مقایسه میزان قطعی اینترنت در اپراتورهای موبایل کشور

در گزارش آماری رگولاتوری با عنوان «گزارش شاخص های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» شاخص‌های کیفیت شبکه در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفته است.

شناسه خبر: ۴۱۵۷۲۰
مقایسه میزان قطعی اینترنت در اپراتورهای موبایل کشور

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اخیراً گزارشی آماری تحت عنوان «گزارش شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات» تهیه و منتشر کرده است.

شاخص‌های کیفیت شبکه در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ یکی از محورهای مورد بررسی در این گزارش است. بر اساس آمار ارائه شده، متوسط زمان رفت و برگشت بسته (RTT) در این بازه زمانی، در اینترنت ثابت به تفکیک داخلی و بین‌المللی به ترتیب ۲۲.۱۹ و ۸۰.۶۴ میلی ثانیه اعلام شده است. این آمار در اینترنت داخلی و بین‌الملل سیار نیز به ترتیب ۳۹.۰۱ و ۹۸.۳۶ میلی ثانیه است.

متوسط نرخ تأخیر متغیر ارسال و دریافت بسته (Jitter) نیز در این گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است. بر همین اساس، نرخ مذکور در شبکه‌های ثابت داخلی و بین‌الملل به ترتیب ۱.۳۲ و ۲.۱ میلی ثانیه ثبت گشته و همین آمار در اینترنت سیار به ترتیب ۵.۸۸ و ۶.۳۳ میلی ثانیه بوده است.

1

علاوه بر این، در این گزارش میزان قطعی سرویس داده اپراتورها نیز بررسی شده است. طبق اطلاعات این گزارش میزان قطعی سرویس داده همراه اول به تفکیک فناوری ۳G و ۴G به ترتیب ۰.۳۱ و ۰.۱۵ درصد بوده است. همین آمار درباره ایرانسل، ارقام ۰.۵۴ و ۰.۲ درصد را نشان می‌دهد. میزان قطعی سرویس‌های ۳G و ۴G رایتل نیز به ترتیب ۰.۵۸ و ۰.۲ اعلام شده است.

2

منبع : مهر
نظرات
پربازدیدترین خبرها