خورش لوبیا سفید با این دستور خیلی خوشمزه‌ می‌شه!

لوبیاسفید را همیشه به عنوان یکی از پایه‌های اصلی آبگوشت می‌شناسیم، اما این لوبیای نازنین می‌تواند در نقش یک خورش خوشمزه هم به خوبی ظاهر بشود!

شناسه خبر: ۳۹۲۰۶۰
خورش لوبیا سفید با این دستور خیلی خوشمزه‌ می‌شه!

راهنماتو- «یه خورش جدید بذار! دور قرمه و قیمه رو خط بکش!»

تنوع در طبخ غذا هم برای فردی که آشپزی می‌کند جذاب است و هم برای تمام اهل منزل! امتحان کردن طعم‌های جدید همیشه لذت بخش است و اگر باب طبع اهالی باشد که دیگر دلچسبی آن دوچندان خواهد شد!

به گزارش راهنماتو، لوبیاسفید را همیشه به عنوان یکی از پایه‌های اصلی آبگوشت می‌شناسیم، اما این لوبیای نازنین می‌تواند در نقش یک خورش خوشمزه هم به خوبی ظاهر بشود. اگر دوست دارید یک خورش جدید را به سبد غذایی خانواده اضافه کنید درنگ جایز نیست، همین دستور برای شما مناسب است!

مواد لازم:

گوشت خورشی

۴۰۰ گرم

لوبیا سفید

۱ پیمانه

پیاز درشت

۱ عدد

گوجه فرنگی متوسط

۲ عدد

فلفل دلمه ای متوسط

نصف یک عدد

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

لیمو عمانی

۲ عدد

نمک و فلفل سیاه

به مقدار کافی

پودر سیر و پاپریکا

به مقداری کافی

روغن و زردچوبه

به مقدار کافی

9

طرز تهیه:

قدم اول:

پیاز نازنین را بشویید، پوست بگیرید و به صورت نگینی ریز خرد کنید. قابلمه مناسب خورش را انتخاب کرده و پیاز را در آن با مقداری روغن تفت بدهید تا رنگ آن تغییر کند و بافتش سبک بشود. زردچوبه، فلفل سیاه و پاپریکا را هم به آن اضافه کرده تا عطر این ادویه‌ها آشپزخانه را پر کند!

قدم دوم:

گوشت‌های تکه شده خورشی را به صحنه بیاورید. آنها را در مخلوط پیاز و ادویه‌ها تا حدی که رنگش تغییر کند تفت بدهید. همیشه این مرحله سرخ کردن گوشت را انجام بدهید. به خوش طعم شدن خورش شما و زیبایی بیشتر آن کمک خواهد کرد!

قدم سوم:

گوجه فرنگی‌ها را پوست بگیرید و رنده کنید. گوجه رنده شده را به گوشت اضافه کنید تا آب آن کشیده بشود. بعد از اینکه اثری از آب گوجه باقی نماند رب گوجه فرنگی را هم داخل قابلمه بریزید و به همراه گوجه‌ها تفت بدهید تا رنگ آن خوب باز شود.

قدم چهارم:

فلفل دلمه‌ای باید اعلام وجود کند! آن را بشویید و نگینی خرد کنید و داخل قابلمه بریزید و در حدی که کمی تفت بخورد کافی است. لوبیا سفید را هم که از قبل در مقداری آب خیس کرده‌اید به مواد خورش اضافه کنید و کمی تفت بدهید. زیاد آنها را سرخ نکنید که سفت می‌شوند!

قدم پنجم:

مقداری آب به قابلمه اضافه کنید و حرارت گاز را بالا ببرید تا آب به جوش بیاید. دیگر از این لحظه به بعد باید شعله گاز را پایین بیاورید و در قابلمه را بگذارید و در آرامش شاهد و ناظر پختن مواد باشید!

2 ساعت تقریبا زمان لازم است که گوشت و لوبیا به خوبی بپزند.

در نیم ساعت پایانی، قبل از اینکه خورش را سرو کنید لیمو عمانی‌ها را به صحنه بیاورید! آنها را بعد از شستشو کمی با چاقو سوراخ کنید و در قابلمه بیندازید. اگر از حضور لیمو عمانی در خورش احساس خوبی ندارید می‌توانید از کمی عصاره لیمو یا پودر آن استفاده کنید. نمک و فلفل سیاه را هم افزوده و در قابلمه را ببندید تا جایی که خورش حسابی جا بیفتد و آماده بشود.

یک پلوی فرداعلای ایرانی هم بپزید و در کنار افراد خانواده از این خورش دل انگیز لذت ببرید! نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها