۷راز کسانی که خیلی جوان‌تر از سن‌شان به نظر می‌رسند

آدم‌هایی که سن برایشان حقیقتا یک عدد محسوب می‌شود، عموما عادت‌های روزمره‌ای دارند که کمک‌شان می‌کند درخشش جوانی‌شان را حفظ کنند. در این مقاله با راهنماتو همراه باشید، چون مطمئن باشید که این عادت‌ها موشک‌ هواکردن نیست و شما هم می‌توانید آن‌ها را به عادت‌های روزمره‌تان تبدیل کنید.

شناسه خبر: ۴۱۲۴۸۱
7راز کسانی که خیلی جوان‌تر از سن‌شان به نظر می‌رسند

راهنماتو-همه ما کمابیش افرادی را می‌شناسیم که انگار چشمه آب جوانی را پیدا کرده‌اند. در سن 50سالگی شبیه به 35ساله‌ها هستند و در این بین ژنتیک فقط نقش ایفا نمی‌کند.

به گزارش راهنماتو، تفاوت زیادی بین جوان به نظر رسیدن و خیلی جوان به نظر رسیدن وجود دارد و این امر اغلب به عادت‌های ما مربوط می‌شود.

آدم‌هایی که سن برایشان حقیقتا یک عدد محسوب می‌شود، عموما عادت‌های روزمره‌ای دارند که کمک‌شان می‌کند درخشش جوانی‌شان را حفظ کنند. در این مقاله با راهنماتو همراه باشید، چون مطمئن باشید که این عادت‌ها موشک‌ هواکردن نیست و شما هم می‌توانید آن‌ها را به عادت‌های روزمره‌تان تبدیل کنید.

1.حفظ آب بدن نکته کلیدی است

همه ما شنیده‌ایم که 8لیوان آب در روز ضرورت دارد و کسانی که جوان‌تر از سن‌شان به نظر می‌رسند این نکته را جدی گرفته‌‌اند. حفظ آب بدن برای سلامتی و درخشش پوست ضروری است. وقتی بدن به خوبی آبرسانی می‌شود، در پوست می‌توانید علائم آن را مشاهده کنید. پوست آبدار، پرتر، شفاف‌تر و درخشنده‌تر است. متوجه شده‌اید کسانی که نسبت به سن‌شان جوان‌تر هستند همیشه یک بطری آب در دست دارند؟ آن‌ها اهمیت هیدراته بودن بدن را می‌دانند و آن را تبدیل به عادت روزمره کرده‌اند. دفعه بعد که تشنه‌تان شد از نوشیدن سودا دست بردارید و به جایش یک لیوان آب خنک بنوشید.

2.ضد آفتاب فقط برای کنار ساحل نیست

بعضی‌ها فکر می‌کنند که ضد‌ آفتاب برای روزهای آفتابی کنار ساحل است. اما تفاوت یک فرد 50ساله که 35ساله به نظر می‌رسد در همین استفاده از ضد آفتاب است. استفاده مرتب از ضد آفتاب برای پیشگیری از چین و چروک پوست ضرورت دارد. اشعه‌های فرابنفش مضر خورشید می‌توانند باعث پیری زودرس شوند و به پوست آسیب بزنند. این اتفاق حتی در روزهای غیرآفتابی هم می‌تواند رخ دهد. پس هر روز صبح باید از ضد آفتاب استفاده کنید، درست مثل مسواک زدن.

3.خواب درمانی برای زیباتر شدن است

تا حالا درباره علت نامگذاری شاهزاده «زیبای خفته» را بررسی کرده‌اید؟ دلیلش این است که در هنگام خواب، بدن در حال ترمیم سلول‌ها و جوان‌تر کردن پوست است. عدد جادویی برای خواب خوب بین 7 تا 9ساعت خواب شبانه است. اما فقط کمیت مهم نیست، کیفیت نیز مهم است. خواب پیوسته‌ عمیق بهترین شرایط را برای جوانسازی بدن فراهم می‌کند. و یک نکته دیگر که شاید ندانید این است که نباید روی شکم یا پهلو بخوابید زیرا فشار مضاعفی روی صورت‌تان می‌آید که می‌تواند باعث چروک شدن پوست در طی زمان شود. بهترین حالت خواب به صورت طاق‌باز و بروی پشت است.

