برای درست کردن این خاگینه وقت و مواد زیادی لازم نداری! دست به کار شو!

با درست کردن این خاگینه حرف از کدبانوگری و سلیقه‌ی شما همه جا خواهد پیچید! پس آستین همت بالا بزنید و این خاگینه را هرچه زودتر آماده کنید.

شناسه خبر: ۳۹۵۳۶۵
برای درست کردن این خاگینه وقت و مواد زیادی لازم نداری! دست به کار شو!

راهنماتو- «مزه بهشت می‌‌ده! امتحانش کن!»

خاگینه هویج یک طعم ماندگار و فوق العاده دارد که اگر یک بار درست کنید برای همیشه زیرزبان شما خواهد ماند. حتی برای مهمان‌هایی که به صورت عصرانه خواهید داشت هم گزینه بسیار مناسبی است.

به گزارش راهنماتو، با درست کردن این خاگینه حرف از کدبانوگری و سلیقه‌ی شما همه جا خواهد پیچید! پس آستین همت بالا بزنید و این خاگینه را هرچه زودتر آماده کنید تا از طعم بی نظیرش لذت ببرید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
تخم مرغ

3 عدد

وانیل

نصف قاشق چایخوری

ماست شیرین

3 قاشق غذاخوری

هویج رنده شده

یک لیوان

آرد

3 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر

یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده

2 قاشق غذاخوری

مواد لازم برای شربت:

ماده غذایی مقدار
آب

نصف لیوان

شکر

یک لیوان

هل درسته

3 عدد

زعفران دم کرده

به میزان لازم ‌

گلاب

¼ لیوان

مواد لازم برای میان خاگینه:

ماده غذایی مقدار
گردوی خرد شده

به میزان دلخواه

پودر گل محمدی

یک قاشق چایخوری

پودر دارچین

یک قاشق چایخوری

خاگینه

طرز تهیه:

هر کیک یا شیرینی و دسری که نیاز به شهد و شربت دارد بهتر است اول شربت آن را تهیه کنید تا خنک شود. آب و شکر را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار بدهید و هم بزنید تا شکر حل شود. هل‌ها را به همراه زعفران و گلاب داخل آن بریزید و اجازه بدهید چند جوش بزند تا عطر جادویی آنها بلند شده و مدهوشتان کند! بعد زیر گاز را خاموش کنید و اجازه بدهید شربت خنک شود.

به سراغ درست کردن خاگینه بروید. تا به حال خاگینه نخورده‌اید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگویم باورنکردنی است! خاگینه خیلی خوشمزه‌تر از آن است که به آن توجهی نکنید! اشکال ندارد حالا مشغول به کار هستید و آن را میل خواهید کرد و متوجه صحبت من خواهید شد و دیگر از آن دست نخواهید کشید!

تخم مرغ را به همراه وانیل با همزن دستی یا برقی آنقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار بشود. اگر خواهان یک خاگینه فرداعلای خوشمزه هستید بهتر است خساست به خرج ندهید و از انرژیتان کم نگذارید. این کرم کشدار که حجم آن هم بیشتر شده است را با ماست مخلوط کنید. هویج را که رنده کردید آبگیری کنید تا باعث شل شدن خاگینه نشود. هویج آب گرفته را هم در کنار زعفران دم کرده اضافه کنید. آرد و بیکینگ پودر را 2 بار الکی کنید و به مواد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شده و بافتی منسجم پیدا کند.

قابلمه یا تابه مورد نظرتان برای پخت خاگینه را مشخص کنید. باید حتما نچسب باشد تا بتوانید خاگینه را به راحتی برگردانید. ظرف را خوب چرب کنید و نصف مایه خاگینه را داخل آن بریزید. در ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد و خودش را بگیرد. حالا وقت چیست؟ اگر گفتید!؟ مواد میانی خاگینه را روی آن قرار بدهید و همان زمان هم بقیه ماده خاگینه را روی مواد میانی بریزید و سطح آن را خوب صاف کنید. در ظرف را به همراه دمکنی ببندید تا حسابی بپزد و روی آن هم حالت پختگی بگیرد. در اینجا باید خاگینه را برگردانید تا سمت دیگر آن هم خوب سرخ شود. حواستان به دمای گاز که هست؟ زیادتر از حد بالا نرود؟! قرار نیست یک خاگینه سوخته داشته باشید. در انتها چند سوراخ روی سطح خاگینه ایجاد کنید و شربتی را که آماده کردید و حالا حسابی خنک هم شده است روی خاگینه بریزید و دیگر تمام! این خوشمزه‌ی نازنین شما آماده است تا شما را به ضیاف عطر و طعم ببرد و لذت زیادی نصیبتان کند. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها