راهنمای خرید ایمن ترین گوشی های هوشمند برای کودکان

برای خرید بهترین گوشی های هوشمند برای کودکان راه‌های زیادی وجود دارد . یکی از این راه‌ها مطالعه این مقاله راهنماتو است.

شناسه خبر: ۳۶۰۸۲۶
راهنمای خرید ایمن ترین گوشی های هوشمند برای کودکان

راهنماتو_ بر اساس نظرسنجی ملی ایالات متحده در سال 2019 از Common Sense Media، بیش از نیمی از بچه های آمریکایی (53 درصد) تا سن 11 سالگی صاحب یک گوشی هوشمند هستند و این عدد به محض اینکه بچه‌ها به نوجوانان خود می‌رسند، به 84 درصد می‌رسد. با توجه به آماری از این دست، جای تعجب نیست که بچه های سنین دبستان برای داشتن یک تلفن التماس می کنند. البته این امر باعث می‌شود والدین در مورد زمان مناسب برای خرید تلفن برای کودک با تردیدها و سوالات زیادی دست و پنجه نرم کنند .

به گزارش راهنماتو ، تنوع بالای گوشی های موجود در بازار فناوری، ممکن است موضوعی سخت برای تصمیم گیری به نظر برسد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسب یک تلفن ایمن برای کودکان خریداری می کنید.

در ادامه، نکاتی را که باید قبل از خرید در نظر بگیرید، به علاوه اطلاعاتی در مورد ایمن‌ترین تلفن‌ها برای کودکان بخوانید:

نکاتی که باید قبل از خرید گوشی در نظر بگیرید

خوشبختانه، اکنون تعداد زیادی گزینه تلفن مناسب برای کودکان وجود دارد که می تواند نگرانی ها و خطرات خاصی را از بین ببرد. قبل از انتخاب یکی از آنها، تصمیم بگیرید که فرزندان شما به چه ویژگی هایی نیاز دارند و چه ویژگی هایی ندارند. در اینجا چند سوال کلیدی وجود دارد که بهتر است والدین قبل از خرید از خود بپرسند:

آیا می خواهید فرزندتان به اینترنت دسترسی داشته باشد؟

آیا ردیابی موقعیت مکانی ویژگی مهمی است که دستگاه آنها باید داشته باشد؟

آیا می خواهید فرزندتان بتواند برنامه ها را دانلود کند؟

آیا می خواهید محدود کنید که فرزندتان با چه کسانی (و چه زمانی) می تواند ارتباط برقرار کند؟

آیا نگران محدود کردن زمان نمایشگر هستید؟

آیا می خواهید بتوانید به فرزند خود پیامک و ایمیل ارسال کنید یا یک تلفن مینیمالیستی کافی است؟

آیا می خواهید فرزندتان بتواند عکس و فیلم بگیرد، برنامه تماشا کند و به موسیقی گوش دهد؟

آیا می خواهید بتوانید ارتباطات دیجیتالی فرزندتان را برای ایمنی کنترل کنید؟

هنگامی که در مورد ویژگی ها تصمیم گرفتید، در موقعیت بهتری قرار خواهید گرفت تا در نظر بگیرید که کدام تلفن ها متناسب با نیازهای شما هستند. عوامل دیگری که ممکن است به شما در محدود کردن گزینه‌های بهترین و ایمن‌ترین تلفن‌ها برای فرزندتان کمک کند، سن کودک و نحوه استفاده از تلفن است .

گوشی های اندروید

والدین به سادگی به دنبال بهترین گزینه کلی برای اولین گوشی فرزندشان هستند که اغلب در گزینه های اندرویدی وجود دارد. گوشی های اندرویدی مطمئن ترین گزینه ها هستند. آنها به خوبی با برنامه های شخص ثالث بازی می کنند و پوشش نظارتی بیشتری را برای YouTube، Snapchat و Instagram ارائه می کنند. در حالی که آیفون ها محبوب هستند، وقتی صحبت از کمک به ایمن نگه داشتن فرزند شما در فضای آنلاین می شود، اندرویدها تجربه کاربری بهتر و پوشش جامع تری را برای والدین ارائه می کنند.

سری Samsung Galaxy دارای نمایشگرهای بزرگ و باتری های چشمگیری است. Galaxy با اکوسیستم دیجیتالی مناسب برای کودکان سازگار است و می‌توانید کنترل‌های والدین را از طریق Family Link Google فعال کنید .

همچنین سری Google Pixel وجود دارد که اولین گوشی هوشمند عالی برای نوجوانان است. با توجه به به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مداوم آن، این تلفن حتی می‌تواند در تمام دوران دبیرستان دوام بیاورد. ویژگی‌های Digital Wellbeing Google که به افراد کمک می‌کند زمان استفاده از صفحه نمایش خود را متعادل کنند،

گوشی های iOS

اگر می‌خواهید با آیفون همراه باشید، آخرین نسخه‌های iOS شامل توانایی محدود کردن تماس‌های فرزندتان فقط به مخاطبین یا لیست‌های اضطراری است. علاوه بر این، می توانید مکان فرزندتان را از طریق قابلیت Find My iPhone ردیابی کنید.

