اگه هوس یه پاستای فوری کردی سریع دست به کار شو! ایتالیایی و اصیل!

ر شما هم دلتان هوس یک پاستای خوشمزه و خوش عطر کرده دست به کار شوید و برای اینچنین غذای ساده‌ای هزینه رستوران نپردازید!

شناسه خبر: ۳۹۵۷۴۲
اگه هوس یه پاستای فوری کردی سریع دست به کار شو! ایتالیایی و اصیل!

راهنماتو- «پاستا به این سادگی؟! کی دیده و کی شنیده؟!»

پاستا انواع و اقسام مختلفی دارد. محبوب دل تمام ایرانی‌ها هم هست و به شکل‌های مختلفی آن را درست می‌کنیم. حتی ایتالیایی‌ها هم شاید به تنوعی که ما برای پاستایشان ایجاد کرده‌ایم نرسیده باشند! یکی از دلایل دوست داشتنی بودن آن در سادگی و سریع حاضر شدن آن خلاصه می‌شود.

به گزارش راهنماتو، اگر شما هم دلتان هوس یک پاستای خوشمزه و خوش عطر کرده دست به کار شوید و برای اینچنین غذای ساده‌ای هزینه رستوران نپردازید!

مواد لازم:

ماده غذایی مقدار
سینه مرغ

یک عدد

پاستا

برای هر نفر 120 گرم

گردو

نصف پیمانه

لیموترش تازه

یک عدد

سیر

یک حبه

ریحان تازه

2 پیمانه

روغن زیتون فرابکر

1/3 پیمانه

پنیر پارمسان

¼ پیمانه

پودر سیر

یک قاشق چایخوری

پودر پیاز

یک قاشق چایخوری

پودر پاپریکا

یک قاشق چایخوری

جعفری خشک

یک قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه

به میزان لازم

روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری

پاستا

طرز تهیه:

سینه مرغ را با بیفتک‌کوب یا گوشتکوب و هر وسیله در دسترس بکوبید تا پهن و نازکتر شود. با ادویه‌هایی که نام آنها برده شد و روغن زیتون مزه دار کرده و در یخچال بگذارید. این مرحله استراحت و طعم دار کردن را جدی بگیرید! خوشمزگی خیلی از غذاها به همین مرحله بستگی دارد و اگر شما فوری بخواهید دست به کار شوید و اجازه عمل کردن ادویه‌ها را ندهید پاستای شما با کمال شرمندگی و تاسف بی مزه خواهد شد!

گردو را به همراه سیر، آب لیموی تازه، نمک، فلفل سیاه داخل دستگاه خردکن بریزید و حسابی مخلوط کنید. ریحان‌ها را بعد از شستشو و خشک کردن به این مخلوط اضافه کنید و مجدد دستگاه را به کار بیندازید! حالا نوبت روغن زیتون است. بهتر است از نوع فرابکر استفاده کنید تا یک طعم و عطر ایتالیایی به پاستای شما بدهد که در هیچ کجا امتحانش نکرده باشید! باز هم به ترکیب کردن مواد بپردازید و در مرحله آخر پنیر پارمسان را هم اضافه کنید و مواد را میکس کنید تا یک سس یکدست و دلپذیر داشته باشید. این سس به حدی خوشمزه است که دوست دارید خالی خالی آن را میل کنید! بی دلیل سس پستو در دنیا معروف نشده است!

در این فاصله قابلمه‌ای را پر از آب و نمک کرده و اجازه بدهید به جوش بیاید. پاستاها را به هر شکل و فرمی که دوست دارید داخل آن بریزید و بعد از اینکه خوب پخت آن را آبکش کنید.

سینه مرغ را در یک تابه حاوی روغن سرخ کنید. هر طرف سینه را به مدت 4-5 دقیقه که سرخ کنید کافی است.

سس پستو را به پاستای آبکش شده اضافه کنید و برای اینکه خوشمزه تر شود مقداری هم از آبی که پاستا در آن جوشید را داخل آن بریزید تا مواد راحتتر با هم مخلوط شوند.

پاستای ترکیب شده با سس پستو را در ظرف سرو قرار بدهید و سینه مرغ سرخ شده را هم به دلخواه برش بزنید و کنار آن بگذارید. با پنیر پارمسان و گوجه خشک شده تزیین بفرمایید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. نوش جان

نظرات
پربازدیدترین خبرها