نشانه‌های خیانت شریک عاطفی

در این مقاله با راهنماتو همراه باشید تا با شما نشانه‌های ظریف خیانت را در میان بگذاریم که برگرفته از روان‌شناسی هستند.

شناسه خبر: ۴۱۱۳۱۸
نشانه‌های خیانت شریک عاطفی

راهنماتو-وقتی پای رابطه به میان می‌آید، بهتر است بعضی چیزها تا وقتی زمان دقیق‌شان فرار نرسیده است، مسکوت بمانند.

به گزارش راهنماتو، اگر غریزه‌تان می‌گوید یک جای رابطه لنگ می‌زند، ممکن است حق با شما باشد. اما خیانت همیشه واضح نیست. بعضی اوقات، تغییرات ظریفی در رفتار رخ می‌دهد که می‌تواند نشان‌دهنده بی‌وفایی شریک زندگی باشد. در این مقاله با راهنماتو همراه باشید تا با شما نشانه‌های ظریف خیانت را در میان بگذاریم که برگرفته از روان‌شناسی هستند.

1.تغییر ناگهانی در ظاهر

وقتی عشق در جریان باشید همه ما تلاش می‌کنیم بهترین خودمان را عرضه کنیم. اما اگر شریک عاطفی‌تان ناگهان ظاهرش را تغییر داده است، ممکن است چیزی بیش‌تر در جریان باشد. خیلی عالی است که آن‌ها ناگهان هر روز باشگاه می‌روند یا کمد لباس‌شان پر از لباس‌های نو شده است، اما اگر هیچ دلیلی برای این تغییر رفتار پیدا نمی‌کنید، احتمالا وقتش رسیده که چند سوال بپرسید.

البته، باید بدانید که تغییر ظاهری ناگهانی به معنای بی‌وفایی نیست. اما وقتی با چند مورد دیگر در همین فهرست جمع می‌شود، می‌توان گفت که تغییر ناگهانی رفتار نوعی پرچم قرمز هشدار است.

2.بیش‌تر از معمول حضور دارند و عشق‌شان را ابراز می‌کنند

ممکن است این مورد قدری خلاف عقل سلیم به نظر برسد. بهرحال آیا انتظار نمی‌رود فردی که در یک رابطه جدید وارد شده است، نسبت به شریک زندگی‌اش بی‌توجه‌تر شود؟ شاید برایتان جالب باشد اما بعضی از افرادی که روابط خارج از تعهد دارند، نسبت به شریک زندگی‌شان بیش‌جبرانی انجام می‌دهند. ممکن است شریک عاطفی‌شان را با هدیه، تعریف‌های دم به دم و محبت اغراق شده غرق کنند. اگر شریک زندگی‌تان ناگهان طوری تغییر رویه و رفتار می‌دهد که گویی روزهای اولیه آشنایی‌تان است، قدری کنجکاوتر شوید.

3.در مورد وسایل شخصی‌ بسیار معمایی رفتار می‌کنند

ناگهان شروع به پنهان کردن برخی لوازم شخصی‌شان می‌کنند. ممکن است که هر جایی می‌روند گوشی موبایل را هم همراهشان ببرند یا ممکن است برای گوشی‌شان رمز دوم بگذارند؛ عادتی که قبلا نداشتند. هر بار که نزدیک گوشی‌شان می‌پلکید، استرس می‌گیرند.

a64dd74a6ff3abaf1ab3e034a25d70af-woman-looks-at-her-phone-while-sitting-with-her-back-to-her-partner-on-the-couch_l

4.برنامه‌هایشان ناگهان تغییر می‌کند

کار پیش‌بینی‌ناپذیر است و گاهی ممکن است لازم باشد تمام شب کار کنیم یا به مسافرتی غیرمنتظره برویم. اما اگر برنامه شریک عاطفی شما بدون هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای عوض می‌شود، می‌تواند نگران‌کننده باشد. شاید بیش‌تر از قبل شب‌ها تا دیروقت کار می‌کنند یا سفرهای کاری بیش‌تری در مقایسه با گذشته دارند. شاید بیش‌تر از قبل با دوستان‌شان بیرون می‌روند و اغلب دیر به خانه می‌آیند. یادتان باشد که «رفتار بلندتر از کلام سخن می‌گوید.»

5.خیلی تدافعی شده‌اند

تدافعی عمل کردن می‌تواند نشانه‌ای از عذاب وجدان باشد. اگر شریک عاطفی‌تان با یک پرسش معمولی روزمره از سمت شما ناگهان تدافعی و عصبانی می‌شود یا با یک درخواست ساده واکنش‌های شدیدتر از نیاز نشان می‌دهد، ممکن است دارد چیزی را پنهان می‌کند.

معنایش این نیست که قطعا دارد با فرد دیگری به شما خیانت می‌کند، ولی ارزش دارد که بررسی کنید آیا واکنش‌هایشان بیش از اندازه است یا خیر.

6.از شما بیش‌تر ایراد می‌گیرند

اگر شریک عاطفی‌تان در هر کاری که انجام می‌دهید ایرادی می‌بیند، ممکن است نشانه‌ای از تلاش او برای توجیه رابطه‌اش باشد. ممکن است می‌خواهد شما را مقصر رفتار خودش جلوه دهد یا حتی تلاش کند احساس عذاب وجدان خودش را کم‌تر کند. این رفتار خیلی آسیب‌زا است. این رفتار می‌تواند اعتماد به نفس شما را پایین بیاورد و باعث شود در مورد با ارزش بودن خودتان تردید کنید.

7.دیگر «دوستت دارم» را نمی‌شنوید

این سه کلمه ساده در دنیای رابطه بسیار مهم هستند. اگر شریک عاطفی‌تان دیگر نمی‌گوید «دوستت دارم»، ممکن است نشانه‌ای باشد از اینکه واقعا احساس‌اش نسبت به شما تغییر کرده است. معنایش این نیست که لزوما با کس دیگری وارد رابطه شده است. اما وقتی این یک مورد با چند مورد دیگر در این فهرست ادغام شود، نگران‌کننده است.

سخن آخر

هیچ‌کسی تا حالا نگفته رابطه آسان است. رابطه نیاز به کار، صبر و فهم زیاد دارد. اگر شک کنید که شریک عاطفی‌تان در رابطه دیگری وارد شده است، ممکن است خیلی راحت قضاوت کنید و بگذارید احساسات بر شما غلبه کند. یادتان باشد که این علائم و نشانه‌ها صرفا شاخص‌های بالقوه هستند. ممکن است تغییر رفتار شریک عاطفی شما واقعا علت‌های دیگری داشته باشند. بنابراین ضروری است که با او صادقانه و شفاف درباره احساس‌تان صحبت کنید.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها