راهنمای خرید تبلت برای تمامی سلیقه ها

برای خرید بهترین تبلت مطابق نیازهایتان کار سختی در پیش ندارید. فقط کافیست فهرست راهنماتو را چک کنید .

شناسه خبر: ۳۶۱۰۸۶
راهنمای خرید تبلت برای تمامی سلیقه ها

راهنماتو_ بدون شک تبلت یک محصول عالی است. با دسترسی فوری، رابط کاربری بصری، کنترل صفحه لمسی ساده، زیبایی ظاهری و راحت بودن کاربری و توانایی انجام تقریباً هر کاری که یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ می تواند انجام دهد.

به گزارش راهنماتو ، جای تعجب نیست که چرا تبلت به یک انتخاب محبوب برای محاسبات تبدیل شده است. . امروزه ما می‌توانیم تبلت‌های زیادی را از برندهای معروف بسیاری مانند آمازون، اپل، هوآوی، لنوو، مایکروسافت و سامسونگ و غیره پیدا کنیم. با وجود تبلت های بسیار زیادی که ارائه می شود و مدل های جدید بسیار زیادی که به طور مرتب عرضه می شوند، جای تعجب نیست که انتخاب کردن آنقدر سخت باشد.

من قصد دارم از تبلت برای چه استفاده کنم؟

به این فکر کنید که قصد دارید از آن برای چه استفاده کنید؟ دوست دارید چه کاری برای شما انجام دهد؟ آیا شما یک عاشق کتاب، یک وب گرد، یک گیمر، یک معتاد به کار هستید یا فقط می خواهید با دوستان و خانواده در زوم یا از طریق ایمیل در تماس باشید ؟

برای دوستداران کتاب

اگر قصد دارید از آن فقط برای خواندن کتاب های الکترونیکی، مجلات الکترونیکی یا اخبار استفاده کنید، ممکن است بخواهید Amazon Kindle را بررسی کنید . هنوز هم بهترین eReader در بازار است. این محصول ساده و آسان برای استفاده است. باتری این محصول به لطف صفحه نمایش جوهر الکترونیکی هفته ها دوام می آورد . صفحه نمایش جوهر الکترونیکی نیز خواندن را برای چشمان شما راحت تر از صفحه نمایش های LCD می کند. علاوه بر این، دارای کتاب صوتی است تا بتوانید به افراد مشهور مورد علاقه خود گوش دهید که کتاب های مورد علاقه شما را برای شما می خوانند. مطمئناً می‌توانید خواندن خود را بر روی یک تبلت چند منظوره مانند iPad Apple ، اما Kindle انجام دهید.

برای وب گردهای معمولی

اگر قصد دارید از تبلت برای گشت و گذار در وب، بررسی ایمیل های خود، حفظ ارتباط با دوستان و خانواده و خواندن اخبار،استفاده کنید، چند بازی معمولی مانند بازی یک نفره و سودوکو بازی کنید و چند عکس بگیرید، به مجموعه موسیقی خود گوش دهید یا چند ویدیو را تماشا کنید، اکثر تبلت های پایین رده و میان رده برای شما کافی هستند.

برای تماس های تصویری

اگر قصد دارید با سرویس‌هایی مانند Skype ، Zoom ، Google Duo ، Facetime ، Houseparty و غیره تماس ویدیویی یا کنفرانسی برقرار کنید ... اکثر تبلت‌های اندرویدی با دوربین قوی برای شما مناسبند. اگر می خواهید از Facetime استفاده کنید ، باید یک دستگاه اپل مانند iPad Apple داشته باشید .

برای دوستداران عکس

اگر قصد دارید از تبلت خود برای گرفتن عکس های با کیفیت از اینجا و آنجا استفاده کنید و از آن به عنوان آلبوم عکس دیجیتال خود استفاده کنید، به تبلتی با دوربین مناسب، صفحه نمایش با کیفیت خوب و فضای ذخیره سازی اضافی نیاز دارید. ما اپل آی پد را توصیه می کنیم . نسخه‌های مختلفی از آی‌پد مانند آی‌پد مینی ، آی‌پد ایر و آی‌پد پرو وجود دارد ، اما آی‌پد استاندارد معمولاً بهترین گزینه برای اکثر افراد است. آخرین آیپد آیپد 10.9 اینچی است.. دوربین‌های خوبی دارد (دوربین 12 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی) و صفحه‌نمایش چشم‌نواز 10.9 اینچی Liquid Retina (به معنای HD در زبان اپل) کیفیت عکس‌ها را برجسته می‌کند. در مورد مقدار فضای ذخیره سازی، دو انتخاب وجود دارد: 64 گیگابایت یا 256 گیگابایت . توجه به این نکته ضروری است که فضای ذخیره سازی در iPad ها قابل ارتقا نیست، بنابراین پس از اتمام آن نمی توانید فضای ذخیره سازی بیشتری اضافه کنید. بنابراین قبل از خرید حتما این موضوع را در نظر بگیرید. مدل اولیه با 64 گیگابایت برای بسیاری کافی است، اما اگر کمی فضای بیشتری می خواهید، به سراغ نسخه 256 گیگابایتی بروید.

