(ویدئو) چگونه پهپاد اوکراینی جان سرباز مجروح روس را نجات داد؟

یک گردان خط مقدم اوکراینی از نجات یک سرباز روس مجروح به رهبری پهپاد خود فیلمبرداری کرد.

شناسه خبر: ۴۱۶۴۶۷

 یک گردان خط مقدم اوکراینی از نجات یک سرباز روس مجروح به رهبری پهپاد خود فیلمبرداری کرد.

 گردان K-۲ که بخشی از تیپ ۵۴ ارتش اوکراین است، این ویدئو را در چندین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی مختلف در این هفته منتشر کرد.

در این فیلم حالات صورت سرباز مجروح روس، آسیب به ساعت مچی و رگه‌ای از خون خشک شده که از کناره‌های صورتش جاری است قابل مشاهده است.

در این ویدئو، اپراتور هواپیمای بدون سرنشین تصمیم می‌گیرد سرباز روس مجروح را نکشد و به جای آن آب و یک یادداشت به سمت او پرتاب می‌کند. 

مشخص نیست این ویدئو در کجا و چه زمانی فیلمبرداری شده است، اگرچه به نظر می‌رسد در اواخر تابستان در میدان جنگ در منطقه دونباس در شرق اوکراین باشد. در طول جنگ، تیپ ۵۴ در خط مقدم در منطقه دونباس مستقر شده است.

ویدئوی منتشر شده زمانی شروع می‌شود که یک پهپاد اوکراینی پس از حمله، سنگر روسیه را رصد می‌کند و به دنبال بازماندگان می‌گردد. پهپاد اوکراینی یک نارنجک را نزدیک سرباز مجروح پرتاب می‌کند، اما موفق به کشتن او نمی‌شود.

پس از بازگشت پهپاد به سنگر سرباز دیده می‌شود که به پشت دراز کشیده و التماس می‌کند که در امان بماند.

اپراتور هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به سرباز روس مجروح شده رحم می‌کند. پهپاد نارنجک‌های خود را در میدان نبرد می‌ریزد، به پایگاه بازمی‌گردد و سپس با یک بطری آب و یادداشتی با دستورالعمل‌هایی در مورد چگونگی رسیدن سرباز مجروح روسی به سمت نیرو‌های اوکراین بازمی‌گردد.

سرباز روسی نیز از پهپاد اوکراینی تشکر می‌کند. سرباز روسی سپس سرنگی را از جیب خود بیرون می‌آورد و مسکنی را به بازوی چپش تزریق می‌کند. او از ناحیه پا آسیب دیده است و پهپاد اوکراینی سرباز مجروح روس را در میدان نبرد هدایت می‌کند. 

در یک نقطه، سرباز روسی دراز می‌کشد و به هواپیمای بدون سرنشین علامت می‌دهد که می‌خواهد قبل از حرکت یک سیگار بکشد. یک پاکت سیگار جدید از جیب بیرون می‌آورد، بسته را باز می‌کند، یکی را برمی دارد و روشن می‌کند.

خورشید در حال غروب است و میدان جنگ را در نور نارنجی ملایمی غوطه ور می‌کند. گاهی اوقات، یک گلوله توپ در نزدیکی سرباز روسی مجروح فرود می‌آید. سرباز روس مجروح با هدایت پهپاد اوکراینی، در نهایت خود را به نیرو‌های اوکراینی رسانده و در آنجا خسته و کوفته روی زمین خاکی سقوط می‌کند. در نهایت سرباز روسی تسلیم می‌شود. سپس یکی از اوکراینی‌ها او را می‌گیرد و به سمت پست فرماندهی سنگر می‌برد.

منبع : فرارو
نظرات