ظرفیت افراد در برابر نقد یکسان نیست؛ برخی هر گونه انتقادی را برمی تابند و برخی با کوچک ترین نقدی از کوره در می روند.
به همین نسبت تحمل افراد در برابر نفرت پراکنی ها و توهین و تخطئه در فضای مجازی نیز متفاوت است؛ برخی افراد بسیار آسیب پذیر هستند و برخی دیگران کمی به قول معروف پوست کلفت تر هستند.
به هر صورت در فضای مجازی هم مانند فضای عینی و واقعی مواجه با انتقاد اعم از مثبت و منفی و نیز نظرات مغرضانه و آزاردهنده نیازمند مدیریت است، در غیر این صورت ممکن است آسیب زا باشد.
اینترنت پنجره بزرگی رو به جهان است؛ ارتباطاتی وسیع و متنوع، با این حال، ممکن است با افشای عمومی خود، در معرض خطر دریافت انتقادهای منفی و نفرت در این پلتفرم قرار بگیریم.
در واقع، ارسال عکسها، متنها یا نظرات در رسانههای اجتماعی ما را در معرض پاسخهای خصمانه قرار می دهد. این حقیقت در مرکز تحقیقاتی پو تایید شده است. بنا بر این تحقیق، این خطرات برای کسانی که حسابهای عمومی دارند یا کسانی که رسانههای اجتماعی را روش زندگی خود میسازند یا به نوعی تأثیرگذار هستند، به مراتب بیشتر است.
در این درس با راهکارهایی آشنا می شویم که کمک می کنند تا بتوانیم با توهین و نفرت پراکنان در شبکه های اجتماعی مقابله کنیم و در ضمن از خود در برابر این آسیب ها محافظت کنیم.