اگر ممتازترین آی‌پد اپل را می‌خواهید و بد نیست برای دوربین بهتر و صفحه‌نمایش بهتر هزینه بیشتری بپردازید، بهتر است نگاهی به آی‌پد پرو با تراشه Apple M2 بیندازید . در 2 سایز 11 و 12.9 اینچ عرضه می شود. هر دو صفحه نمایش شبکیه چشم مایع با صدای واقعی هستند (نمایشگری که به طور خودکار دمای رنگ خود را بر اساس نور محیط فعلی تنظیم می کند ). با دوربین های قدرتمند عرضه می شود. دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی واید و 10 مگاپیکسلی فوق عریض با زوم اپتیکال 2 برابری است. دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه است. دارای صدای فراگیر قدرتمند با 4 بلندگو است. بنابراین می توانید در برنامه های تلویزیونی و فیلم های مورد علاقه خود غوطه ور شوید. از نظر فضای ذخیره سازی، 5 انتخاب وجود دارد، از 128 گیگابایت تا2 ترابایت نسخه 128 گیگابایتی باید فضای کافی را در اختیار بیشتر افراد قرار دهد تا مجموعه شخصی خود را ذخیره کنند.

فضای ذخیره سازی قابل ارتقا

مطمئناً تبلت‌های زیادی وجود دارند که با حافظه قابل ارتقا عرضه می‌شوند ، مانند Samsung Galaxy Tab A8 همانطور که در بالا ذکر شد و Samsung Galaxy Tab S. به طوری که با نصب کارت حافظه microSD می توانید فضای ذخیره سازی اضافی اضافه کنید.

برای کسانی که به گلکسی تب اس سامسونگ علاقه مند هستند ، آخرین مدل گلکسی تب اس 8 (11 اینچ) و گلکسی تب اس 8 پلاس (12.4 اینچ) و گلکسی تب اس 8 اولترا (14.6 اینچ) با پردازنده هشت هسته ای، صفحه نمایش سوپر AMOLED است. صدای فراگیر و با قلم S گنجانده شده است. از نظر فضای ذخیره سازی، 128 گیگابایت برای S8 و S8+، 128/256/512 گیگابایت برای S8 Ultra ارائه می شود. S8 جدید با دوربین های عکاسی دوگانه فوق عریض و عریض 13 و 6 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی عرضه می شود. با کارت حافظه MicroSD می توانید تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی اضافه کنید.

برای معتادان به کار

اگر قصد دارید از تبلت برای کار استفاده کنید، واقعاً بستگی به کار دارد. برای استفاده عمومی، بیشتر تبلت‌ها با برخی از برنامه‌های آفیس رایگان یا پولی عرضه می‌شوند که می‌توانید از آنها برای ایمیل‌ها، نوشتن اسناد، تهیه ارائه‌ها و ایجاد صفحات گسترده استفاده کنید. برای مثال، اپل آی‌پد به‌صورت رایگان شامل صفحات (پردازش کلمه)، Numbers (صفحه گسترده) و Keynote (ارائه) است. برای طرف Google Android (مانند تبلت‌های Samsung Galaxy )، می‌توانید از OfficeSuite ، Kingsoft Office یا Google Docs استفاده کنید . اما اگر باید مایکروسافت آفیس داشته باشید ، می توانید نسخه موبایل مایکروسافت آفیس را دریافت کنیدکه هم روی Apple iOS و هم Google Android اجرا می شود.

اگر نیاز به استفاده از برنامه های خاصی دارید، باید در دسترس بودن برنامه ها را در تبلت مورد نظر خود بررسی کنید. اگر واقعاً نیاز به اجرای برنامه های مبتنی بر ویندوز دارید ، ممکن است بخواهید یک تبلت Microsoft Surface Pro یا مشابه آن را با صفحه کلید تهیه کنید. سرفیس پرو اساساً یک رایانه شخصی ویندوزی کامل است که در یک بسته تبلت قرار داده شده است.

اگر بهره وری یک لپ تاپ و راحتی یک تبلت را می خواهید، باید یک کامپیوتر هیبریدی از مایکروسافت، لنوو و امثالشان را در نظر بگیرید.

برای گیمرها

اگر قصد دارید از تبلت برای بازی های معمولی استفاده کنید، خبر خوب این است که بیشتر تبلت ها بسیار خوب هستند. فقط مطمئن شوید که بازی‌هایی که می‌خواهید انجام دهید در تبلتی که انتخاب می‌کنید در دسترس هستند و تبلت شما به اندازه‌ای قدرتمند است که تجربه بازی خوبی را برای شما فراهم کند. انویدیا و گوگل تبلت های مخصوص بازی (مانند Nvidia Shield و Google Nexus 9 ) را با پردازنده گرافیکی مخصوص موبایل Nvidia می ساختند تا تجربه بازی نهایی را به دست آورند. متأسفانه چندین سال از آخرین انتشار می گذرد. بنابراین شاید بهتر باشد به جای آن یک iPad یا تبلت گلکسی سامسونگ جدیدتر تهیه کنید . طبق بررسی ها، تبلت های پرچمدار مانند اپل آیپد پرو و ​​سامسونگ گلکسی تب اس در حال حاضر گزینه هایی برای تجربه نهایی بازی هستند. اما بابت مبلغی که برای این تبلت های پرچمدار می پردازید آمادگی داشته باشید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها