شستن مت یوگا با اسپری جادویی که خودت میسازی

مت یوگا مهم ترین وسیله در یوگا است و شما باید به نظافت مت یوگا اهمیت زیادی دهید، در این مطلب طرز تهیه اسپری ضدعفونی کننده مت یوگا را برایتان آماده کرده ایم.

شناسه خبر: ۴۱۱۱۸۷
شستن مت یوگا با اسپری جادویی که خودت میسازی

یوگا یک روش عالی برای آرامش ذهن و بدن است، اما اگر حرکات آن را روی یک تشک کثیف یا بدبو انجام دهید، سخت است که احساس آرامش واقعی را داشته باشید.

روش صحیح شستشون مت یوگا

 تشک مهم ترین وسیله ای است که هنگام تمرین یوگا با آن در ارتباط هستید پس تمیز نگه داشتن آن در واقع مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در ادامه این بخش به همین مسئله، یعنی تمیز کردن تشک یوگا، نحوه ساخت اسپری پاک‌کننده تشک یوگا و همچنین چند باید و نباید پرداخته ایم.

چگونه تشک یوگا را تمیز کنیم؟

اگر شما مت ورزشی قابل شستشو دارید، پس میتوانید با روش های گفته شده در این بخش آن را بشویید. برای تمیز کردن تشک یوگا، تنها چیزی که نیاز دارید یک پاک کننده و یک پارچه است. پاک کننده را روی پارچه خود اسپری کنید و آن را به طور یکنواخت روی تشک بمالید. اجازه دهید 30 ثانیه یا کمی بیشتر بماند و سپس کل تشک را با یک پارچه مرطوب تمیز خیس، پاک کنید. فراموش نکنید که این روند نباید خیلی بیشتر از این طول بکشد چراکه ممکن است مت شما آسیب ببیند.

مت یوگا

اسپری تمیز کننده مت یوگا را در خانه آماده کنید

  • یک پیمانه کوچک سرکه سفید را با سه پیمانه کوچک آب مخلوط کنید.
  • چند قطره روغن درخت چای یا رایحه مکمل مورد علاقه خود مانند اسطوخودوس یا اسانس لیمو به آن اضافه کنید.
  • ترکیب را داخل یک بطری اسپری ریخته و قبل از اسپری کردن روی پشت و روی مت یوگا، آن را خوب تکان دهید.
  • اجازه دهید ترکیب چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه مرطوب آن را برای تمیز کردن مت استفاده کنید.

آیا می توانید تشک یوگا را در ماشین لباسشویی شستشو داد؟

ممکن است برخی از تشک ها را بتوانید با برنامه ملایم و مقدار کمی مواد شوینده تمیز کنید، اما تنها در صورتی که سازنده مت صریحاً اعلام کند که می توانید این کار را انجام دهید موردی ندارد در غیر اینصورت قرار دادن تشک یوگا در ماشین لباسشویی می تواند باعث پارگی، کشیدگی یا آسیب های دیگر شود.

از چه چیزی برای تمیز کردن تشک یوگا نباید استفاده کرد

از دستمال‌ها یا اسپری‌های ضدعفونی‌کننده شیمیایی، سفیدکننده‌ها و پاک‌کننده‌های بر پایه الکل استفاده نکنید. اینها می توانند به ساختار تشک آسیب برسانند و مواد شیمیایی نیز می توانند جذب تشک شده و حین ورزش باعث تحریک پوست شوند.

به خاطر داشته باشید که هنگام تمیز کردن تشک بیش از اندازه از صابون استفاده نکنید، زیرا ممکن است آن را لیز کند.

صابون

نحوه تمیز کردن عمیق مت یوگا

  • اگر تشک شما بسیار کثیف یا بدبو است، وان حمام را با آب گرم ملایم به اندازه ای پر کنید که تشک شما را بپوشاند و یک قاشق چای خوری صابون ملایم به آن اضافه کنید.
  • مت را کاملا در آب فرو برده و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه داخل محلول بماند و سپس با کمک یک پارچه به خوبی آن را تمیز کرده و سپس آبکشی کنید تا جاییکه آب خارج شده از آن شفاف باشد.
  • خشک شدن مت ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد، بنابراین آن را آویزان کنید، اما از قرار دادن آن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

چرا باید تشک یوگا را تمیز کنیم؟

مانند هر وسیله ورزشی دیگری، تشک های یوگا میکروب ها و باکتری ها را از طریق عرق و روغن های طبیعی بدن ما جذب می کنند و این دلیل اصلی اهمیت شستشوی مرتب مت یوگاست.

توصیه میشود هنگام استفاده از تشک از روغن‌های ضروری، لوسیون‌های بدن یا مرطوب‌کننده خودداری کنید. این کمک می کند تا مت را در شرایط عالی نگه دارید و نیاز به تمیز کردن کمتری داشته باشد.

منبع : نمناک
نظرات
پربازدیدترین خبرها