اگه کیکت همیشه خمیر می‌شه این ۵ تا کار رو انجام نده! یه کیک توپ بپز!

آیا شما عاشق کیک پختن هستید و هربار با هر روش و دستوری که درست می‌کنید بافت کیکتان خمیری می‌شود؟ دیگر زانوی غم بغل نگیرید! راهنماتو برای شما پیشنهادی دارد!

شناسه خبر: ۳۹۵۰۱۵
اگه کیکت همیشه خمیر می‌شه این 5 تا کار رو انجام نده! یه کیک توپ بپز!

راهنماتو- «همیشه کیکای من بد درمیاد! دیگه نمی‌پزم!»

آیا شما عاشق کیک پختن هستید و هربار با هر روش و دستوری که درست می‌کنید بافت کیکتان خمیری می‌شود؟ آیا ناامید شده‌اید و با خودتان خیال می‌کنید این کار از شما برنمی‌آید؟! آیا کیک درست و درمان پختن از نظرتان کاری سخت و عجیب و غریب است؟! آیا دلتان می‌خواهد برای یک بار هم شده کیک فوق‌العاده خوشمزه با بافت پوک و اسفنجی داشته باشید!؟ خب به دنبال پیدا کردن اشکال کار باشد! تنها امتحان کردن دستورهای مختلف جوابگو نیست، بلکه پیدا کردن عیب و ایراد در آشپزی و کیک‌پزی اهمیت بالاتری دارد.

به گزارش راهنماتو، حالا دیگر زانوی غم بغل نگیرید! راهنماتو برای شما پیشنهادی دارد! این 5 مورد را به خوبی دقت کنید و به خاطر بسپارید، اگر کیک شما عالی درنیامد دیگر برای همیشه کیک نپزید! مطمئن هستیم که برای همیشه از شر خمیری شدن کیک رها خواهید شد و هر دو سه روز یک بار از آشپزخانه‌تان بوی خوش کیک بلند خواهد شد! شک نکنید!

  • درست هم بزن!

معمولا در تمام کیک‌ها هم زدن تخم مرغ‌ها اولین کاری است که باید انجام بدهید. ترکیب تخم مرغ و شکر و وانیل برای اینکه تبدیل به یک کرم روشن و کشدار بشود خیلی مهم است. یادتان باشد که قرار نیست با دست هم بزنید، همزن برقی برای همین کار در خدمت شماست! پس تنبلی نکنید و دقیقا 8 تا 10 دقیقه این کار را ادامه بدهید تا بافت کیک شما حرفه‌ای و اسفنجی بشود. اگر کم بگذارید خمیر شدن کیک در انتظار شماست!

  • اندازه بریز!

مایعاتی که در کیک وجود دارد باید به صورت دقیق اندازه‌گیری شود. اگر شما مقدار بیشتر از حد مایعات (شیر، آب، روغن، آب میوه و...) داخل کیک بریزید باید انتظار خمیر شدن آن را هم داشته باشید. پس قبل از شروع کردن به کار حتما تمام مواد را درست اندازه‌گیری کرده و روی میز بچینید تا به مشکل برنخورید!

2

  • قالبت کوچک نباشد!

اگر مواد کیک شما به نسبت حجم قالب آن بیشتر باشد خب فضا برای پخت کیک، پف کردن آن و رد و بدل شدن هوا کافی نیست! نتیجه این می‌شود که کیک شما به سادگی خمیری می‌شود و شما فکر می‌کنید بلد نیستید کیک بپزید! یکی دو قالب مناسب و به اندازه داشته باشید که با این مشکل هیچ وقت روبه رو نشوید!

  • در فر را باز نکن!

می‌دانم هیجان زیادی دارید اما اینکه کیک شما سلامت بپزد مهمتر است تا اینکه هیجان داشته باشید! نیم ساعت اول طبخ کیک، به هیچ عنوان در فر را باز نکنید. با دست خودتان کیک را نابود نکنید! فقط کمی صبر داشته باشید!

  • حواست به دمای فر باشد!

خیلی مساله‌ی مهمی است. اگر دمای فر شما از حد لازم و مناسب بیشتر باشد کیک دچار پخت کاذب می‌شود. روی آن زودتر می‌پزد و بافت داخل آن خمیری باقی می‌ماند. نتیجه این می‌شود که دیگر بیشتر از حد هم نمی‌توانید داخل فر قرارش بدهید و کیک با شکست روبه رو خواهد شد! دمای فر را بنا به دستوری که دارید تنظیم کنید و برای اینکه عجله دارید دما را بالا نبرید، این کار به هیچ عنوان به پخت بهتر کیک شما کمک نمی‌کند، فقط آن را تبدیل به کیکی می‌کند که کسی نمی‌تواند بخورد!

نظرات
پربازدیدترین خبرها