(ویدئو) اوپو QRIC؛ یک سگ رباتیک برای مراقبت از کودک و منزل

ربات QRIC یک سگ نگهبان است که از کودکان و منزل شما مراقبت می کند.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۲۸
(ویدئو) اوپو QRIC؛ یک سگ رباتیک برای مراقبت از کودک و منزل

راهنماتو- اوپو امروز رویداد جدیدی را برای معرفی گوشی های تاشو و تراشه سفارشی جدید خود برگزار خواهد کرد. این شرکت همچنین قصد دارد در این رویداد از یک سگ رباتیک به نام QRIC نیز رونمایی کند.

به گزارش راهنماتو، در ویدئوی منتشر شده، یک ربات چهارپا را در حال تعامل با کودکان مشاهده می کنیم. در جلوی ربات یک دوربین قرار دارد و کاربران می توانند آنچه چشم را ربات می بیند، بر روی تلفن همراه خود مشاهده کنند. در صورتی که کودکان به کمک نیاز داشته باشند، این ربات می تواند به آنها در برقراری تماس با والدینشان کمک کند. در واقع می توان گفت ربات QRIC یک سگ نگهبان است که از کودکان و منزل شما مراقبت می کند.

شیائومی نیز در اوایل سال جاری از یک سگ رباتیک رونمایی کرد. CyberDog یک ربات منبع باز است که امکان کدنویسی و اضافه کردن قابلیت های بیشتر را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. این ربات با قابلیت تشخیص چهره ارائه می شود. ربات QRIC را می توان رقیبی برای سگ رباتیک شیائومی دانست.

ربات شیائومی از فناوری هوش مصنوعی انویدیا به نام NVIDIA Jetson Xavier NX استفاده می کند. این پلتفرم از 384 هسته CUDA به همراه 48 هسته تانسور و 6 هسته Carmel در معماری ARM تشکیل شده است. دو موتور پردازش نیز وظایف یادگیری ماشینی را تسریع می کنند. CyberDog به 11 سنسور بسیار دقیق مجهز شده است. این سنسورها به ربات در جمع آوری اطلاعات در حال حرکت کمک می کنند. این ربات با استفاده از حسگرهای لمسی، دوربین، حسگرهای اولتراسونیک و ماژول‌های GPS در محیط اطراف کاوش کرده و با آن تعامل برقرار می کند. سگ رباتیک شیائومی از کنترل های صوتی و شش میکروفون نیز پشتیبانی می کند و قیمت آن 9999 یوان (1544 دلار) است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها