۱۰رفتاری که داد می‌زنند شما درون‌گرا هستید

در این مقاله می‌خواهیم با شما ۹رفتار را به اشتراک بگذاریم که در جمع شما را یک درون‌گرا معرفی می‌کنند و در آخر نیز ۱توصیه برایتان داریم.

شناسه خبر: ۴۱۷۰۶۹
10رفتاری که داد می‌زنند شما درون‌گرا هستید

راهنماتو-به نظر می‌رسد جهان بیش‌تر از آنکه متعلق به درون‌گراها باشد، متعلق به برون‌گراهاست. اما باید بدانید که درون‌گرا بودن هیچ ایرادی ندارد.

به گزارش راهنماتو، درون‌گرایی لزوماً به معنای خجالتی بودن یا ضد اجتماعی بودن نیست. درون‌گرایی صرفاً به این معنی است که شما در خلوت و نه در جمع دوباره باطراوت و شاداب می‌شوید و اغلب گرایش‌هایتان به درون‌گرایی در جمع به چشم می‌آید.

در این مقاله می‌خواهیم با شما 9رفتار را به اشتراک بگذاریم که در جمع شما را یک درون‌گرا معرفی می‌کنند و در آخر نیز 1توصیه برایتان داریم.

1.در خودتان می‌روید

تاکنون دقت کرد‌ه‌اید که بعضی‌ها همیشه در مرکز یک موقعیت قرار دارند، درحالیکه بعضی دیگر در حاشیه‌ها قرار می‌گیرند؟ اگر شما یک درون‌گرا باشید، احتمالاً در دسته دوم قرار می‌گیرید.

درون‌گراها عموماً از همراهی خودشان یا همراهی با یک نفر در هر برهه زمانی لذت می‌برند. آن‌ها کم‌تر در میان جمع احساس راحتی دارند. آن‌ها ضد-اجتماعی نیستند، بلکه صرفاً معاشرت با تعداد زیادی آدم در آن واحد آن‌ها را خسته می‌کند.

پس اگر اغلب در جمع‌ها در کنج‌های ساکت‌تر قرار می‌گیرید یا از اینکه در مرکز شلوغی باشید پرهیز می‌کنید، احتمالاً آن خصلت درون‌گرایی را در جمع بروز می‌دهید.

این خصلت به هیچ‌عنوان منفی نیست بلکه به شما امکان می‌دهد تا محیط خودتان را شناسایی و در آن عمیق شوید و اوضاع را تحلیل کنید. شما صرفاً می‌خواهید در هر موقعیتی خودِ حقیقی‌تان باشید.

2.هنرمندانه صحنه را ترک می‌کنید

در یک جمع هستید و ناگهان احساس می‌کنید که نیاز دارید در گوشه‌ای با خودتان خلوت کنید. درون‌گراها عموماً در جمع و سر و صدای زیاد خسته می‌شوند. افرادی که زیاد حرف می‌زنند و تعاملات اجتماعی بیش از اندازه ذهن آن‌ها را خالی می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها به دنبال یک فضای ساکت باشند تا بتوانند دوباره خودشان را شارژ کنند.

آن‌ها اغلب در مهمانی‌های شلوغ به اتاق ساکتی می‌خزند یا حتی چند لحظه‌ای پا را از مهمانی بیرون می‌گذارند. معنایش این نیست که از مهمانی لذت نمی‌برند بلکه صرفاً نیاز دارند که با خودشان خلوت کنند تا دوباره انرژی‌شان را به دست آورند.

3.بیش‌تر از آنکه حرف بزنند گوش می‌دهند

حتماً شنیده‌اید که ما دو تا گوش و یک دهان داریم، پس همین دلیل خوبی است تا بیش‌تر از آنکه حرف بزنیم، به حرف‌ها گوش بدهیم. این موضوع خصوصاً برای درون‌گراها اهمیت دارد.

درون‌گراها اغلب شنوندگانی عالی هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که تا همه چیز را در درون‌شان پردازش کنند و بعد پاسخ بدهند. این رویکرد در گفت‌وگو معنایش این است که آن‌ها کم‌تر صحبت می‌کنند و وقتی صحبت می‌کنند بینش های معناداری از خودشان بروز می‌دهند.

حدس زده می‌شود که درون‌گراها اطلاعات را عمیق‌تر از برون‌گراها پردازش می‌کنند. این توضیح می‌دهد که چرا اغلب گوش دادن را به صحبت کردن در جمع ترجیح می‌دهند.

4.ارتباطات نوشتاری را ترجیح می‌دهند

یکی دیگر از نشانه‌های واضح درون‌گراها آن است که اغلب برای ارتباط نوشتاری بیش‌تر از ارتباط گفتاری اهمیت قائل هستند. دوست دارند بیش‌تر از آنکه تلفن بزنند، ای-میل بزنند، پیام بفرستند یا حتی به شکل قدیمی‌ها نامه بنویسند.

