این لازانیا ایتالیایی نیست! ولی از همه لازانیاها خوشمزه‌تره!

همه لازانیاها که نباید از دل ایتالیا آمده باشند! گاهی هم باید نتیجه ذهن یک آشپز خلاق باشند و طعمی خاص و جذب بسازد!

شناسه خبر: ۳۹۴۹۴۸
این لازانیا ایتالیایی نیست! ولی از همه لازانیاها خوشمزه‌تره!

راهنماتو- «یکم خلاقیت داشته باش! آشپزی همش خلاقیته!»

همه لازانیاها که نباید از دل ایتالیا آمده باشند! گاهی هم باید نتیجه ذهن یک آشپز خلاق باشند و با استفاده از کنار هم قرار دادن مواد غذایی مختلف و متنوع، طعمی به دست بیاید که فکرش را هم نمی‌کنید اینقدر خوشمزه و لذیذ بشود!

به گزارش راهنماتو، لازانیای کلم شاید برای اکثر افراد طعمی عجیب و غریب داشته باشد، اما امتحان کردن آن باعث می‌شود شما آنقدر عاشقش بشوید که همیشه دلتان بخواهد به جای لازانیای اصلی این مدل لازانیا را بخورید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
کلم برگ

نصف یک عدد

گوشت چرخکرده

300 گرم

پیاز

2 عدد

رب گوجه فرنگی

3 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل سیاه، پودر کاری، آویشن و زردچوبه

به میزان دلخواه

پنیر پیتزا

به میزان لازم

فلفل دلمه‌ای قرمز

نصف یک عدد

فلفل دلمه‌ای سبز

نصف یک عدد

مواد لازم برای سس بشامل:

ماده غذایی مقدار
آرد

2 قاشق غذاخوری

شیر

یک لیوان و نصفی

کره

25 گرم

نمک، فلفل سیاه و جوز هندی

به میزان لازم

ق

طرز تهیه:

در ابتدا کلم برگ‌ها را در مقداری آب جوش خوب بپزید. این نکته را حسابی در خاطر داشته باشید که کلم برگ نباید نیم پز باشد، بلکه باید کاملا پخته باشد. وقتی کلم‌ها پخته شد آنها را آبکش کرده و کنار بگذارید.

پیاز را به صورت نگینی یا خلالی خرد کنید و در مقداری روغن خوب سرخ کنید. وقتی پیازها طلایی شدند گوشت چرخکرده را به آن اضافه کرده و معاشرت خوبی بین آنها ایجاد کنید تا گوشت تغییر رنگ بدهد. حالا وقت چیست؟! فلفل دلمه‌ای‌ها را بشویید و ریز نگینی خرد کنید و داخل تابه بریزید و تفت بدهید. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر کاری و آویشن عزیز را هم به میدان بیاورید. عطر ادویه‌ها که بلند شد رب گوجه فرنگی را صدا کنید! رب باید با مواد تفت بخورد تا رنگ آن عوض شده و بوی خامی‌اش گرفته شود. 2-3 دقیقه زمان بدهید کافیست. یکی دو لیوان آب هم ضمیمه مواد کرده و اجازه بدهید با در بسته و شعله کم در کنار هم بپزند تا مایه خوشمزه لازانیای شما را آماده کنند!

در این فاصله شما سس بشامل را تهیه کنید.

کره را داخل یک تابه یا قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت قرار بدهید و وقتی ذوب شد آرد را داخل آن ریخته و چند دقیقه تفت بدهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. حالا نمک و فلفل سیاه و جوز هندی را هم با آرد آشنا کنید! شیر را هم کم کم اضافه کرده و همزمان با همزن دستی هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود. کمی که این سس روی گاز با حرارت کم بماند و شما هم بالای سرش باشید که ته نگیرد کافیست! غلظت آن به اندازه سس‌های آماده که شد شعله گاز را خاموش کنید و سس را کنار بگذارید.

یک ظرف مخصوص سرو که بتوانید داخل فر بگذارید انتخاب کنید. کف آن از سس بشامل بریزید و روی آن یک لایه کلم برگ پخته بچینید! روی کلم برگ‌ها را از مواد گوشتی پر کنید. کمی سس سفید بریزید و مرحله بعد را هم به همین شیوه با کلم برگ و مایه گوشتی و سس سفید پر کنید. تا جایی که ظرف پر شود این کار را انجام بدهید و در انتها روی تمام قسمت‌های مواد لازانیا را با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید. حالا وقت آن است که ظرف داخل فر برود. این مواد کاملا پخته است و فقط باید برای طلایی شدن پنیر داخل فر قرار بگیرد. دمای فر را روی 190 درجه بگذارید و حرارت آن را از بالا روشن کنید تا به مدت 5-6 دقیقه بپزد و پنیر طلایی شود. خودتان با توجه به نوع و دمای فرتان حواستان باشد و همین که پنیرها طلایی شدند و رنگ جذاب آنها مشخص شد ظرف را از فر بیرون آورده و بعد از کمی خنک شدن آن را میل بفرمایید.

اصلا در باورتان نخواهد گنجید که این لازانیا چقدر خوشمزه است! نوش جان!

نظرات
پربازدیدترین خبرها