این ترفند کدبانوگری خیلی به دردت می‌خوره! همین الان دست به کار شو!

دست به کار شوید و این ترفند خانه‌داری را یاد بگیرید و گوجه خشک تهیه کنید! هم به صرفه و اقتصادی است و هم کاربردی! بعدها از خودتان سپاسگزاری خواهید کرد!

شناسه خبر: ۳۹۵۰۰۰
این ترفند کدبانوگری خیلی به دردت می‌خوره! همین الان دست به کار شو!

راهنماتو- «گوجه همه جوره خوبه! تازه، خشک، پودر!»

حتما در سالادهای خیلی خوشمزه با گوجه خشکی که طعم دار شده است و جذابیت زیادی هم به سالاد شما می‌بخشد روبه رو شده‌اید. گوجه خشک به صورت آماده به فروش می‌رسد اما آماده کردن آن در منزل نه تنها هیچ کار سختی نیست بلکه به صرفه و اقتصادی است ضمن اینکه وقتی شما گوجه زیاد دارید یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید با آن انجام بدهید.

به گزارش راهنماتو، تنها مصرف گوجه خشک به استفاده در سالاد منتهی نمی‌شود بلکه در غذاهای مختلف اعم از خورش‌ها، پاستاها‌، املت‌ها و... هم می‌توانید از آن استفاده کنید. حتی اگر گوجه خشک مصرف ندارید حتما پودر گوجه به کارتان خواهد آمد. پس دست به کار شوید و این ترفند خانه‌داری را یاد بگیرید و انجام بدهید، بعدها از خودتان سپاسگزاری خواهید کرد!

آماده‌اید؟ پس شروع کنیم!

تهیه گوجه خشک زیر نور آفتاب:

اگر شما حیاط اختصاصی یا تراس دارید که یکی از نعمت‌های بزرگ زندگی در اختیارتان است! برای استفاده از نور آفتاب اصلا تعلل نکنید!

گوجه‌ها را خوب بشویید و برش بزنید. نکته خیلی مهم در تهیه گوجه خشک نحوه‌ی برش زدن آنهاست! حواستان باشد که نازک برش نزنید چون نتیجه خوبی نخواهید گرفت. گوجه‌های برش زده را داخل یک آبکش بچینید. روی تمام گوجه‌ها به اندازه کافی و لازم نمک بپاشید و به مدت 2-3 روز زیر نور آفتاب قرار بدهید. حتما روی آبکش یک توری قرار بدهید که حشرات روی گوجه‌ها ننشینند!

تهیه گوجه خشک در فر:

زندگی آپارتمانی امروز کمتر اجازه استفاده و بهره‌مندی از نور آفتاب را به ما می‌دهد! پس اگر شما دسترسی به حیاط یا تراس ندارید می‌توانید این کار را به راحتی در فر انجام بدهید. کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و حلقه‌های گوجه فرنگی را به جای اینکه داخل آبکش بچینید روی کاغذ روغنی قرار داده و نمک بزنید. دمای فر را روی 110 درجه بگذارید و به مدت 3-4 ساعت اجازه بدهید که گوجه‌فرنگی‌ها در فر بمانند و خشک بشوند! دقت کنید که قرار نیست گوجه‌ها بپزند برای همین هم درجه فر اهمیت زیادی دارد. در این مدت چندبار به آنها سر بزنید تا هروقت متوجه خشک شدنشان گشتید از فر بیرون بیاورید!

5

طرز تهیه پودر گوجه فرنگی:

شما تمام کار را انجام دادید! گوجه فرنگی‌ها را با شیوه‌ای که راحت بودید خشک کردید و حالا برای اینکه تبدیل به پودر گوجه بشود باید از خردکن استفاده کنید. گوجه‌های خشک شده را داخل خردکن یا آسیاب بریزید و وقتی تبدیل به پودر شد از صافی رد کنید و در ظرف مخصوص نگهداری کنید.

پودر گوجه برای چه مصرفی خوب است؟!

در تمام غذاهایی که رب گوجه فرنگی یا گوجه دارند می‌توانید از پودر گوجه فرنگی استفاده کنید. به این صورت که علاوه بر رب، یک قاشق غذاخوری هم از پودر گوجه فرنگی داخل غذا بریزید تا طعم بی نظیری تحویل بگیرید!

برای اینکه نیمروی شما طعمی جادویی بگیرد می‌توانید مقداری پودر گوجه روی آن بپاشید تا متوجه بشوید چقدر خوشمزه خواهد شد!

اگر پیتزا درست کردید مانند نمک یا آویشن مقداری هم پودر گوجه روی آن بریزید، نتیجه آن فوق‌العاده خواهد شد!

سالاد شیرازی یا هر نوع سالاد دیگری که تهیه کردید از پودر گوجه هم استفاده کنید تا لذت بیشتری ببرید!

پودر گوجه فرنگی را حتما در ظرف دردار و داخل یخچال بگذارید.

از گوجه خشک کجا استفاده کنیم؟

گوجه خشک را خالی خالی هم بخورید خوشمزه است!

گوجه خشک‌ها را در یک ظرف دردار با مقداری سیر درسته و رزماری و روغن زیتون بریزید تا بماند و طعم دار شود. برای پیتزا، پاستا، سالاد و... این گوجه‌های طعم‌دار بسیار مناسب هستند. حتی می‌توانید از روغن زیتون که آن هم طعم فوق‌العاده‌ای گرفته است در غذاها و سالادها استفاده کنید و لذتش را ببرید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها