چرا والدین دهه شصتی موفق‌ترند؟

والدین متولد دهه شصت دارای ذهنی باز بوده و فراگیری را در اولویت قرار می‌دهند، به کودکان خود آموزش داده تا تنوع و گوناگونی را دریابند و به تفاوت‌ها احترام بگذارند. آن‌ها فرزندان خود را با فرهنگ‌ها، زبان‌ها و دیدگاه‌های مختلف آشنا می‌کنند تا در عین حفظ اصالت‌ها، آن‌ها را به رشد با یک نرم جهانی، تشویق کنند.

شناسه خبر: ۴۲۰۱۳۶
چرا والدین دهه شصتی موفق‌ترند؟

والدینی که حدودا در دهه شصت متولد شده‌اند یک معنی دوباره از والد بودن را با رویکردهای ابداعی و پیش‌زمینه‌ای بازتعریف کرده‌اند. به عنوان نسلی که به سازگاری معروف هستند، والدین دهه شصتی روش‌هایی نوین برای تربیت و حمایت از کودکانشان را با تمایض از مدل‌های سنتی ارتقاء بخشیده‌اند. در ادامه هشت دلیل موفقیت والدین دهه شصتی در تربیت فرزندان امروز، پیش روی شما قرار می‌گیرد:

  • تمرکز بر هوش هیجانی

والدین دهه شصتی اولویت‌شان را بر روی سلامت هیجانی کودکانشان می‌گذارند و در مورد احساسات و عواطف به آن‌ها آموزش می‌دهند. آن‌ها از فنونی مانند والد مهربان بودن، آموزش و تقویت مثبت بهره می‌برند تا تعامل و ارتباط باز را با فرزند داشته باشند. این امر به کودکان کمک می‌کند تا به انسان‌هایی همدل و در عین حال مقاوم تبدیل شوند.

  • دارای دانش فنی و کاردان

این والدین از اهرم فناوری، اپلیکیشن‌ها و ارتباطات و اطلاعات آن‌لاین مفید برای بهره جستن از نکات والدگری، مطالعه منابع تربیتی و بهداشتی برای فرزندان خود بهره می‌گیرند. آن‌ها مدام از امور روز تربیتی مطلع می‌شوند و در یافتن راهکارهای حل چالش‌های تربیتی که به نفع پیشرفت کودکان‌شان است، فعال و جوینده هستند.

  • فراگیر و دارای ذهن باز

والدین متولد دهه شصت دارای ذهنی باز بوده و فراگیری را در اولویت قرار می‌دهند، به کودکان خود آموزش داده تا تنوع و گوناگونی را دریابند و به تفاوت‌ها احترام بگذارند. آن‌ها فرزندان خود را با فرهنگ‌ها، زبان‌ها و دیدگاه‌های مختلف آشنا می‌کنند تا در عین حفظ اصالت‌ها، آن‌ها را به رشد با یک نرم جهانی، تشویق کنند.

  • تاکید بر حفظ تعادل بین کار و زندگی

این دسته از والدین به‌طوری فعال، به دنبال ایجاد تعادل بین کار و زندگی خانوادگی هستند و زمانی مشخص و قابل توجه را به کودکان خود اختصاص می‌دهند. بسیاری از این والدین، مشاغل منعطف‌تر، رودکاری یا کارآفرینی را برمی‌گزینند تا بتوانند بیشتر در اختیار فرزندانشان باشند و به آن‌ها این اطمینان را بدهند که مهم‌ترین لحظات و دوران زندگی‌شان را از دست نخواهند داد.

  • سلامت‌آگاه و تندرست‌محور

بهداشت و سلامتی اولویت کلیدی والدین دهه شصتی است. آن‌ها بر فراهم آوردن تغذیه مغذی، ارتقاء فعالیت‌های فیزیکی و تمرینات ذهنی و هوشی متمرکز هستند. آن‌ها با الگوسازی یه سبک زندگی سالم، عادات مثبت را در همان دوران کودکی، در فرزندانشان نهادینه می‌کنند.

  • آگاهی و سازگاری با محیط زیست

این والدین از اهمیت محیط زیست آگاهند و این مهم را در سبک زندگی خود به کودکانشان منتقل می‌کنند. از استفاده از پوشک‌های سازگار با محیط زیست و قابل تجزیه گرفته تا محصولات ارگانیک، به کودکانشان در مورد مساله مهم بازیافت و کاهش تولید زباله را به فرزندان می‌آموزند تا آن‌ها احساس مسولیت نسبت به سیاره زمین را با تمام وجود بیاموزند.

  • واقف به ارزش‌گذاری تجربیات

والدین دهه شصتی بیش از تمرکز بر تملک مادی، بر کسب تجربه تاکید دارند، نظیر سفرهای خانوادگی، ماجراجویی‌های بیرون از خانه و فعالیت‌های خلاقانه. آن‌ها معتقدند ارزش خاطره‌سازی و یادگیری از طریق تجربه کردن به برانگیختن حس کنجکاوی و استقلال کودکانشان کمک شایانی می‌کند.

  • مشوق استقلال و تفکر انتقادی

این والدین، کودکان خود را به مستقل فکر کردن و تصمیم‌گیری حتی از سنین خیلی پایین، تشویق می‌کنند. آن‌ها بر رشد عقلی متمرکز می‌شوند و به کودکانشان اجازه می‌دهند که خودشان به کاوش و حل مسائل بپردازند چراکه این مساله در آن‌ها توانایی سازگاری و اعتماد به نفس را بالا می‌برد.

منبع : ایسنا
نظرات
پربازدیدترین خبرها