این کوکو یکی از فوق‌العاده‌ترین غذاهای زندگیت می‌شه!

گل کلم و بروکلی آنطور که باید و شاید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند! خیلی از افراد حتی آنها را در برنامه ماهانه خود هم جای نداده‌اند درحالی که بسیار مفید هستند!

شناسه خبر: ۳۹۴۹۴۵
این کوکو یکی از فوق‌العاده‌ترین غذاهای زندگیت می‌شه!

راهنماتو- «کوکو مگه باید همیشه سبزی و سیب زمینی باشه!؟»

گل کلم و بروکلی آنطور که باید و شاید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند! خیلی از افراد حتی آنها را در برنامه ماهانه خود هم جای نداده‌اند درحالی که بسیار مفید و مناسب هستند و باید همیشه در رژیم غذایی گنجانده شوند.

به گزارش راهنماتو، اگر شما تا به حال کوکوی گل کلم و بروکلی نخورده‌اید، اگر نسبت به خوردن گل کلم وکلم بروکلی همیشه امتناع دارید، اگر فکر می‌کنید این دو نوع کلم صرفا برای سالاد و سوپ کاربرد دارند بهتر است به اشتباهات خود معترف بشوید! این کوکو جذابتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید! با خوردن آن یک دل نه صد دل عاشقش خواهید شد و یک نکته‌ی خیلی مهمی که باید درنظر بگیرید هم جذب روغن آن است. این کوکو به نسبت بقیه کوکوها و غذاهای سرخ کردنی جذب روغن بسیار پایینی هم دارد. پس درنگ برای چه؟! خیلی سریع دست به کار شوید و آن را برای یک شام مناسب و سبک و پرخاصیت آماده کرده و از طعم لذت بخش آن شاد شوید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
گل کلم و کلم بروکلی

به میزان لازم

تخم مرغ

3 عدد

پودر پاپریکا، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعتر

به میزان لازم

پیاز متوسط

یک عدد

جعفری تازه ریز خرد شده

3 قاشق غذاخوری

سیر

3 حبه

آرد سفید

یک لیوان

آب

به مقدار لازم

طرز تهیه:

مواد لازم را ملاحظه کردید؟ چیز خاصی نیست که دسترسی به آن سخت باشد! پس بهانه نیاورید و از تنبلی و امتحان نکردن طعم‌های جدید دست بردارید!

یک قابلمه را پر از آب کنید و مقداری نمک داخل آن ریخته و وقتی آب به جوش آمد گل کلم و کلم بروکلی که شسته‌اید به آن اضافه کنید تا خوب بپزد. وقتی خیالتان از پختن کلم‌ها راحت شد آنها را آبکش کرده و اجازه بدهید از حرارت بیفتد.

در یک ظرف گود تخم مرغ‌ها را به همراه نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، زعتر، پودر پاپریکا بریزید و با چنگال یا همزن دستی خوب هم بزنید.

پیاز را بشویید و پوست بگیرید و خیلی ریز خرد کنید و آن را به همراه جعفری که از قبل شستید و خرد کردید داخل مواد تخم مرغی بریزید و خوب ترکیب کنید. حالا وقت به صحنه آمدن آرد است. برای انسجام این کوکو، آرد حرف مهمی دارد! در این قسمت با اضافه شدن آرد، مواد کوکوی شما حالت خمیری پیدا می‌کند مقداری آب به آن اضافه کنید تا از سفتی دربیاید. در نظر داشته باشید که آب را خیلی ذره ذره اضافه کنید که مایه کوکوی شما شل نشود. وقتی قوام مواد به نظرتان خوب آمد وقت اضافه شدن کلم‌های نازنین است.

گل کلم و کلم بروکلی دوست داشتنی را ساطوری خرد کنید و به مایه کوکو اضافه کنید. سیر را هم خوب له کنید و به معاشرت با بقیه مواد برسانید!

یک تابه انتخاب کنید و مقداری روغن سرخ کردنی در آن ریخته و اجازه بدهید داغ داغ بشود. این کوکو زود به مرحله پخت و سرخ شدن می‌رسد پس حتما شعله را کم کنید و وقتی روغن به داغی کامل رسید به هر شکلی که دوست دارید مایه کوکو را داخل آن قرار بدهید. می توانید از قالب استفاده کنید یا با دستتان به آن شکل بدهید. این دیگر کاملا سلیقه‌ای است. وقتی هر دو طرف کوکو سرخ شد برای میل کردن شما آماده است.

مطمئن باشید آنقدر از آن خوشتان می‌آید که در برنامه غذایی هفتگیتان قرار خواهید داد. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها