چای سبز را ناشتا بخوریم یا نه؟

اگرچه تحقیقات زیادی در مورد اثرات احتمالی مصرف چای سبز به طور مرتب انجام شده است ، اما شواهد کمی مبنی بر تاثیر نوشیدن چای سبز بر سلامتی وجود داشته باشد.

شناسه خبر: ۴۱۶۸۵۳
چای سبز را ناشتا بخوریم یا نه؟

چای سبز یکی از چای های مفید برای سلامت بدن می باشد که به نسبت دیگر چای ها کمتر فرآوری شده است. این چای دارای آنتی اکسیدان ، پتاسیم ، ویتامین های گروه ب ، منیزیوم ، منگنز و کافئین است. از جمله خواص چای سبز می توان به خاصیت ضدپیری و لاغری آن اشاره کرد.

نوشیدن چای سبز به صورت ناشتا می‌تواند فوایدی داشته باشد، اما در عین حال ممکن است برای برخی افراد عوارضی نیز به همراه داشته باشد.

افزایش متابولیسم و کمک به کاهش وزن: چای سبز حاوی کافئین و کاتچین است که می‌توانند به افزایش متابولیسم و چربی سوزی کمک کنند.

آنتی اکسیدان بالا: چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب‌های اکسیداتیو کمک کند.

افزایش انرژی: کافئین موجود در چای سبز می‌تواند به افزایش انرژی و هوشیاری کمک کند.

مشکلات گوارشی: نوشیدن چای سبز با معده خالی می‌تواند باعث تحریک معده و ایجاد مشکلاتی مانند سوزش سر دل، تهوع و درد معده شود. این امر به دلیل تانن‌های موجود در چای سبز است.

آسیب به کبد: مصرف زیاد کاتچین موجود در چای سبز، به خصوص با معده خالی، می‌تواند به کبد آسیب برساند.

کاهش جذب آهن: چای سبز می‌تواند مانع جذب آهن شود، به خصوص اگر با معده خالی مصرف شود.

افراد مبتلا به مشکلات گوارشی: اگر سابقه بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده، رفلاکس معده یا سندرم روده تحریک‌پذیر دارید، بهتر است از مصرف چای سبز ناشتا خودداری کنید.

افراد مبتلا به کم خونی: اگر کمبود آهن دارید، بهتر است از مصرف چای سبز ناشتا خودداری کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.

منبع : ایسکا نیوز
نظرات
پربازدیدترین خبرها