Screenshot 2024-08-26 145137

4.تحرک خیلی اهمیت دارد

کسانی که نسبت به سن‌شان جوان‌تر هستند اهمیت فعالیت بدنی منظم را می‌دانند. منظور دو ماراتن یا وزنه‌های سنگین نیست. اما اگر این ورزش‌ها مورد علاقه‌تان است انجام‌شان دهید. تحرک بدنی باید بخشی طبیعی از هر روزتان باشد. به جای آنکه رانندگی کنید، قدم بزنید. به جای آنکه با آسانسور رفت و آمد کنید از پله‌ها تردد کنید. هنگام پخش آگهی‌های بازرگانی از جلوی تلویزیون بلند شوید و قدری راه بروید. هر یک ذره تحرک بدنی اهمیت دارد. ورزش جریان خون در بدن را تقویت می‌کند که در عوض باعث می‌شود انرژی و مواد مغذی به پوست برسد. این امر باعث می‌شود پوست سالم بماند، تولید کلاژن تقویت شود و سلول‌های تازه در پوست تولید شود که به ظاهر جوان‌تر کمک می‌کنند.

5.رژیم غذایی متوازن، پوست متوازن

رژیم‌های غذایی سنگین ممکن است باعث لاغری شما شوند اما به پوست‌تان آسیب می‌زنند. پوست بعد از این رژیم‌ها رنگ‌پریده و بی‌روح می‌شود و ممکن است حتی بیش‌تر از سن‌تان نشان دهید. شما با این رژیم‌ها بدن‌تان را از مواد مغذی ضروری محروم می‌کنید. این مواد برای سلامت و جوانی پوست ضرورت دارند. بنابراین این رژیم‌های سخت را کنار بگذارید. میوه، سبزی، پروتئین غلات و دانه‌های کامل را به غذایتان اضافه کنید. تغییری که حس می‌کنید شگفت‌انگیز است. نه تنها حالتان بهتر می‌شود که پوست‌تان هم درخشان‌تر می‌شود.

Screenshot 2024-08-26 145153

6.کم‌تر استرس بکشید و بیش‌تر لبخند بزنید

تا کنون توجه کرده‌اید که وقتی استرس دارید اخم‌هایتان را محکم در هم می‌کنید؟ در طی زمان این خطوط می‌توانند به ویژگی‌های دائمی چهره‌تان تبدیل شوند. کسانی که جوان‌تر به نظر می‌رسند از اهمیت کم کردن سطح استرس‌شان مطلع هستند. معنایش این نیست که آن‌ها استرس ندارند. بلکه عادت‌هایی برای مدیریت استرس‌شان مثل یوگا دارند یا حتی چند دقیقه‌ای در روز نفس عمیق می‌کشند.

مدیریت استرس نه تنها کمک می‌کند به لحاظ ذهنی حال بهتری داشته باشیم بلکه به لحاظ عاطفی نیز فواید جسمی زیادی دارد. این امر باعث کاهش التهاب بدن می‌شود که اگر درمان نشود منجر به پیری زودرس می‌شود. یادتان باشد بیش‌تر لبخند بزنید. لبخند زدن به صورت طبیعی عضلات صورت را لیف می‌کند و می‌تواند چهره شاداب‌تری برایتان بسازد.

7.مراقبت از پوست طبیعی است نه تجملاتی

بیش‌تر آدم‌هایی که پوست جوانی دارند، مراقبت از پوست را در زمره کارهای واجب روزمره قرار می‌دهند نه کاری تجملاتی. آن‌ها پوست‌شان را تمیز می‌کنند، از لایه‌بردار استفاده می‌کنند، کرم مرطوب‌کننده می‌زنند و آن را مرتب آبدار نگه می‌دارند. آن‌ها از اهمیت تک‌تک این گام‌ها آگاه هستند و می‌دانند که اگر فقط یک گام را انجام ندهند برای پوست‌شان پیروی زودرس را به ارمغان می‌آورند. ممکن است روتین پوست در ابتدای کار سخت به نظر برسد، اما نتیجه‌اش ارزشمند است. وقت و انرژی برای مراقبت از پوست‌تان صرف کنید.

سخن آخر: سبک زندگی اهمیت دارد

ارتباط بین عادات روزمره ما و سنی‌ که به نظر می‌آییم، می‌تواند بسیار عمیق باشد. بدن‌های ما سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که به انتخاب‌های روزمره‌مان واکنش نشان می‌دهند و در گذر زمان، این انتخاب‌ها می‌توانند خودشان را در ظاهر ما نشان دهند.  

 

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها