اسم این دسر عمانی «حلوا ماهو» است! درست کنید و لذت ببرید!

این حلوای ماهو است! برخلاف حلواهای ما در آن از آرد خبری نیست! اما طعم و شکل اشتهابرانگیز و هیجان‌آوری دارد! برای عصرانه امروز حتما آن را درست کنید

شناسه خبر: ۳۹۳۸۰۷
اسم این دسر عمانی «حلوا ماهو» است! درست کنید و لذت ببرید!

راهنماتو- «غذاهای عربی که خوشمزن، حتما دسر عمانی هم همینطوره!»

این دسر عمانی باب طبع ما ایرانی‌ها هم قرار خواهد گرفت. به آن حلوا ماهو هم گفته می‌شود.

به گزارش راهنماتو، برخلاف حلواهای ما در این حلوا از آرد خبری نیست! اما طعم و شکل اشتهابرانگیز و هیجان‌آوری دارد! برای عصرانه امروز حتما آن را درست کنید که حیف است بی تفاوت از کنارش رد بشوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
خامه پاکتی

یک عدد

شیرعسلی

یک عدد

شکر

یک قاشق غذاخوری

پودر هل

یک قاشق چایخوری

گلاب

2 قاشق غذاخوری

زعفران دم شده

به میزان سخاوت شما!

نمک

نصف قاشق چایخوری

مغزیجات دلخواه به میزان لازم

طرز تهیه:

شکر را در قابلمه بریزید و روی حرارت خیلی ملایم گاز قرار بدهید تا کم کم ذوب شده و کاراملی بشود. کره را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کره هم در کنار شکر حل شده و با هم معاشرت کنند! در این مرحله وقت آن است که شیرعسلی را به صحنه بیاورید. آن را هم به همراه خامه داخل قابلمه بریزید و حسابی هم بزنید. باید مواد شما کاملا یکدست بشود و حواستان درعین حال به شعله گاز هم باشد. همچنان حرارت باید ملایم باشد. پودر هل را به همراه گلاب به مواد اضافه کنید و کم کم غلیظتر شدن آن را نظاره کنید. مقداری نمک را به دسر اضافه کرده و با سخاوتمندی هرچه تمام‌تر، زعفران را هم بازی بدهید! رنگ اصلی این دسر به این قسمت بستگی دارد چون تنها رنگ دهنده‌ی آن زعفران و کاراملی شدن شکر خواهد بود. بعد از اینکه زعفران هم با بقیه مواد آشنا شد همچنان به هم زدن ادامه بدهید و اصلا از این کار خسته نشوید! قرار است دسر ما به غلظت مناسب برسد. چه زمانی وقت خاموش کردن شعله گاز است؟! عرض می‌کنم! هر وقت روی مواد داخل قابلمه حباب‌های درشت ایجاد شد بدانید که دیگر دسر شما آماده است و باید آن را داخل ظرف مناسب سرو بریزید. برای روی آن و تزیین و زیباسازی هم دست شما باز است، از مغز پسته و گردو و گل محمدی هم می‌توانید استفاده کنید تا جذابیت آن بیشتر شود.

دسر را داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شود. این نکته را درنظر داشته باشید که بعد از اینکه دسر خنک شد غلظت آن بیشتر می‌شود پس به این مساله دقت کنید و اجازه ندهید روی گاز زیاد از حد غلیظ بشود. برای داشتن یک بافت مناسب و جذاب، همان زمانی که حباب‌ها ایجاد شدند یعنی غلظت دسر به اندازه است.

نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها