این شامی پوک خوشمزه دل پیر و جوون رو می‌بره!

این شامی را در تعداد زیاد درست کنید. از ما گفتن بود! برای اینکه تا چشم بر هم بزنید تمام می‌شود! بسیار خوش خوراک و جذاب است و دل پیر و جوان را می‌برد!

شناسه خبر: ۳۹۱۴۷۹
این شامی پوک خوشمزه دل پیر و جوون رو می‌بره!

راهنماتو- «نه یکی نه دوتا شامی رو باید چندتا چندتا خورد!»

شامی پوک یکی از غذاهایی است که از خوردن آن سیر نمی‌شوید. معمولا با نان سرو می‌شود و زادگاه اصلی آن شمال کشور است. در کنار آن اگر سبزی خوردن و ترشی هم باشد که دیگر نورعلی نور خواهد شد!

به گزارش راهنماتو، این شامی را در تعداد زیاد درست کنید. از ما گفتن بود! برای اینکه تا چشم بر هم بزنید تمام می‌شود! بسیار خوش خوراک و جذاب است و دل پیر و جوان را می‌برد!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
لپه

یک پیمانه

سیب زمینی متوسط

یک عدد

گوشت چرخ کرده

200 گرم

پیاز متوسط

یک عدد

تخم مرغ

یک عدد

سبزی خشک معطر (نعناع، جعفری، ترخون)

به مقدار دلخواه

نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و زردچوبه

به میزان لازم

بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری

آرد نخودچی

یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده غلیظ

یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

لپه را از دو ساعت قبل خیس کنید. برای اینکه بهتر بپزد و نفخ آن گرفته شود و هم اینکه کاملا نرم بشود. بعد از این مدت لپه را به همراه یک عدد سیب زمینی که آن را خوب شستید و پوست گرفتید داخل قابلمه قرار داده و دو لیوان آب هم به آن اضافه کنید تا با حرارت ملایم بپزند. تا وقتی آبی دیگر در ظرف موجود نباشد و کاملا پخته شوند آنها را به حال خود بگذارید. فقط در نظر داشته باشید که اگر شعله گاز زیاد باشد آب زود تبخیر می‌شود و مواد هنوز نپخته باقی مانده‌اند!

بعد از اینکه لپه و سیب زمینی نرم شدند آنها را به همراه پیازی که پوست گرفته‌اید، گوشت چرخکرده‌‌، سبزی‌های خشک معطر، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، پودرسیر، زعفران، بیکینگ پودر، تخم مرغ و آرد نخودچی داخل مخلوط کن بریزید تا یک مایه گوشتی منسجم و یکدست به شما تحویل بدهد. چسبندگی آن زیاد خواهد بود و همین مدنظر ماست!

از مواد شامی به اندازه‌ی یک نارنگی بردارید و در دستتان به آن حالت بدهید. شامی‌ها معمولا وسط آنها خالی است با انگشت یک سوراخ در آن ایجاد کنید و در یک تابه حاوی روغن که خوب هم داغ شده است آنها را به ترتیب سرخ کنید. هر دو طرف شامی‌ها که خوب سرخ شدند غذای لذیذ شما حاضر است. حواستان به دمای گاز باشد. باید حرارت ملایم و متوسط باشد که شامی‌ها حسابی مغزپخت بشوند. روغن هم داغ باشد که یک شامی پوک و خوشمزه دریافت کنید.

شامی‌ها را به همراه سبزی خوردن و نان سنگک یا بربری میل کنید و لذت یک غذای ناب ایرانی را ببرید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها