کارگردان: بازی Onimusha: Way of the Sword سولزلایک و جهان‌باز نخواهد بود

کارگردان بازی Onimusha: Way of the Sword می‌گوید که این عنوان «یک بازی سولزلایک و جهان‌باز نیست». در عوض، این بازی آنچه ویژگی‌هایی که این مجموعه به آن شهرت دارد را گسترش خواهد داد.

شناسه خبر: ۴۵۰۸۶۰
کارگردان: بازی Onimusha: Way of the Sword سولزلایک و جهان‌باز نخواهد بود

بازی Onimusha: Way of the Sword که در سال ۲۰۲۶ منتشر می‌شود، اولین نسخه اصلی جدید این مجموعه پس از ۲۰ سال خواهد بود که سامورایی افسانه‌ای، میاموتو موساشی (Miyamoto Musashi) را به عنوان قهرمان داستان خود به مخاطبین جدید این سری معرفی می‌کند. این بازی از اوایل سال ۲۰۲۰ در حال ساخت بوده و دو سال طول کشیده تا Capcom فقط برای مدل‌سازی شخصیت اصلی بر اساس بازیگر مشهور فقید، Toshiro Mifune، مجوز بگیرد. در طول غیاب این سری، ترند‌های صنعت بازی تغییر کرده و بازی‌های جهان‌باز و سولزلایک حضور پررنگی در بازار بازی‌های ویدیویی پیدا کرده‌اند. اما کارگردان Onimusha،‌ آقای ساتوری نیهی (Satoru Nihei)، در مصاحبه اخیر خود پیرامون تاثیر ترند‌ها و ژانر‌های محبوب فعلی صنعت بازی روی این اثر در حال توسعه، این چنین گفت:

Onimusha: Way of The Sword یک بازی جهان‌باز نیست و قطعاً یک بازی طاقت‌فرسای «بمیر و دوباره تلاش کن» (سولزلایک) هم نخواهد بود.

وی افزود:

در حالی که شکی نیست بازیکنان حرفه‌ای بازی‌های اکشن از آن لذت خواهند برد، هدف ما ساختن بازی‌ای بود که گیمرهایی که بازی‌های اکشن را نقطه قوت خود نمی‌دانند نیز از بازی کردن آن لذت ببرند. در Way of The Sword، تمرکز اصلی ما بر روی به تصویر کشیدن نبرد و برخورد شمشیر‌ها از طریق اکشن بود.

در راستای دستیابی به مبارزات شمشیر به‌ شمشیر واقع‌گرایانه، توسعه‌دهندگان دو حرکت جدید را به عنوان مکانیک‌های کلیدی بازی پیاده‌سازی کرده‌اند: Deflecting (دفع کردن) و Redirecting (تغییر جهت دادن). به گفته Nihei، حرکت Deflecting به طور ویژه‌ای در مبارزه با باس‌های مؤثر است، زیرا نوار استقامت ویژه دشمن را خالی می‌کند که پس از تخلیه کامل، «به شما اجازه می‌دهد تا Break Issen را فعال کرده و بخش‌هایی زره یا بدن باس را نابود کنید.» Break Issen یکی دیگر از موارد اضافه شده به این مجموعه است، اما جایگزین Issen قدیمی و خوبی که بازیکنان کهنه‌کار انتظارش را دارند، نخواهد شد.

کارگردان: بازی Onimusha: Way of the Sword سولزلایک و جهان‌باز نخواهد بود

قابلیت کشتن آنی دشمنان ضعیف‌تر با Issen معمولی یکی از عناصر معرف گیم‌پلی این مجموعه است و در عنوان جدید نیز حضور دارد. به نظر می‌رسد اجرای Issen که مشخصه اصلی این مجموعه است، همچنان مانند نسخه‌های گذشته دشوار خواهد بود و اینجاست که Break Issen جدید می‌تواند مفید واقع شود. با استفاده مکرر از Deflection، شما قادر خواهید بود نوار انرژی دشمن را خالی کرده و در نتیجه Break Issen را به راحتی فعال کنید. Nihei توضیح می‌دهد که تیم Onimusha، مکانیک Break Issen را به عنوان یک مکانیک جدید ایجاد کرده تا به لذت‌بخش‌تر شدن شکست دادن باس‌ها کمک کند. او می‌افزاید:

حرکات دیگری که تصمیم گرفتیم بدون تغییر باقی بمانند، موارد مربوط به Oni Gauntlet بودند. قابلیت جذب روح نیز در Way of the Sword وجود دارد و ما آن را به عنوان بخشی از هویت مجموعه، بسیار مهم می‌دانیم.

به نظر می‌رسد Onimusha: Way of The Sword بسیاری از عناصر سنتی این مجموعه را حفظ خواهد کرد. پیش از این، Kadowaki نیز تأیید کرده بود که بازی به ریشه‌های این مجموعه وفادار خواهد ماند و به جای انتخاب مکانیک‌های آشنای گشت‌وگذار در جهان باز، از یک داستان و پیشرفت مرحله‌ای خطی بهره خواهد برد. به عنوان یک نسخه اصلی جدید پس از غیبت ۲۰ ساله، به نظر می‌رسد Way of The Sword به تقویت روح Onimusha ادامه می‌دهد و در حالی که از نظر فنی یک ریبوت محسوب می‌شود، به نظر می‌رسد که هم برای تازه‌واردان و هم برای طرفداران قدیمی این مجموعه، به اندازه یکسانی جذاب خواهد بود.

بازی Onimusha: Way of the Sword در سال ۲۰۲۶ برای پلتفرم‌های پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

 

منبع : گیمفا
نظرات
پربازدیدترین خبرها