روبن یوناتان، بنیانگذار و مدیر عامل GetVoIP ، معتقد است که کنترل‌های والدین در آیفون‌ها عالی هستند. یوناتان خاطرنشان می کند: «اگر بخواهید، می توانید آن را در موارد ضروری قفل کنید. "شما به راحتی می توانید بچه های خود را ردیابی کنید. iMessage عالی است زیرا حتی بدون برنامه داده کار می کند. به علاوه، آنها اغلب ظرفیت هارد دیسک مناسبی برای موسیقی دارند که برای پرت کردن حواس آنها عالی است."اگر به دنبال صرفه جویی هستید، به سراغ یک مدل قدیمی تر بروید.

اعتیاد به تلفن همراه در کودکان

مطالعات نشان می دهد که اگر نوجوانان به تلفن همراه خود معتاد باشند، احتمال بروز علائم افسردگی بیشتر است. تلفن های همراه بخش مهمی از چشم انداز اجتماعی کودکان و نوجوانان هستند. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که حدود 95 درصد از نوجوانان به گوشی هوشمند دسترسی دارند . از ارتباط با دوستان در اسنپ چت و پیام‌های گروهی گرفته تا الزامات استفاده از برنامه‌های مربوط به مدرسه، عملکردهای ماشین حساب و وب‌سایت‌های موضوعی، به نظر می‌رسد نوجوانان نمی‌توانند از دستگاه‌های خود جدا شوند. اعتیاد به گوشی های هوشمند، که می تواند به عنوان ترس از عدم اتصال به اینترنت یا خدمات تلفن همراه نیز در نظر گرفته شود، با بسیاری از نگرانی های مربوط به سلامت روان مرتبط است . اما علیرغم ارتباط ثابت شده بین اعتیاد به تلفن و افسردگی، اضطراب و تنهایی، تا همین اواخر این یک مشکل مرغ و تخم مرغ بود.

آیا گوشی ها این علائم را ایجاد می کنند یا افرادی که این علائم را دارند بیشتر به گوشی خود وابسته می شوند؟ در هر صورت، از تحقیقات قابل توجهی مشخص است که چقدر مهم است که محدودیت‌های زمان صفحه نمایش برای نوجوان شما برای کمک به پیشگیری یا مدیریت این علائم وجود داشته باشد. و برای کمک به آنها برای مقابله با هر گونه نگرانی ذهنی که پیش می آید.بله، کودک شما می تواند به رسانه های اجتماعی معتاد شود

استفاده از گوشی هوشمند و سلامت روان

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشگاه آریزونا ارتباط بین استفاده از گوشی هوشمند و سلامت روان را با گروهی از جوانان 18 تا 20 ساله بررسی کرد. این گروه سنی که محققان آن را «نوجوانان بزرگ تر» می‌نامند، مهم است زیرا آن‌ها جزو اولین گروه‌هایی هستند که با فناوری هوشمند به‌راحتی در دسترس بزرگ شده‌اند. اولین آیفون تا سال 2007 عرضه نشد.

هنگام انجام این مطالعه، تیم تحقیقاتی بر وابستگی یا اتکای روانی فرد به دستگاه تمرکز کردند، نه استفاده عمومی. آزمودنی‌ها به سؤالاتی مانند «وقتی نمی‌توانم از گوشی هوشمندم استفاده کنم وحشت می‌کنم» و همچنین سؤالاتی که برای سنجش تنهایی و افسردگی در مقیاس چهار درجه‌ای طراحی شده بودند، پاسخ دادند. از این رو، محققان توانستند تعیین کنند که اعتیاد به تلفن در واقع یک پیش بینی کننده برای علائم افسردگی است.

متیو لاپیر، استادیار گروه ارتباطات در کالج علوم اجتماعی و رفتاری در دانشگاه آریزونا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی برای این مطالعه گفت: «نکته اصلی این است که وابستگی به گوشی‌های هوشمند مستقیماً علائم افسردگی بعدی را پیش‌بینی می‌کند » . مشکلی وجود دارد که در آن افراد کاملاً به این دستگاه وابسته هستند، از نظر احساس اضطراب در صورت عدم دسترسی به آن، و از آن به ضرر زندگی روزمره خود استفاده می کنند.

علائم اعتیاد به تلفن

علائم رایج اعتیاد به تلفن در نوجوانان شامل موارد زیر است:

همیشه تلفن خود را روشن و همراه خود نگه می دارند

تغییرات در رفتار

مشکل در تنظیم هیجانی

عکس العمل های شدید وقتی از دستگاه خود جدا می شوند

بی حوصلگی، تحریک پذیری، بی قراری، ناتوانی در تمرکز در مدرسه زمانی که از تلفن خود جدا می شوند

افزایش چالش های اجتماعی

اختلالات خواب

زمان بیشتری را صرف تلفن خود می کنند

جابجایی بین چندین دستگاه و برنامه (شبکه های اجتماعی، پیامک، بازی و غیره)

چگونه نسل نوجوان اضطراب را تجربه می کند

نظرات
پربازدیدترین خبرها