چرا چنین است؟ چون به درون‌گراها اجازه می‌دهد که خودشان را بدون آنکه تحت فشار آنی احساس کنند، بروز بدهند.

5.از کلام کوتاه اجتناب می‌کنند

همه ما در چنین موقعیتی بوده‌ایم. در آسانسور بودیم که یکی شروع کرده به پرسیدن سوال‌های روزمره: آب خوب شده نه؟ یا حتی سوال نپرسیده بلکه توصیف‌ کرده: «عجیب هوایی شده!»، درون‌گراها از این برخوردهای اجتماعی دل خوشی ندارند و دوست ندارند نه خودشان سر بحث را باز کنند نه به کسی که سر بحث را با این موارد آغاز می‌کند، پاسخ بدهند. آن‌ها در مواجهه با این عبارات احساس خستگی می‌کنند.

درون‌گراها گفت‌وگوهای عمیق و معنادار را به پرکننده‌های کلامی بی‌معنی که صرفاً زده می‌شوند تا زده شده باشند، ترجیح می‌دهند. آن‌ها ضد اجتماعی نیستند بلکه صرفاً به دنبال پیوندهای عمیق‌تر و مبسوط‌تر هستند.

6.آن‌ها دوستی‌های باکیفیت را به تعدد دوستان ترجیح می‌دهند

دوست آن کسی نیست که مدت‌هاست می‌شناسیمش، دوست آن کسی نیست که با او بیرون می‌رویم. دوست آن فردی است که قدم در زندگی ما می‌گذارد و می‌گوید: «کنارت هستم!» و این را اثبات می‌کند. این جمله خصوصاً درباره درون‌گراها بسیار صادق است.

درون‌گراها دوستان کم تری دارند و دوستی‌های کم‌شان معنادار و عمیق است. آن‌ها وقت و انرژی‌شان را برای دوستی‌های گزینشی و ساختن پیوندهای عمیق بر مبنای احترام و درک متقابل صرف می‌کنند.

7.اغلب در افکارشان غرق هستند

آنقدر در افکارشان غرق می‌شوند که ممکن است متوجه شلوغی و فعالیت‌های اطراف‌شان نشوند. درون‌گراها اغلب دنیای درونی پرباری دارند. آن‌ها وقتی زیادی را صرف بازاندیشی، حل مسئله و رویاپردازی می کنند. در جمع، ممکن است که جدا و منفصل از دیگران به نظر برسند. آن‌ها اغلب در افکارشان غرق هستند. اگر حتی در جمع در افکارتان غرق می‌شوید، نگران نباشید. شما صرفاً در بعد درون‌گرایتان قرار گرفته‌اید و از همراهی با خودتان دارید لذت می‌برید.

8.در فعالیت‌های تک‌نفره رشد پیدا می‌کنند

شاید برای بعضی عجیب باشد اما برای درون‌گراها خواندن کتاب در گوشه دنج یک کافه، پیاده‌روی در تنهایی یا تماشای فیلم در خلوت، از لذت‌بخش‌ترین تفریحات جهان است. آن‌ها اغلب به تجربه‌های تک‌نفره علاقه دارند. معنایش این نیست که آن‌ها ضد-اجتماعی یا تنها هستند. بلکه صرفاً با وقت‌گذرانی با خودشان لذت و معنا پیدا می‌کنند.

9.صبور هستند

صبر یک فضیلت است و فضیلتی است که درون‌گراها اغلب به وفور از آن برخوردار هستند. در جمع، آن‌ها ممکن است از ایستادن در یک صف طویل هیچ احساس بدی پیدا نکنند، جهان اطراف‌شان را تماشا کنند و صبورانه به گفت‌وگوهای دیگران گوش بدهند.

درون‌گراها اغلب خونسرد هستند و ترجیح می‌دهند که کارها را آرام و بی‌عجله انجام دهند. کلاً زندگی را با صبر سپری می‌کنند.

10.درون‌گرای درون‌تان را بپذیرید

مهمترین چیزی که درباره درون‌گراها باید یادمان باشد، آن است که درون‌گرایی نقص نیست. صرفاً بعدی منحصربه فرد از شخصیت است که به آن‌ها امکان می دهد جهان را عمیق‌تر و متفکرانه‌تر درک کنند.

درون‌گرای درون‌تان را بپذیرید. خلوت و تنهایی‌تان را جشن بگیرید. ترجیح‌تان برای گفت‌وگوهای عمیق را ارج بنهید و از دایره کوچک دوستان‌تان لذت ببرید.

 

 

 

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها