کسی که این ۹ نشانه را دارد پنهانی از شما دلخور است!

آن‌هایی که رنجش را مخفی می‌کنند معمولا نقابی از باادبی به چهره می‌زنند اما در خفا تلخ و دشمن هستند. این افراد البته نشانه هایی دارند که ماهیتشان را آشکار می کند و در این نوشته قصد داریم این نشانه ها را با شما درمیان بگذاریم.

شناسه خبر: ۴۱۴۹۸۵
کسی که این 9 نشانه را دارد پنهانی از شما دلخور است!

راهنماتو-بعضی آدم‌ها در پنهان کردن دلخوری‌شان استادند اما در کل هم شناسایی دلخوری‌های یواشکی کار آسانی نیست.

به گزارش راهنماتو، رنجش احساسی خاموش است. رنجش در زیر سطح خودش را مخفی می‌کنید و در طی زمان شدید می‌شود و چرک می‌کند. آن‌هایی که رنجش را مخفی می‌کنند معمولا نقابی از باادبی به چهره می‌زنند اما در خفا تلخ و دشمن هستند.

به راهنماتو همراه باشید تا 9نشانه رنجش پنهان را با شما در میان بگذاریم:

1.انفعال پرخاشگری

پرخاشگری منفعلانه زمانی است که فرد، به جای آنکه درباره مشکل مستقیم صحبت کند، به صورت غیرمستقیم احساسات منفی خودش را نشان می‌دهد. ممکن است به شما لبخند بزند، اما در زیر آن لبخند دیگی جوشان از تلخی در حال قل زدن است.

چطور باید تشخیص بدهیم؟ به کلمات ظریفی که در قالب شوخی مطرح می‌شوند، به تعاریف دوپهلو و شوخی‌های کنایه‌آمیز دقت کنید. یا شاید از آن‌ها درخواست کرده باشید کاری برایتان انجام دهند اما فراموش کرده‌اند. همه این موارد بیان رنجش و دلخوری به صورت غیرمستقیم است.

2.نادیده‌تان می‌گیرند

همیشه مشغله دارند. هر وقت بیرون دعوت‌شان کنید سرشان شلوغ است. اما همان زمانی که برای شما وقت ندارند را برای دیگران وقت می‌گذارند. هر زمانی که شما را می‌بینند لبخند می‌زنند و می‌گویند: «وای چقدر دلم برات تنگ شده!»

اما در گذر زمان الگوی این رفتار دست‌تان می‌آید. اگر شخصی مدام برای وقت نگذراندن با شما بهانه می‌آورد، ممکن است علتش آن باشد که از شما خشم و رنجش پنهانی دارد.

3.بیش‌انتقادی شدن

وقتی شخصی دلخوری دارد، به شدت از شما انتقاد می‌کند. به نظر می‌رسد که رفتار شما را زیر ذره‌بین گذاشته و همه اشتباهات شما را بزرگ‌تر چیزی که هست نمایش می‌دهد. مطالعات نشان داده‌اند افرادی که احساس می‌کنند در موقعیت فرودست‌تر قرار دارند یا تهدید شده‌اند، بیش‌تر احتمال دارد که از دیگران انتقاد کنند. این کار مکانیزمی دفاعی است، روشی که آدم‌ها برای کنار آمدن با احساس عدم‌کفایت یا رنجش به کار می‌گیرند.

4.تغییر ناگهانی در رفتار

تغییر ناگهانی رفتار نسبت به شما می‌تواند نشانه رنجش پنهان باشد. شاید قبلا خیلی گرم و دوستانه بودند اما حالا سرد و بافاصله شده‌اند. یا شاید همیشه سر صحبت را باز می‌کردند اما حالا به سختی یک کلمه هم با شما حرف می‌زنند. این چرخش در رفتار صرفا ناگهانی رخ نمی‌دهد. اغلب نشانه‌ای از تغییرات احساسی در زیرلایه‌ها است.

5.از شکست و سقوط‌تان خوشحال می‌شوند

شناسایی این مورد قدری سخت است اما نشانه‌ای مهم از خشم و رنجش پنهان است. شادنفرود، یعنی احساس خوشحالی از شکست یک نفر.  اگر متوجه شده‌اید که آدم‌ها با شکست و ناتوانی شما در انجام کاری حال‌شان دگرگون می‌شود، شاید از شما رنجش پنهانی دارند. مثلا ممکن است نیشخند بزنند، اظهارنظرهای تحقیرآمیز داشته باشند یا با نهایت خوشحالی و هیجان بگویند: «بهت که گفته بودم!»

دوست اصیل و حقیقی در غم شما، غمگین می‌شود. به خطاهای شما نمی‌خندد.

ezgif.com-webp-to-jpg-converted

6.فقدان همدلی

همدلی، توانایی درک احساسات دیگران و به اشتراک‌گذاری احساسات خود با دیگران است. همدلی، سنگ بنای، رابطه سالم است. اما در رنجش پنهان، همدلی وجود ندارد. ممکن است روزهای سختی داشته باشید، احساسات‌تان را سهیم شوید اما با برخورد سرد و بی‌اعتنایی مواجه شوید. ممکن است فقط سکوت دریافت کنید یا صرفا بشنوید : «آخی چه بد!»

7.زبان بدن‌شان در اطراف شما عوض می‌شود

زبان بدن اغلب واژگانی که نمی‌گوییم را لو می‌دهد. دست‌های گره کرده روی سینه، محو شدن لبخند و دزدیدن نگاه از علائم زبانی خشم و رنجش پنهان است. در ابتدا ممکن است نشانه‌هایی از روز بدی که داشته‌اند، در نظر بگیرید. اما با گذر زمان تشخیص می‌دهید که این زبان بدن نشانه‌ای از رنجش و دلخوری پنهان است.

8.نسبت به موفقیت شما بی‌اعتنا هستند

اگر شخصی دلخور باشد ممکن است در مواجهه با موفقیت شما خیلی بی‌اعتنا باشد. ممکن است اخبار خوب‌تان را به اشتراک بگذارید و انتظار داشته باشید که پاسخی گرم دریافت کنید، اما صرفا می‌شنوید: «چه خوب!»، یا موضوع به سرعت عوض می‌شود.

9.مسائل گذشته دائم مطرح می‌شود

یکی از نشانه‌های رنجش پنهان رو کردن مسائل گذشته در رابطه است. به نظر می‌رسد که این افراد بایگانی‌ای از خطاهای گذشته شما دارند و آماده‌اند در هر لحظه به رخ‌تان بکشند. آن‌ها نتوانسته‌اند رنج گذشته را فراموش کنند و هنوز دلخور هستند.

سخن آخر

پویایی و مناسبات بین آدم‌ها در روابط می‌تواند بسیار پیچیده و مملو از سوء تفاهم و احساسات سرکوب‌شده باشد. دلخوری، در سکوت به این احساسات رخنه می‌کند و بین آدم‌ها شکاف ایجاد می‌کند.

بهترین روش برای شناسایی رنجش پنهان گفت‌وگوی مستقیم و بی‌پرده است. هر چه باشد روان‌شناس معروف، کارل . آر، راجرز زمانی گفته است:

«آنچه از همه شخصی‌تر است، از همه فراگیرتر است.»

احساسات، تردیدها و نگرانی های شما مهم هستند. هر چه بیش‌تر درباره این ابعاد زندگی‌مان صحبت کنیم، رابطه‌مان سالم‌تر می‌شود.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها