعده‌های غذایی روزانه است! جدا از اینکه صبحانه خوردن اهمیت دارد، اینکه بتوانید با خوراکی‌ها یک دورهمی جذاب داشته باشید واقعا انرژی بخش است.

به گزارش راهنماتو، مربا به عنوان یکی از خوراکی‌هایی که در صبحانه سرو می‌شود تنوع زیادی دارد. مخصوصا اگر از میوه‌های فصلی هم استفاده بشود و بتوانید یک رنگ و لعاب بی نظیر هم به آن ببخشید! مربا با کره یا خامه و نان داغ واقعا لذت بخش است! حتی اگر به فکر رژیم و تناسب اندام هستید گاهی بد نیست خودتان را به مهمانی این خوشمزه‌ی فوق‌العاده ببرید و به جای عذاب وجدان فقط طعم و عطر نوش جان کنید!

مرباهای متنوعی داریم اما این مربا که پیش روی شماست از ترکیب سه میوه درست شده است که هر کدامشان به تنهایی دنیای از طعم و عطر دارند پس در کنار هم واقعا جشنواره‌ای از مزه‌ها را دارد. بی تفاوت از کنارش رد نشوید و آخر هفته خود را به تهیه آن بپردازید و صبحانه روز جمعه این مربا را میل بفرمایید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
هویج

نیم کیلو

سیب

3 عدد

به بزرگ

2 عدد

شکر

یک کیلوگرم

پودر هل

نصف قاشق چایخوری

گلاب

یک قاشق غذاخوری

آبلیمو

یک قاشق غذاخوری

5

طرز تهیه:

ابتدا شهد مربا را آماده کنید. شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه بریزید و اجازه بدهید با شعله ملایم گاز بپزند و شکرها در آب ناپدید شوند!

هویج‌ها را به همراه به و سیب‌ها بشویید و پوست بگیرید. هر کدام را جداگانه رنده کنید. از رنده درشت استفاده کنید که در مربا دیده بشوند. اندازه‌ها هم یکی باشد تا زیبایی آن بیشتر به چشم بیاید!

دانه‌های به را هم که می‌شناسید؟ هرچه از خواص آنها گفته شود کم است. پس آنها را دور نریزید و در مقداری آب داخل یک کاسه قرار بدهید تا لعاب دار بشوند.

حالا وقت اضافه کردن میوه‌ها به شربت مرباست. در اولین قدم به سراغ هویج‌ها و به‌ها بروید. آنها را داخل شکر و آب بریزید و نیم ساعت زمان بدهید تا هویج‌ها و به‌های رنده شده نرم بشوند. بعد سیب‌ها را که رنده کردید به همراه دانه‌های به (بدون آب دانه‌ها) داخل مربا بریزید. یک ساعت دیگر هم وقت لازم است تا این مرحله هم طی بشود. حواستان به شعله گاز باشد. مسابقه نیست، عجله هم نداریم! پس با حرارت ملایم بپزند تا شاهد یک مربای خوشرنگ و بو باشید!

در انتها باید پودر هل، گلاب و آبلیمو را به صحنه بیاورید. بعد از اضافه کردن آنها لازم است که دمکنی بگذارید. مربا باید جا بیفتد، آب آن غلیظ بشود و یک رنگ فوق‌العاده به خود بگیرد.

این مربا ترکیبی از عطر سیب و به است که در کنار هویج و طعم فوق‌العاده‌ی آن در مربا نورعلی نور خواهد شد! اگر به گفته‌ی ما شک دارید این شما و این میدان، دست به کار بشوید و مطمئن باشید که عاشقش خواهید شد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها